Jag startade en tråd om julbordet i Norge där det blev ett kluster av Covidsmitta bland covidvaccinerade, jag citerade artikeln i trådstarten samt källhänvisade så att de som inte vill besöka aftonbladet inte behövde, och de som ville läsa artikeln kunde göra det. Tråden blev snabbt populär och det var flertal poster, nu har det skapats flera trådar om samma ämne utan konsekvens. Vad är skillnaden mellan befintliga trådstarter och min undrar jag? Vid PM till mfmx så fick jag svaret "man kan inte kopiera en artikel och posta", och fick inget vidare svar efter det trots att det finns grund för det. I nedanstående konversation syns inte min citering av artikeln, men det existerar alltså en text från artikeln, källhänvisning och frågeställning. Ändå togs den bort samt fick jag en varning, med förklaringen "man kan inte kopiera en artikel och posta". Ska jag behöva skriva en c-uppsats som trådstart?
PM konversation med mfmx
Udda varning.
PM konversation med mfmx
Citat:
Jag citerade artikeln för att användare inte ska behöva söka upp informationen själva, och jag källhänvisade ifall de ville läsa vidare.
Diskussionsunderlaget var att vaccinerade smittar lika väl som ovaccinerade.
Denna varning är udda, trådstarten nu är ju obegriplig och det gör det knappast bättre.
Ursprungligen postat av Mash08
Citat:
"En trådstart måste vara begriplig i sig själv och inte tvinga läsaren att hämta information från externa källor." står det också. Hur kan detta vara rimligt?
Ursprungligen postat av mfmx
Citat:
Man kan inte kopiera en hel artikel och posta.
Citat:
Huh? Vad är förklaringen på detta?
Ursprungligen postat av mfmx
Du har fått en varning för brott mot 1.02. Upphovsrättsskyddat material.
Ämne: NORGE: 50 smittade av omikron på julbord: ”Alla var fullvaccinerade”
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Ämne: NORGE: 50 smittade av omikron på julbord: ”Alla var fullvaccinerade”
Citat:
.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ullvaccinerade
Hur länge till ska vaccinerade få röra sig fritt i samhället när det är uppenbart att det är de vaccinerade som sprider smittan? Det är otroligt ansvarslöst att skylla på ovaccinerade.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ullvaccinerade
Hur länge till ska vaccinerade få röra sig fritt i samhället när det är uppenbart att det är de vaccinerade som sprider smittan? Det är otroligt ansvarslöst att skylla på ovaccinerade.
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Jag citerade artikeln för att användare inte ska behöva söka upp informationen själva, och jag källhänvisade ifall de ville läsa vidare.
Diskussionsunderlaget var att vaccinerade smittar lika väl som ovaccinerade.
Denna varning är udda, trådstarten nu är ju obegriplig och det gör det knappast bättre.
Udda varning.