2021-12-20, 21:46
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Köpte en låt från Itunes som jag verkligen ville ha. Den laddades ner till datorn men gick inte att spela upp av någon anledning så jag raderade den och tänkte ladda ner den på nytt men nu finns den inte ens med i listan på "mina köp" i Itunes.

Jag besökte albumet på Itunes där låten finns och på alla låtar i albumet så står det 9,00kr som att jag kan köpa dom men på låten jag redan har köpt så står det "spela". När jag trycker på spela så får jag upp ett jävla meddelande som säger "Låten kunde inte spelas eftersom originalfilen inte kunde hittas".

Har ingen aning om vad jag ska göra nu. Har redan betalat för låten men jag kan inte ladda ner den på något sätt alls.

Tips??

Senast redigerad av LegendenLarsVilks 2021-12-20 kl. 21:48.
Citera
2021-12-20, 22:02
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Köpte en låt från Itunes som jag verkligen ville ha. Den laddades ner till datorn men gick inte att spela upp av någon anledning så jag raderade den och tänkte ladda ner den på nytt men nu finns den inte ens med i listan på "mina köp" i Itunes.

Jag besökte albumet på Itunes där låten finns och på alla låtar i albumet så står det 9,00kr som att jag kan köpa dom men på låten jag redan har köpt så står det "spela". När jag trycker på spela så får jag upp ett jävla meddelande som säger "Låten kunde inte spelas eftersom originalfilen inte kunde hittas".

Har ingen aning om vad jag ska göra nu. Har redan betalat för låten men jag kan inte ladda ner den på något sätt alls.

Tips??

Du kan alltid kontakta Apple-supporten. Du måste ju kunna ladda hem den igen eftersom du har Apple-id.
Citera
2021-12-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Du kan alltid kontakta Apple-supporten. Du måste ju kunna ladda hem den igen eftersom du har Apple-id.

Har sökt hela kvällen. Går inte att kontakta dem
Citera
2021-12-20, 22:12
Medlem
Citat:
Har sökt hela kvällen. Går inte att kontakta dem

Fick du bekräftelsemejl när du köpte låten?
Citera
2021-12-20, 22:18
Medlem
Har du startat om datorn? Det kan ibland lösa buggar i program.
Citera
2021-12-20, 22:24
Medlem
Citat:
Fick du bekräftelsemejl när du köpte låten?

Ja nu när du säger det. Gick att begära återbetalning därifrån men jag bryr mig inte om mina 9kr, vill bara ha låten. Men det kanske gör så att jag kan köpa låten på nytt? Begärde återbetalning i alla fall

Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellfoto
Har du startat om datorn? Det kan ibland lösa buggar i program.

Oja, det var säkert tre veckor sedan jag köpte låten
Citera
2021-12-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ja nu när du säger det. Gick att begära återbetalning därifrån men jag bryr mig inte om mina 9kr, vill bara ha låten. Men det kanske gör så att jag kan köpa låten på nytt? Begärde återbetalning i alla fall

Köp låten igen annars.
Det ska vara synkat med ditt konto så du borde kunna köpa den igen kan jag tycka.
iTunes kan f.ö. krångla till för att de brukar uppdatera ofta. Använder mac o iPhone men det sköter sig automatiskt.

Fixa Apple Music annars.
Mycket smidigare.
Citera
2021-12-20, 22:36
Medlem
Citat:
Köp låten igen annars.
Det ska vara synkat med ditt konto så du borde kunna köpa den igen kan jag tycka.
iTunes kan f.ö. krångla till för att de brukar uppdatera ofta. Använder mac o iPhone men det sköter sig automatiskt.

Fixa Apple Music annars.
Mycket smidigare.

Jag kan inte köpa låten igen, den finns inte i mitt bibliotek över huvud taget och när jag går till albumet där låten finns så står det som sagt bara "spela" och när jag trycker där så får jag upp ett meddelande som säger att filen inte hittas, förmodligen för att jag raderade filen eftersom den inte fungerade. Skitkonstigt.

Använder windows 10
Citera
2021-12-20, 22:53
Medlem
Försök hitta gömda saker den kanske har hamnat där. det kan man säkert googla.
Senast redigerad av engammalfisk 2021-12-20 kl. 22:56.
Citera
2021-12-20, 23:51
Medlem
Vänta vem köper låtar på iTunes numera? Trodde tråden var från 2007
Citera
2021-12-21, 08:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pistvaktis
Vänta vem köper låtar på iTunes numera? Trodde tråden var från 2007

Det finns personer som inte har vett att dö i tid, de orsakar stora problem i hela samhället eftersom de lever i en helt annan tidsålder
Citera
2022-01-01, 06:44
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det finns personer som inte har vett att dö i tid, de orsakar stora problem i hela samhället eftersom de lever i en helt annan tidsålder
Finns fortfarande låtar som inte finns att streama, men däremot för nedladdning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in