• 1
  • 2
2021-12-22, 11:48
Medlem
lundaelevs avatar
Hej, jag och hela min släkt ska fira nyår tillsammans detta året hemma hos mig. I sällskapet finns det människor i alla olika åldrar.

Vi ska vara hemma hos mig vilket gör att jag kommer behöva styra tillställningen. Lekar är det enda jag har kvar att planera och har en del tankar och vill helt enkelt bara höra vad ni tänker.

Lekarna jag tänker på är mullvaden. Har ni sett den tävlingen på tv? Jag tänker att man har en del antal lättare tävlingen beroende på hur många som vill. Sen ger man ut slumpvisa lappar som ingen känner till förutom jag får det står mullvaden på en. Sen tävlar de i lag och efter varje tävling oberoende av hur tävlingen går så har man typ 10 frågor dår den som har minst rätt åker ut. Varje tävling de vinner ökat priset med 5 kr typ. Sen kör man till en har alla rätt eller ifall mullvaden är en av de två sista för då vinner han alla pengar.

Eller så kan man köra robinson, behöver ingen större beskrivning.

Vad tänker ni?
Citera
2021-12-22, 11:56
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Lägg av med dom där jävla lekarna, folk blir bara förbannade och tycker det är obehagligt att hålla på och apa sig.
Citera
2021-12-22, 12:01
Medlem
OneTaps avatar
vi körde swingers leken. dvs två personer bildar ett lag o de behöver vara minst 20 lag för o spela ordentligt. sen delas en 10 sidig special tärning ut till varje lag. o den som slår jämt flest gånger i rad får börja "swinga". då väljer man ett annat lag o byter lag kamrat. sen måste den lag kamraten också slå tärningen o om de blir jämt så måste han joina de nya laget. annars hamnar man i potten o får ställa sig bredvid om de blir udda. o om den joinar så e de runda 1 vinnarns tur att slå igen. o om de blir jämt så får han välja ett annat lag som ska slå. annars får alla försöka slå jämt så många gånger på raken som möjligt igen. men när dom slår så blir de nu deras swing o dom väljer ett lag att stjäla lag kamraten från. annars om de blir udda så hamnar deras lag kamrat i potten. o till slut när de bara finns 5 lag kvar o resten e i potten så börjar de riktiga spelet. nu e de 5 grenar som avgör finalisterna o vi hade musik quiz, armhävning, frågesport, dans tävling, o limbo. o dom 2 lagen som vinner hamnar i final resten hamnar i potten. o i finalen ska man slå jämt så många gånger som möjligt o de laget som vinner får välja sista grenen. vi hade pil kastning. o den som vinner de får 100kr av varje person i potten. så i vårt fall vann vinnaren 4000kr vilket e rätt skapligt =)
Citera
2021-12-22, 13:19
Moderator
Maviels avatar
Finns en hysteriskt rolig lek som vi alltid gör i vår familj till nyår av någon anledning...

slå in en paket. Det kan vara vad som helst. I många många många lager av presentpapper omsorgsfullt tejpat. Och nu menar jag många lager...

ta fram två grytvantar (gärna tum dito) och en tärning. Alla får slå en gång med tärningen. När det blir en sexa så får man ta på sig grytvantarna och börja öppna paketet och man får fortsätta tills nästa person lyckas slå en sexa... den som får öppnat hela får presenten.

Brukar ta fram tävlinsinstinkten i vem som helst..

Sedan så är det hysteriskt kul att skriva en berättelse (gärna en finstämd sådan) om ert firande och sedan gå laget runt och säga substantiv och byta ut. I vår familj blir det snabbt ganska snuskigt.. och läs sedan berättelsen som den var och som den blev. Också väldigt kul.
Citera
2021-12-22, 14:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Hej, jag och hela min släkt ska fira nyår tillsammans detta året hemma hos mig. I sällskapet finns det människor i alla olika åldrar.

Vi ska vara hemma hos mig vilket gör att jag kommer behöva styra tillställningen. Lekar är det enda jag har kvar att planera och har en del tankar och vill helt enkelt bara höra vad ni tänker.

Lekarna jag tänker på är mullvaden. Har ni sett den tävlingen på tv? Jag tänker att man har en del antal lättare tävlingen beroende på hur många som vill. Sen ger man ut slumpvisa lappar som ingen känner till förutom jag får det står mullvaden på en. Sen tävlar de i lag och efter varje tävling oberoende av hur tävlingen går så har man typ 10 frågor dår den som har minst rätt åker ut. Varje tävling de vinner ökat priset med 5 kr typ. Sen kör man till en har alla rätt eller ifall mullvaden är en av de två sista för då vinner han alla pengar.

Eller så kan man köra robinson, behöver ingen större beskrivning.

Vad tänker ni?

Kolla några avsnitt av ”bäst i test” där det finns ett antal roliga lekar och uppdrag. De flesta kanske passar bäst för midsommar då det oftast är uteväder men en dal av uppdragen går lika bra att köra inomhus.

Bäst i test finns på SVT play.
Citera
2021-12-22, 16:10
Medlem
Turist i tidens avatar
Lås in dom i ditt "Escape room"..
Citera
2021-12-22, 16:19
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Gömma granen brukar vara uppskattat.
Citera
2021-12-22, 16:29
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken-Ring-Inte
Lägg av med dom där jävla lekarna, folk blir bara förbannade och tycker det är obehagligt att hålla på och apa sig.
Instämmer finns ju inget värre att vuxna folk ska leka. Är gott och umgås, tjöta gammla minnen eller vad som helst bara inte fjolliga lekar.
Citera
2021-12-22, 17:16
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Instämmer finns ju inget värre att vuxna folk ska leka. Är gott och umgås, tjöta gammla minnen eller vad som helst bara inte fjolliga lekar.

Om det finns barn i närheten på högtider så leker jag gärna med dom men jag leker inte med vuxna.
Med vuxna leker man vuxenlekar och dom lekarna gör man i par när ingen annan ser på.
Citera
2021-12-22, 17:21
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken-Ring-Inte
Om det finns barn i närheten på högtider så leker jag gärna med dom men jag leker inte med vuxna.
Med vuxna leker man vuxenlekar och dom lekarna gör man i par när ingen annan ser på.
Jaaa tänkte inte på dom vuxen lekarna när ingen annan ser.
Citera
2021-12-22, 17:26
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Citat:
Jaaa tänkte inte på dom vuxen lekarna när ingen annan ser.

Spel kan jag lira som tex på midsommar kan man lira kubb och krocket och skjuta luftpistol och gevär, men inga bögiga lekar, då går jag ner och sätter mig vid bryggan och tar en bärs.
Citera
2021-12-22, 21:17
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:

Det var deras idé! Inte jag som kom på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in