• 1
  • 2
2021-12-21, 21:36
Medlem
Hej, har 2 dagar kvar att använda mitt friskvårdsbidrag för detta året. Går det då att använda bidraget för att betala för nästa halvårs terminmedlemsskap? Eller får pengarna bara användas till aktiviteter som nyttjas detta året?
Tack!
Citera
2021-12-21, 21:48
Medlem
Tricerasnoppss avatar
Jag rundade det genom att köpa ett presentkort nu. Så fick jag kvittot på rätt sida årsskiftet.
Citera
2021-12-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tricerasnopps
Jag rundade det genom att köpa ett presentkort nu. Så fick jag kvittot på rätt sida årsskiftet.

Med andra ord kan man inte betala för följande år?
Men ang. presentkort då, är det verkligen ok? Friskvårdsbidrag ska väl ändå vara för personligt bruk?
Citera
2021-12-21, 22:00
Medlem
Sheps avatar
Det borde gå, jag gjorde det häromdagen.

Du får helt enkelt "köpa" ett nytt kort nu och det dras av från årets friskvård.

Jag har autogiro på mitt gym så det gymmet gjorde var att betala nästkommande månader som täcker mitt friskvårdsbelopp.
Citera
2021-12-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trudj
Hej, har 2 dagar kvar att använda mitt friskvårdsbidrag för detta året. Går det då att använda bidraget för att betala för nästa halvårs terminmedlemsskap? Eller får pengarna bara användas till aktiviteter som nyttjas detta året?
Tack!

Det är väl din arbetsgivare som ska svara på din fråga, eftersom arbetsgivaren betalar dig och bestämmer sina regler.
Citera
2021-12-21, 22:29
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det är väl din arbetsgivare som ska svara på din fråga, eftersom arbetsgivaren betalar dig och bestämmer sina regler.

Precis!

Vi blev nekade på mitt jobb när vi försökte få till liftkort. Vilket man nu är berättigad till.

Men vårat företag tyckte inte det så det blev inget. Helt sjukt.
Citera
2021-12-22, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Precis!

Vi blev nekade på mitt jobb när vi försökte få till liftkort. Vilket man nu är berättigad till.

Men vårat företag tyckte inte det så det blev inget. Helt sjukt.

Som anställd är du inte berättigad till någon friskvård. Om arbetsgivaren behagar kan bidrag betalas ut för den friskvård arbetsgivaren godkänner.
Liftkort är en friskvård som du kan få skattefritt friskvårdsbidrag till men det är ingen rättighet för det.
Citera
2021-12-22, 10:25
Medlem
cyber_zekes avatar
Jag löste mitt årskort för 2022, men lämnade in det i nov 2021 och fick pengarna på decemberlönen.
Citera
2021-12-22, 16:36
Medlem
Diablo1118s avatar
Företagande och företagsekonomi --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2021-12-22, 16:40
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Med andra ord kan man inte betala för följande år?
Men ang. presentkort då, är det verkligen ok? Friskvårdsbidrag ska väl ändå vara för personligt bruk?

Det funkade kanon för mig för något år sedan. I mitt fall så går det via ett företag som det dras igenom.
Citera
2021-12-22, 16:45
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Tack!

Kan inte helt svara på hur det ser ut angående friskvård på ditt företag då det är arbetsgivaren som till största del avgör.

På mitt jobb måste vi lämna in kvitto senast någon gång i oktober för att det ska hamna rätt.
Så länge det är ett godkänt avdrag spelar det sen inte någon större roll.
Jag tog gymkortet som jag betalar årsvis november-november. Betalade ett nytt årskort i början på oktober som började gälla när mitt gamla går ut den 1 november.

Efter årsskiftet kan jag använda 2022 års friskvårdsavdrag och det ska tydligen även fördubblas nästa år till 5000 kr vilket är bra. Jag kommer troligen lägga det på lite startavgifter på en del löpartävlingar och medlemskapet i min löparförening.
Citera
2021-12-22, 18:27
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Som anställd är du inte berättigad till någon friskvård. Om arbetsgivaren behagar kan bidrag betalas ut för den friskvård arbetsgivaren godkänner.
Liftkort är en friskvård som du kan få skattefritt friskvårdsbidrag till men det är ingen rättighet för det.

Nä precis men hade jag velat ha det till ett gym så hade dom godkänt det.
Är ju samma pengar licksom.

Rätt säker på att typ alla företag ställer upp på friskvård om det inte är hasses flyttfirma eller alibabas pizzeria.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in