Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Min granne körde bil utan säkerhetsbälte, Han krockade men klarade sig bra. Slutsatsen måste vara att bilbälte är dumt. För en person som jag känner hade ingen nytta av det.
Tycker det är korkat att man blir påtvingad bälte när jag nu empiriskt bevisat att det inte hjälper något att ha bälte.

Ja det är många som bara blir lindrigt sjuka. Det är även många som blir jävligt sjuka. De blir så sjuka att om de inte hade varit kärnfriska till att börja så hade de kunnat dö.
Dock överlever man nästan alltid om man inte har bakomliggande sjukdomar. Men jag tror inte du riktigt fattar hur sjuk man kan bli även om man är frisk i övrigt.

Såna här uttalande kommer nästan alltid från folk som aldrig varit riktigt sjuka eller skadade. De har ingen koll på hur hemskt det är. De har aldrig varit närmare än 5% av vad som är möjligt i upplevt smärta eller sjukdom.
Jag lovar att de flesta skulle betala en miljon för att få suga en vaccinkuk för att må bättre om de själva hade oturen att drabbas.

Men någon gång i livet eller i slutet förstår många från vart uttrycket "Annat är helt oviktigt om man inte har kvar hälsan" kommer ifrån.

Och du tror att barnen vill suga ”vaccinkuk” för att de mår så dåligt? Och att föräldrarna vaccinerar dom för att de ska slippa?

Kom ut i verkligheten.
Citera
2021-12-22, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denarge
Finns bara ett sätt.... Bilda er en egen uppfattning genom att lyssna på de som har kunskap.
Ta er tiden att lyssna.

https://swebbtv.se/w/bAF47JDtn1Mo4QuuWuBtNM

Tack för länk!

Bara titeln på videon får mig att förstå varför det går som det går för somliga vaccinerade
Citera
2021-12-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Vi provar en gång till då detta är ett extremt viktigt tema, som alla borde tänka både en och två gånger innan man gör mot sitt barn.

Jag undrar om ni kommer att vaccinera era barn mot covid? Och isåfall varför.

Ni som inte kommer att vaccinera era barn mot covid, varför inte?

Alla borde verkligen innan man tar ett sånt beslut ha bästa möjliga grundlag klart för sig, innan man utsätter sitt barn för eventuell risk.

Här följer ett klipp där man sammanfattar biverkningar från vaccinet där bland annat barn faller offer för det. Och det kanske inte är så tryggt som man ska ha det till?

Men det är en timme långt, där både vuxna och barn ses falla ihop, i kramper, i hjärtstopp. Somliga överlever, men andra inte. I vissa fall i omedelbar anslutning till sprutan.

Oavsett ser vi barnen vara ledsna och må väldigt dåligt över detta ingrepp.

Är det verkligen försvarligt detta?

https://gemmaodoherty.com/please-sho...he-vaccine-59/

Det spelar ingen roll på vilken sida filmskaparen står på. Till varje pris måste vi beskydda barnen. Inte oss själva. Eller har jag fel?

Om mod vill stänga tråden igen, så skicka PM så rättar jag upp eventuella svagheter. Det är ett för viktigt tema för att bara stänga och skrota.

Vad skulle nyttan med att vaccinera barn bestå i? Barn blir inte sjuka och vaccinet stoppar inte smittspridningen ändå.
Citera
2021-12-22, 14:14
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denarge
Finns bara ett sätt.... Bilda er en egen uppfattning genom att lyssna på de som har kunskap.
Ta er tiden att lyssna.

https://swebbtv.se/w/bAF47JDtn1Mo4QuuWuBtNM

Bra länk! Angeläget att frågan gravida kvinnor kontra vaccinet studeras/diskuteras. Även hur barn och vaccinering eventuellt kan påverka framtida motståndskraft/reproduktion.

E. En mer tillförlitlig vaccinforskare än Ann-Cathrin Engwall kan man svårligen vara. Hon är noga med att poängtera vad hon ej vet och förklarar på ett vederhäftigt sätt risker och frågetecken.
Senast redigerad av skoputs 2021-12-22 kl. 14:21.
Citera
2021-12-22, 14:16
Medlem
Ja! Redan gjort för länge sedan.
Citera
2021-12-22, 14:28
Medlem
Citat:
Kom med motbevis då?

