Ja, byter man sitt juridiska kön så byts också personnummer eftersom det är personnumret och inte namnet som anger ditt juridiska kön.
Jag tror dock inte du kan få ut uppgifter om sådana byten via Skatteverket eftersom det kan vara till men/skada för personen det gäller.
Jag vet inte vem det är och jag förstår inte heller relevansen för ämnet. Det är väl inte TB som är din kollega?
Nej TB begick självmord.
Citat:
Tristan Rafael Titus Björling hette tidigare Disa Sofia Astrid Pernilla Björling.
Källa: Skatteverket
Dessutom om Tristan var väldigt säker sedan barnsben på att han var en kille så kan man med hjälp av föräldrarna börja utredning när man är under 18. Men hormonbehandlingar får nog inte påbörjas förrän man fyllt 18. Det är ju möjligt att Tristan endast gjorde hormonbehandlingar och top surgery dvs opererat bort brösten, vilket jag tycker syns tydligt på bröstvårtorna. Ingen vet om han sedan gjort den stora operationen. Finns knappt några bilder på honom i yngre tonåren i bar överkropp men om man tittar på hans blogg eller instagram så finns det många ifrån det senaste året.
Det har ju varit flera lagändringar sedan dess och jag är inte säker på att det fortfarande går - men som jag skrev tidigare så vet jag inte.
Du får prova helt enkelt.
Det har ju varit flera lagändringar sedan dess och jag är inte säker på att det fortfarande går - men som jag skrev tidigare så vet jag inte.
Du får prova helt enkelt.
Ja det ska jag göra. Frågan är bara hur jag ska formulera mig
Samla mod till dig och fråga om det är ett problem för dig. Är det bara ren nyfikenhet tygla den, så slipper du ställa till problem för dig och denne person. Kanske öppnar personen upp sig i framtiden och berättar?
Fick veta efter ett år att en kollega bytt kön. Ingenting jag inte redan misstänkt, men ville heller inte pressa personen då den uppenbarligen mådde dåligt över saker som hänt.
Tänk om någon skulle börja gräva i ditt privatliv på jobbet, alla har vi våra egna liv utanför jobbet. Låt det vara så.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!