2021-12-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Händer, adamsäpple och pannloben brukar vara det dominanta hos män

Fötter, skor. Strl 42-46 - kille.
Citera
2021-12-21, 10:35
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Uppfattat. Jag tvivlar på att de som byter kön tänker så, men bra att du klargör.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Blan...alism_typology
Citera
2021-12-21, 11:57
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, byter man sitt juridiska kön så byts också personnummer eftersom det är personnumret och inte namnet som anger ditt juridiska kön.
Jag tror dock inte du kan få ut uppgifter om sådana byten via Skatteverket eftersom det kan vara till men/skada för personen det gäller.
Men var inte Tristan Björling tjej?
Citera
2021-12-21, 12:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Men var inte Tristan Björling tjej?
Jag vet inte vem det är och jag förstår inte heller relevansen för ämnet. Det är väl inte TB som är din kollega?
Citera
2021-12-21, 12:03
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Jag vet inte vem det är och jag förstår inte heller relevansen för ämnet. Det är väl inte TB som är din kollega?
Nej TB begick självmord.

Citat:
Tristan Rafael Titus Björling hette tidigare Disa Sofia Astrid Pernilla Björling.
Källa: Skatteverket

Dessutom om Tristan var väldigt säker sedan barnsben på att han var en kille så kan man med hjälp av föräldrarna börja utredning när man är under 18. Men hormonbehandlingar får nog inte påbörjas förrän man fyllt 18. Det är ju möjligt att Tristan endast gjorde hormonbehandlingar och top surgery dvs opererat bort brösten, vilket jag tycker syns tydligt på bröstvårtorna. Ingen vet om han sedan gjort den stora operationen. Finns knappt några bilder på honom i yngre tonåren i bar överkropp men om man tittar på hans blogg eller instagram så finns det många ifrån det senaste året.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...n-bjorling-dod
Citera
2021-12-21, 12:10
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nej TB begick självmord.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...n-bjorling-dod
Ok.

Inlägget är från Flashback där någon 2014 inhämtat namnuppgifter från Skatteverket...
(FB) Tristan "Idol-Tristan" Björling död (2014-11-26)

Det har ju varit flera lagändringar sedan dess och jag är inte säker på att det fortfarande går - men som jag skrev tidigare så vet jag inte.
Du får prova helt enkelt.
Citera
2021-12-21, 12:20
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ok.

Inlägget är från Flashback där någon 2014 inhämtat namnuppgifter från Skatteverket...
(FB) Tristan "Idol-Tristan" Björling död (2014-11-26)

Det har ju varit flera lagändringar sedan dess och jag är inte säker på att det fortfarande går - men som jag skrev tidigare så vet jag inte.
Du får prova helt enkelt.
Ja det ska jag göra. Frågan är bara hur jag ska formulera mig
Citera
2021-12-21, 12:32
Medlem
Gibbledygooks avatar
Prova att visa ditt kön och se vad som händer? Du kan ju lungt fråga typ "är den för liten"?
Citera
2021-12-21, 13:18
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Samla mod till dig och fråga om det är ett problem för dig. Är det bara ren nyfikenhet tygla den, så slipper du ställa till problem för dig och denne person. Kanske öppnar personen upp sig i framtiden och berättar?

Fick veta efter ett år att en kollega bytt kön. Ingenting jag inte redan misstänkt, men ville heller inte pressa personen då den uppenbarligen mådde dåligt över saker som hänt.

Tänk om någon skulle börja gräva i ditt privatliv på jobbet, alla har vi våra egna liv utanför jobbet. Låt det vara så.
Citera
2021-12-21, 14:27
Medlem
Citat:
Jag misstänker att jag har en kollega som har bytt kön. Vad har jag för möjligheter att kontrollera hens kön?
Adamsäpplet. Men har du ens frågat och varför bryr du dig ens?
Citera
2021-12-21, 17:18
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Adamsäpplet. Men har du ens frågat och varför bryr du dig ens?
Jag har är väldigt nyfiken
Citera
2021-12-21, 17:20
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Jag har är väldigt nyfiken

Men om du är bög spelar det ingen roll för ett rövhål har den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in