Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-02, 22:22
Medlem
Jag kan också intyga att handelsbanken inte har några problem. I mitt fall var det en transaktion till Coinbase som frös tillfälligt.

En bankperson ringde upp och vill dubbelkolla om jag hade blivit kontaktad av någon med "investeringsförslag".
Jag poängterade att detta var på eget initiativ utan någon extern person så var det inga problem.

Kan faktiskt tycka att det är en OK säkerhetskoll då det faktiskt förekommer mycket internationella bedrägerier mot privatpersoner kopplat till Crypto så...

Men det finns klart gränser hur mycket jag tycker är OK.
Citera
2022-01-15, 23:28
Medlem
Stenbocksmannens avatar
SEB har jag gått över till. Swedbank, db och de andra pengatvätterierna stänger ute crypto. Bankerna ser cryto som ett hot men vissa banker accepterar det. Kanske tänker de som accepterar det att det är bättre att få nya kunder istället för att slåss mot cryto, ett slag som de kanske förlorar.
Citera
2022-01-17, 00:09
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
SEB har jag gått över till. Swedbank, db och de andra pengatvätterierna stänger ute crypto. Bankerna ser cryto som ett hot men vissa banker accepterar det. Kanske tänker de som accepterar det att det är bättre att få nya kunder istället för att slåss mot cryto, ett slag som de kanske förlorar.
Jag hade Swedbank tidigare. Gjorde runt 5 köp via bankkort på Crypto.com och därefter blev det ”Error: please contact support”. Vilket jag gjorde och då skrev supporten att testa med ett nytt kort.. eh, ska jag behöva byta kort efter var 5e köp?

Nu har jag bytt till SEB och allt fungerande fint i början, men nu efter cirka 5 köp så får jag samma problem. Ska ringa och prata med dem imorgon, men det lutar mot att antingen Crypto.com är värdelöst eller att bankerna inte vill att man ska investera i kryptovalutor.
Citera
2022-01-18, 00:17
Medlem
Verkar som alla svenska banker är mer restriktiv vad gäller handeln till krypto. Lättast är helt klart att köra någon bank som inte är baserad i Sverige.
Citera
2022-01-18, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Jag hade Swedbank tidigare. Gjorde runt 5 köp via bankkort på Crypto.com och därefter blev det ”Error: please contact support”. Vilket jag gjorde och då skrev supporten att testa med ett nytt kort.. eh, ska jag behöva byta kort efter var 5e köp?

Nu har jag bytt till SEB och allt fungerande fint i början, men nu efter cirka 5 köp så får jag samma problem. Ska ringa och prata med dem imorgon, men det lutar mot att antingen Crypto.com är värdelöst eller att bankerna inte vill att man ska investera i kryptovalutor.

Varför insistera med dyra kortköp?
Gör en sepa (utlandsbetalning) från ditt SEB konto till din fiat wallet hos Crypto.com
Så nära 0% du kan komma i avgifter.
Citera
2022-01-18, 02:09
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Varför insistera med dyra kortköp?
Gör en sepa (utlandsbetalning) från ditt SEB konto till din fiat wallet hos Crypto.com
Så nära 0% du kan komma i avgifter.
Du har rätt, jag vet. Brukar göra det, men ibland är man lat. Till slut fungerade det att betala iallafall. Slutet gott, allting gott.
Citera
2022-02-01, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LamaLamaLama
Har själv gjort en bit över en mille på crypto sedan late 2020 från i princip ingenting (under 10k startkapital), vilket jag förövrigt är pissigt onöjd med, känns nästan som jag kastat bort två år av chanser till ekonomiskt oberoende. Kan tyckas märkligt att inte vara nöjd med över 100x startkapitalet, men de chanser som funnits mitt framför ögonen....fan.
Men anyway, måste väl finnas eller iaf inom en överskådlig framtid bättre alternativ än att skicka pengarna till fienden. Tror merparten av de som undrar över "crypto till bank" sitter på småsummor, och då är det ju totalt onödigt när det finns crypto debit kort, wise och liknande.

Wise är emot crypto, jag testade och de nekade då. Först testade jag skicka till en populär unregulated exchange, sedan sa de att de inte tillåter unregulated exchanges, sedan skickade jag till coinbase som är regulated, och då säger de att de är med i en bank union som är emot crypto och därför nekade mig igen. Jag tog ut alla mina pengar från dem och stängde ner kontot.
Citera
2022-02-05, 16:31
Avslutad
Vi har bara pratat om vilka banker kan man skicka till en regulated exchange med. Men jag undrar om man kan skicka från en unregulated exchange till banken? Eller blockerar banken överföringen oavsett om vilket håll pengarna går?
Citera
2022-02-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superduktig
Vi har bara pratat om vilka banker kan man skicka till en regulated exchange med. Men jag undrar om man kan skicka från en unregulated exchange till banken? Eller blockerar banken överföringen oavsett om vilket håll pengarna går?

Beror på om banken tror det finns risk för penningtvätt. Kan du visa papper på vart pengarna kommer ifrån bör det inte vara några problem.
Citera
2022-02-05, 20:43
Medlem
Och vad säger virrpannorna på banken om minade btc, har de begripit att det går att ha btc man ej köpt?
Senast redigerad av Vadgorvinukorvi 2022-02-05 kl. 20:46.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in