• 2
  • 3
2021-12-23, 15:39
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litecp
Någon som har bra konkreta tips för såna som mig?

Spara en del i fysiska ädelmetaller?

Jag har läst poster från personer på WallStreetSilver som var kassa på att spara och kom igång först tack vare silver.

Silver är pengar (samma ord för silver och pengar på många språk, exempelvis franskans argent). Så då kan du köpa vackra saker som ger dig nöje att titta på (förslagsvis 1 oz investeringsmynt) och ändå ha dina pengar kvar. Dessutom utgör det ett bra skydd mot inflation och motvikt vid nedgångar på börsen. Det är heller inget som man säljer av med bara en knapptryckning utan det kräver lite ansträngning så man har tid att överväga sitt beslut. Se det som en långsiktig investering/säkerhet i oroliga tider.

Det finns många bra tips i Guld & silver-tråden här på Flashback. Bland annat hur du beställer momsfritt silver från utlandet.
Citera
2021-12-25, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Spara en del i fysiska ädelmetaller?

Jag har läst poster från personer på WallStreetSilver som var kassa på att spara och kom igång först tack vare silver.

Silver är pengar (samma ord för silver och pengar på många språk, exempelvis franskans argent). Så då kan du köpa vackra saker som ger dig nöje att titta på (förslagsvis 1 oz investeringsmynt) och ändå ha dina pengar kvar. Dessutom utgör det ett bra skydd mot inflation och motvikt vid nedgångar på börsen. Det är heller inget som man säljer av med bara en knapptryckning utan det kräver lite ansträngning så man har tid att överväga sitt beslut. Se det som en långsiktig investering/säkerhet i oroliga tider.

Det finns många bra tips i Guld & silver-tråden här på Flashback. Bland annat hur du beställer momsfritt silver från utlandet.

Jättebra förslag tack!
Citera
2021-12-25, 09:42
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Skaffa ett hjälpjag. Har du en bror som har bättre koll? Då kan du anförtro honom dina besparingar. Alternativt din fru. Självklart gäller detta enbart om ni litar på varandra.

Det här tror jag hade fungerat bäst. Jag har själv add men ingen bristande impulskontroll, men hade jag haft det hade jag antingen sparat på ett sätt där jag inte kan ta ut pengarna inom en längre tid eller haft någon annan som skötte sparandet åt mig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in