Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-20, 18:28
Medlem
Snackade med min bank, länsförsäkringar. Jag är stoppad för utlandsbetalningar för att jag investerat mindre summor i krypto(totalt 40ish tusen). Har inga ambitioner om att fuska med något och erbjöd mig redovisa transaktioner o konton. Det spelade ingen roll, deras praxis är nolltolerans tydligen. Väntar nu svar från AML om hur dom vill gå vidare.

Jag vet hur jag vill gå vidare iaf, byta bank. Är ganska skitförbannad, det är ju mina pengar osv.

Frågan är alltså vilka banker som är ok med detta ? Ska minst kunna ha lönekonto där men helst kunna flytta bostadslån också.
Citera
2021-12-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobs
Snackade med min bank, länsförsäkringar. Jag är stoppad för utlandsbetalningar för att jag investerat mindre summor i krypto(totalt 40ish tusen). Har inga ambitioner om att fuska med något och erbjöd mig redovisa transaktioner o konton. Det spelade ingen roll, deras praxis är nolltolerans tydligen. Väntar nu svar från AML om hur dom vill gå vidare.

Jag vet hur jag vill gå vidare iaf, byta bank. Är ganska skitförbannad, det är ju mina pengar osv.

Frågan är alltså vilka banker som är ok med detta ? Ska minst kunna ha lönekonto där men helst kunna flytta bostadslån också.

Om du använder sökfunktionen eller t.om. google så finner du att det finns många inlägg om detta med svar på dina frågor.
Citera
2021-12-20, 20:18
Medlem
CarlXIIs avatar
Finns en bank som heter revolut, men har inte provat ännu.
Citera
2021-12-20, 22:58
Medlem
Leastons avatar
Danskebank
https://newdaycrypto.com/sv/danske-bank-declared-its-loyalty-to-cryptocurrency/

Småbankerna är sämst.
Citera
2021-12-21, 00:09
Moderator
HelgeBuks avatar
Tyvärr verkar det faktiskt bara vara Danske Bank som är helt ok med kryptohandel. Kanske det senaste i raden av exempel på att danskarna är lite skönare och mindre skitnödiga än svenskar?
Citera
2021-12-21, 00:32
Medlem
Även danske bank stängde mitt konto, det finns ingen i sverige som jobbar med krypto företag, man behöver relation till top bankier
Citera
2021-12-21, 03:46
Medlem
friskXORsjuks avatar
NURI. Case closed.
Citera
2021-12-21, 14:48
Medlem
Tidskristalls avatar
Som det skrivits tidigare så finns Revolut. Har läst i några trådar att Kompletts kreditkort även funkat till vissa köp. Ingen aning om det stämmer men Komplett har ju cashback på sina köp. Om det funkar till kryptoköpen är det ju en fördel
Citera
2021-12-22, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobs

Beror nog på om det är du som privatperson eller som företag som ska hålla på med det. Verkar vara mycket större problem att hålla på med krypto genom företag än som privatperson.

Öppnade konto hos SEB i början på sommaren just för krypto och kunde skicka iväg en verifikation summa till Coinbase över telefon samt sätta in ~100k på kontot från Kraken utan problem. Men detta var ju ett halvår sen nu så vet inte om något ändrats.
Citera
2021-12-22, 01:42
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
NURI. Case closed.

Japp, konstigt folk nämner revolut när nuri är den absolut mest crypto vänliga bank.

Var jävligt akavat när jag plötsligt skulle facetajma med bankhandläggaren.. Hade arbetat många nätter i rad och satt i kallsonger, kläder och böcker och tallrikar hullernom buller i rummet så likna en pundarboning som hon handläggaren såg då jag skulle skifta fram och bak kamera på telefonen. Fatta inte vad hon sa och blanda ihop mitt danska och svenska cpr. Trodde birthplace var staden jag växte upp på. Jag kom igenom testet trots att ha haft alla fel, hon la på utan att säga farväl.

Överför ni från er svenska bank? Jag vill helst inte linka dom och överför bara från paypal till nuri än så länge. Jävla omvägar man måste gå med sina egna pengar.
Senast redigerad av Obekvamstamning 2021-12-22 kl. 01:47.
Citera
2021-12-27, 10:50
Medlem
är nuuri bra då?

Skriv gärna erfarenheter av den... rapporterar den till skatteverket?
Citera
2021-12-27, 11:06
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
är nuuri bra då?

Skriv gärna erfarenheter av den... rapporterar den till skatteverket?
Snorbra att överföra pengar till. 1% buy/sell fee, gratis VISA kort. Krypto rapporteras inte.
Banktillgångarna rapporteras alltid den sista december varje år i alla banker.
Senast redigerad av friskXORsjuk 2021-12-27 kl. 11:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in