2022-01-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMM100
Det hände om jag minns rätt i början av 2019 när alla i MMW va ute alltså M, F, H, K, T, D, och A och de bråkade me Kiela och hans vänner alltså Randjars springrisar. I Årstabron pratar Randjar om de i telefon me någon från Älvsjö om hur Årsta barnen skulle köra mot hans yngre med kallar men Abdul hann läsa hela grejen. Det var i alla fall så att M becknade i Öst och att Kiela och dem såg honom och ruskade han, du tog han fram en tabbe och började skjuta i luften och då blev de alla skit rädda och sprang. Sen istället om jag hört rätt goa en guzz från Östberga honom till en lägenhet där de butchade skiten ur honom. De fick betala typ 50 - 100 lax något till M för de efter d löste sig (H tvingade dem). Ganska invecklad och konstig konflikt där med tanke på att de alla var väldigt nära innan de här hände. När jag själv var yngre hängde jag mycket i Årsta och Östberga med mina kusiner och M och dem var ofta me Kiela och grabbarna i båda trakterna. Juste Årsta grabbarna minns jag också under den här tiden pressade skiten ur Feroz och hans grabbar så att de inte vågade lägga sig i.
blev han pressade på pengar?
Citera
2022-01-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heeej2021
Hahahahaha när fan har han skjutit mot dom ta fram artikel om de snälla.
H tog mike ut till skogen och högg han i röven

Han sköt i luften för att skrämma iväg dem. Ingen tog ut han i skogen det var en lägenhet och det var Kiela och de andra 01/02 från Öst som butchade han typ 9 mot 1
Citera
2022-01-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
blev han pressade på pengar?

Det där är jag inte helt helt säker på om det stämmer, men har hört att något hände vilket jag antar är det här som ledde till att Kiela och hans vänner blev tillsagda av sina äldre (antar H och Drazen) att betala M och hans vänner för att de startade nästan krig med dem vilket alla inblandade tyckte va onödigt eftersom de annars kunde tjäna mer pengar tillsammans
Citera
2022-01-05, 19:34
Medlem
Citat:
Det hände om jag minns rätt i början av 2019 när alla i MMW va ute alltså M, F, H, K, T, D, och A och de bråkade me Kiela och hans vänner alltså Randjars springrisar. I Årstabron pratar Randjar om de i telefon me någon från Älvsjö om hur Årsta barnen skulle köra mot hans yngre med kallar men Abdul hann läsa hela grejen. Det var i alla fall så att M becknade i Öst och att Kiela och dem såg honom och ruskade han, du tog han fram en tabbe och började skjuta i luften och då blev de alla skit rädda och sprang. Sen istället om jag hört rätt goa en guzz från Östberga honom till en lägenhet där de butchade skiten ur honom. De fick betala typ 50 - 100 lax något till M för de efter d löste sig (H tvingade dem). Ganska invecklad och konstig konflikt där med tanke på att de alla var väldigt nära innan de här hände. När jag själv var yngre hängde jag mycket i Årsta och Östberga med mina kusiner och M och dem var ofta me Kiela och grabbarna i båda trakterna. Juste Årsta grabbarna minns jag också under den här tiden pressade skiten ur Feroz och hans grabbar så att de inte vågade lägga sig i.

Förlåt men det där går inte ihop för mig
När rapporterades det om skottlossningen du pratar om? Länka. För skott i Östberga blir alltid stor grej

Hur skulle H ha tvingat Alex och dom till att betala något 2019? Randjar var ute då
Citera
2022-01-05, 19:36
Medlem
Citat:
Vilka andra konflikter har Tyresö? Och vem som dog i garaget var Tyresö äldre?

Och ja Östberga och Årsta har i princip alltid varit ett och samma för de flesta som bor där. På senare år var de ju lite hetsigt mellan Kiela och grabbarna och Mike och hans grabbar men de löste sig när Herman tog över eftersom de är bra vänner sedan länge. Har själv hört att Mike velat gå med i Östberga nätverket men att de inte tog in han för att han hade så mycket polis span. Men vet att när han va ute tidigare i år var han med dem hela tiden. Sen kommer ju han ut igen om några månader så vi får väl se vad som händer.

Tror inte nån bryr sig om ifall någon har span i dessa nätverk, dom är ju helt obrydda om sånt.

