2021-12-20, 15:02
Medlem
avcs avatar
Börjar bli sjukt irriterad på att precis varenda sida man besöker på internet, innehåller en "cookie consent". Vissa kräver att man måste besöka undersidor för att tacka nej till så mycket som möjligt, andra (t ex Biluppgifter) tar 5 minuter av konstant avaktiverande av varje enskild underleverantör på varje enhet man använder. Frustrerande som fan.

Finns det någon app/skript som automatiskt tackar nej till alla cookies? Vad säger EU om att webbsidemakarna gör det så krångligt som möjligt, för att man skall tacka ja iallafall? Kommer vi möjligtvis få något NIX-register för cookies i framtiden?
Citera
2021-12-20, 15:04
Medlem
askers avatar
Det finns plugins till din webläsare som automatiskt försöker gömma pop-upen utan att ta ställning.

https://www.i-dont-care-about-cookies.eu/
Citera
2021-12-20, 15:05
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Det finns plugins till din webläsare som automatiskt försöker gömma pop-upen utan att ta ställning.

https://www.i-dont-care-about-cookies.eu/
Testat den, tyvärr leder det ofta till tomma sidor eftersom man måste svara för att kunna besöka sidan.
Citera
2021-12-20, 15:40
Medlem
krautbrains avatar
Hade det varit meningen att det skulle vara enkelt, då hade det varit enkelt. Mina cookies rensas automatiskt varje gång jag lämnar en sida så det blir en del klickande. Fördelen med det är att jag knappt går in på en sida om jag inte tycker att det är värt det = mindre tid spenderat på skit. Tror inte att dom flesta förstår att det är "på riktigt" utan klickar bara på accept.

Sen kan man ifrågasätta rättssäkerheten att ett enkelt knapptryck gör att du ingår i ett avancerat avtal med ett företag fast du egentligen bara vill läsa om Britney Spears fortfarande är omyndigförklarad. Hela systemet med godkännande är skit och har sabbat internet. Men det fattade man redan ifrån början att det inte infördes för oss konsumenters skull.
Citera
2025-06-27, 01:21
Medlem
avcs avatar
Äntligen! Ninja Cookie.

Inga problem att lägga till i Brave via Chrome Store.
Chrome - "Tillägget är inte längre tillgängligt eftersom det inte följer rekommendationerna för Chrome-tillägg."
Hejdå Chrome!
Citera
2025-06-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Äntligen! Ninja Cookie.

Inga problem att lägga till i Brave via Chrome Store.
Chrome - "Tillägget är inte längre tillgängligt eftersom det inte följer rekommendationerna för Chrome-tillägg."
Hejdå Chrome!
Tilläget är senast uppdaterat för 4 år sedan. Bra där!

Jag kör med I Still Don't Care About Cookies. Den är "bara" ett år gammal.
Citera
2025-06-27, 13:38
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Tilläget är senast uppdaterat för 4 år sedan. Bra där!

Jag kör med I Still Don't Care About Cookies. Den är "bara" ett år gammal.
Vilken tur att ni kollstenar är så immediata att svara då Men nu jävlar smetar vi Åt skitn. ^-^

ISDC = testade i tråden 2021, så den är också Ish 4 år gammal. Men den funkar liksom inte. Den som inte bryr sig trycker bara Acceptera. O:
Senast redigerad av avc 2025-06-27 kl. 13:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in