2021-12-23, 09:10
Medlem
whogivesafucks avatar
Känner allt några stycken som ligger på den nivån i lön. Men de har inte många ören i saldo på sitt lönekonto inte. Flyttas tämligen omgående till en 2-3 andra konton.

Och så skall man inte glömma bort att det kan vara pengar som bara är där väldigt tillfälligt efter att hon sålt något. Lägenhet eller fastighet t ex.
Citera
2021-12-23, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du har aldrig funderat på att ha pengarna på ett konto som ger ränta? Och kanske fler konton så du täcks upp av insättningsgarantin?

Säger inte att du är korkad, men man kan göra bättre.
Jag är slarvig. Troligen för att jag har andra tillgångar som fastighet mm. och inte bryr mig så mycket.
Men du har rätt och visdt har jsg tänkt på det. Men vilket konto ger ränta?
Citera
2021-12-23, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tänkte du att börsen är enda alternativet till att ha pengar på sitt lönekonto?

Nej det är klart man kan ha dem på någon form av högräntekonto
Citera
2021-12-23, 16:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag är slarvig. Troligen för att jag har andra tillgångar som fastighet mm. och inte bryr mig så mycket.
Men du har rätt och visdt har jsg tänkt på det. Men vilket konto ger ränta?
Klarna Flex ger 0.85%, utan bindningstid och med insättningsgaranti.
Citera
2021-12-23, 17:15
Avslutad
Skulle inte förvåna mig om det var An*ika Falke*gren eller någon dylik, vad hon nu gjorde i Göteborg. För hon var ganska snygg.

Hon är nämligen en typisk människa som gör så med flit. Ett jävla humör och attityd.
Senast redigerad av 95.214.235.160 2021-12-23 kl. 17:19.
Citera
2021-12-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Du vet alltså vare sig vad likviditet eller risk är.

Lycka till med finanserna!

Borde egentligen inte besvara ditt meningslösa påstående som bottnar i okunskap parat med neurotiskt trygghetsknarkande🙄 Mina finanser behöver du inte oroa dig över, de är väl skötta.😄 Kan t.o.m. unna mig lite guldkant på tillvaron.
Likviditet har betydelsen snabb tillgång till medel för att kunna omsätta de om så önskas.

Om det är vårdslöst att någon råkar ha 1,4 mkr på kontot och därmed överskjuta insättningsgarantin kan bara den enskilda personen bedöma. Personen kan ha behov av att ha ett sådant belopp tillgängligt för en enstaka händelse eller för systematiska behov. Summan kan utgöra en liten del av personens tillgångar, varvid en långt större summa redan är investerad alt tryggad. I tillägg kan personen anse att risken med att stå utan insättningsgaranti är ett litet problem jämfört med andra risker i tillvaron.
Citera
2021-12-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 95.214.235.160
Jag har lappen här men det kan finnas detaljer i den så det hade varit att bryta mot reglerna att foto.
Kan vara en s.k. puma som är ute efter sex med yngre killar.

Hon är intresserad av dig - o vill med lappen visa att ;

Kan Du med Schnbeln BeArbeta Henne Gott
Kommer Hon att Bjuda Dig Flott

PS - hur gammal
Citera
2021-12-27, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Visst, det är inte särskilt mycket pengar idag. Särskilt med tanke på den svagare kronan. Det är dock mycket mer än vad den genomsnittlige svensken brukar ha på sitt konto.
Frågan är väl inte om det är mycket pengar eller inte! Frågan är väl varför man har 1.4 milj på lönekontot?
Citera
2021-12-27, 15:54
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porschepojken
Frågan är väl inte om det är mycket pengar eller inte! Frågan är väl varför man har 1.4 milj på lönekontot?

Det kan finnas olika orsaker, och den som vet svaret på den frågan är den som äger kontot.
Citera
2021-12-28, 21:27
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Har 700k på mitt lönekonto just nu, ibland uppåt 900k och som allra minst 450k. Man kan väl bara ta ut typ 15k på en dag med bankomatkort och om man blir scammad får man tillbaka pengarna om man anmäler inom 3 månader (åtminstone när det gäller min bank). Så jag ser inte riktigt säkerhetsproblemet.
Idiotiskt att ha sparpengar på samma bank som lönekontot så att pengar kan föras över till lönekontot med en app på telefonen ögonblickligen. Då tänker jag på rån och kidnappningsrisken. Det finns ett maxuttag på en bankomat men du kan tvingas åka runt till 10 under en natt efter du fört över dina pengar till kontot som är kopplat till kortet.
Citera
2021-12-30, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DackKnallen
... Likviditet har betydelsen snabb tillgång till medel för att kunna omsätta de om så önskas.

... I tillägg kan personen anse att risken med att stå utan insättningsgaranti är ett litet problem jämfört med andra risker i tillvaron.

Du har fortfarande misslyckats med att förklara varför alternativet att använda transaktionskonton på fler banker skulle sänka likviditeten.

Sedan, eftersom du blandar in "andra risker": På vad sätt minskas "andra risker" (och vilka är de) genom att inte säkerställa att man har täckning av bankgarantin för de likvida medel man har?
Citera
2021-12-30, 10:11
Medlem
neuron-drones avatar
En stockdum kärring. Har jag mer än 20 000 flyttar jag det till mitt sparkonto. Hon bara tigger om att bli rånad eller svindlad med sitt kort. Eller också tycker hon att man måste ha en mille att röra sig med och har 100 mille sparat och i aktier. Men troligen har hon alla sina pengar på lönekontot och inget investerat.

Hur mycket tog hon ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in