Tyresö bör väl ha konflikt med almosawi efter att en av deras äldre dog. Mer än så vet jag inte om deras konflikter, man läser ju sällan om Tyresö eller hör om dom.
Citera
2022-01-05, 20:56
Medlem
brianmolkos avatar
Är det säkert det är en man de söker för skotten ?
Hört rykten om att det vart en kvinna och
inte alls gängrelaterat
Citera
2022-01-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satanisten.anna
Man ska aldrig belöna illojalitet. Om "ledaren" eller någon i övre skiktet beordrar någon i gänget att göra illa någon annan i gänget eller på något annat sätt blir inblandad i dennes undergång kan man med 100% säkerhet förvänta sig att de yngre börjar sälja ut de som är i övre skiktet då de vet att de själva är utbytbara. Med andra ord så den som är illojal mot en av sina kan räkna med att alla i dennes närhet är illojala mot den och kommer att sälja ut den vid rätt tid och tillfälle.

Håller med helt och hållet. Dom vissa från början hur lojala dom år mot "vänner"
Citera
2022-01-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Fruktansvärt smutsiga och illojala. Som alla kriminella kurder i Sthlm.

Syrianen hade gjort miljonbelopp de fick ta del av. När bedrägerierna inte gick att fortsätta med så var han inte värd ett skit längre. Såldes ut direkt, mot att Östberga fick lite småslantar för att hålla sig undan.

Ja hörde om det. De lätt hässelby barnen utpressa honom. Sen dom till och med hjälpte dom met utpressningen genom att kidnappa honom. Och du har rätt om kurder man ska inte lita på dom. Men dom har börjat få i sig grovt i Stockholm. Flera mördade. Folk är inte rädda för stora släkter och sånt någon mer. Kolla dom härra 3 döda bröder en sitter.
Citera
2022-01-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Förlåt men det där går inte ihop för mig
När rapporterades det om skottlossningen du pratar om? Länka. För skott i Östberga blir alltid stor grej

Hur skulle H ha tvingat Alex och dom till att betala något 2019? Randjar var ute då

Varför skulle det rapporteras att det sköts i luften? Ingen lär ha polisanmält det och det är klart det inte skriva en artikel om att någon sköt rakt upp luften. Sånt händer ofta.
Citera
2022-01-05, 21:30
Medlem
Citat:
Vilka andra konflikter har Tyresö? Och vem som dog i garaget var Tyresö äldre?

Och ja Östberga och Årsta har i princip alltid varit ett och samma för de flesta som bor där. På senare år var de ju lite hetsigt mellan Kiela och grabbarna och Mike och hans grabbar men de löste sig när Herman tog över eftersom de är bra vänner sedan länge. Har själv hört att Mike velat gå med i Östberga nätverket men att de inte tog in han för att han hade så mycket polis span. Men vet att när han va ute tidigare i år var han med dem hela tiden. Sen kommer ju han ut igen om några månader så vi får väl se vad som händer.

Glömde svara på vem i garaget. Det dog bara en i garaget på Östermalm
Citera
2022-01-05, 21:35
Medlem
Citat:
Varför skulle det rapporteras att det sköts i luften? Ingen lär ha polisanmält det och det är klart det inte skriva en artikel om att någon sköt rakt upp luften. Sånt händer ofta.

Nästan varenda skottlossning i Östberga blir en notis i tidningen åtminstone.
"Skottlossning i Östberga" men inte mer än så om ingen träffats.

https://www.expressen.se/nyheter/larm-om-skottlossning-i-ostberga/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3zVB0/skottlossning-i-ostberga-i-natt

I artikel 2 jag länkat så står det "skottlossning även i Skarpnäck där man inte hittat något". Polisen åker alltid ut på inringda skottlossningar, och i Östberga ringer folk in det. Och då blir det notis..

Du får gärna svara på övriga frågor jag ställt
Citera
2022-01-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Nästan varenda skottlossning i Östberga blir en notis i tidningen åtminstone.
"Skottlossning i Östberga" men inte mer än så om ingen träffats.

https://www.expressen.se/nyheter/larm-om-skottlossning-i-ostberga/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3zVB0/skottlossning-i-ostberga-i-natt

I artikel 2 jag länkat så står det "skottlossning även i Skarpnäck där man inte hittat något". Polisen åker alltid ut på inringda skottlossningar, och i Östberga ringer folk in det. Och då blir det notis..

Du får gärna svara på övriga frågor jag ställt

Då måste de varit I Årsta i såna fall eller någon annanstans eller så kanska han inte sköt utan bara drog fram den mot dem. Och H var fortfarande högre uppsatt i Östberga än vad alla de där Kiela och hans vänner var, vet inte om det var just den händelsen med Mike men vet att folk från Östberga från Kiela och hans grupp blev pressade av äldre där att betala pengar till Årsta barnen för att de gjorde något fel mot dem i onödan som kunde eskalerat till en konflikt mellan grupperna vilket inte var bra med tanke på att Årsta och Östberga (H och Drazen speciellt) tjänade mycket pengar tillsammans under den tiden
Senast redigerad av MMM100 2022-01-05 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in