Citat:
Ursprungligen postat av
lundaelev
Hej, jag och hela min släkt ska fira nyår tillsammans detta året hemma hos mig. I sällskapet finns det människor i alla olika åldrar.
Vi ska vara hemma hos mig vilket gör att jag kommer behöva styra tillställningen. Lekar är det enda jag har kvar att planera och har en del tankar och vill helt enkelt bara höra vad ni tänker.
Lekarna jag tänker på är mullvaden. Har ni sett den tävlingen på tv? Jag tänker att man har en del antal lättare tävlingen beroende på hur många som vill. Sen ger man ut slumpvisa lappar som ingen känner till förutom jag får det står mullvaden på en. Sen tävlar de i lag och efter varje tävling oberoende av hur tävlingen går så har man typ 10 frågor dår den som har minst rätt åker ut. Varje tävling de vinner ökat priset med 5 kr typ. Sen kör man till en har alla rätt eller ifall mullvaden är en av de två sista för då vinner han alla pengar.
Eller så kan man köra robinson, behöver ingen större beskrivning.
Vad tänker ni?
Kolla några avsnitt av ”bäst i test” där det finns ett antal roliga lekar och uppdrag. De flesta kanske passar bäst för midsommar då det oftast är uteväder men en dal av uppdragen går lika bra att köra inomhus.
Bäst i test finns på SVT play.