Hej!
Jag rökte från 2006 till 2019, fast nästan bara vid alkohol eller vid stressiga dagar etc, kanske ett paket i månaden totalt.
Jag slutade röka 2019 efter att sedan 2018 börjat få problem med halsen. Efter varje cigg jag tog då fick jag en obehaglig känsla i halsen, nästan som att det var en klump där och det kändes helt enkelt obehagligt. Jag kollade i halsen och allt såg normalt ut. Jag fortsatte och samma resultat varje gång.
Blev nojig och gick till allmänläkaren, han hittade ingen förklaring och inget fel på min hals efter att han kollat och tagit diverse blodprover etc. Fick sedan ändå en remiss till ÖNH-läkare och de hittade inte heller något fel på halsen, efter både kameror genom näsan och till slut röntgen. Inget tecken på cancer eller infektioner eller liknande. Trots detta hade jag ju något fel på halsen i över ett år när jag rökte.
Så jag undrar, är detta vanligt bland rökare? Jag var ju ingen storrökare med 1 paket/månad, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Saknar cigaretter varje dag, gjort det i två år, men vet inte om jag vågar börja ta en cigg igen då och då, halsen känns ju skit trots att läkarna inte hittar nåt.
Vet någon mer om liknande problem?