Överlevnad Corona 0-19 år - 99,9973%

"Överlevnad" är ju ett trubbigt mått. Finns ju massa annat man kan tycka är tråkigt med Corona också. Är en hel del barn som hamnat på barn-IVA pga Covid-19.
Citera
2021-12-22, 14:34
Medlem
Jag har tagit tredje dosen. Jag förstår inte varför jag inte skulle det? Får lite ont i armen vid injektionsstället men det går ju över på ett dygn.

Dessutom är det ju gratis. Vad har man att förlora på att ta vaccinet? Jag förstår inte. Tror ni på allvar att det är farligt?

Mina föräldrars granne vägrar vaccinera sig då hon är övertygad om att de sprutar in ett "chip". Är det på den nivån ni ligger?
Citera
2021-12-22, 14:36
Medlem
Citat:
Fantasier? Jesus du måste verkligen se dig om. Tror du Great Reset är fantasier?

Då rekommenderar jag dig att kolla upp lite runt det. Är allt annat än fantasier.

Att du är en lågbegåvad foliehatt råder det inga tvivel om iaf.
Citera
2021-12-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Att du är en lågbegåvad foliehatt råder det inga tvivel om iaf.

Att du ens kallar mig det betyder att du inte kollat upp något som helst runt något som helst.

Tror du Great Reset är en konspirationsteori så är du up for a treat.

Folk som dig borde inte få lov att yttra sig förrän man läst boken Covid-19: The Great Reset av World Economic Forums ledare och grundläggare Klaus Schwab.

Men du vet säkert inte ens vilka det är, eller vilka som brukar samlas i Davos.

Så vem är lågbegåvad kan man fråga sig….
Senast redigerad av Kaisersmamma 2021-12-22 kl. 15:21.
Citera
2021-12-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag har tagit tredje dosen. Jag förstår inte varför jag inte skulle det? Får lite ont i armen vid injektionsstället men det går ju över på ett dygn.

Dessutom är det ju gratis. Vad har man att förlora på att ta vaccinet? Jag förstår inte. Tror ni på allvar att det är farligt?

Mina föräldrars granne vägrar vaccinera sig då hon är övertygad om att de sprutar in ett "chip". Är det på den nivån ni ligger?

Du är smart du. Gratis… Tror du verkligen att Pfizer jobbar ideellt?
Visa mig avtalet istället som EU skrivit med läkemedelsindustrin? Nej det kan du inte, för det kan ingen nämligen.

Du är en stolle som inte vet vad du pratar om. Undersök lite mer noggrant, stäng av SVT och sluta läs Aftonbladet. Sådana som dig lever i en fantasivärld där allt är guld och gröna skogar.

Det är nog olika hur djupt man kommit i kaninhålet. En bra start om du vill få fatt i vad som pågår, läs och undersök om The Great Reset.

Det kan inte gått dig förbi att världen inte längre är Hållbar iallafall? Eller har du missat det också?
Senast redigerad av Kaisersmamma 2021-12-22 kl. 15:25.
Citera
2021-12-22, 15:46
Medlem
Citat:
Att du ens kallar mig det betyder att du inte kollat upp något som helst runt något som helst.

Tror du Great Reset är en konspirationsteori så är du up for a treat.

Folk som dig borde inte få lov att yttra sig förrän man läst boken Covid-19: The Great Reset av World Economic Forums ledare och grundläggare Klaus Schwab.

Men du vet säkert inte ens vilka det är, eller vilka som brukar samlas i Davos.

Så vem är lågbegåvad kan man fråga sig….

Jag googlade The Great Reset och det verkar ju ha utvecklat en hel del konspiratoriska tankar.

https://www.bbc.com/news/blogs-trending-57532368

Jag befattar mig inte med sånt. Konspirationsteorier är för losers.
Citera
2021-12-22, 15:47
Medlem
Citat:
Du är smart du. Gratis… Tror du verkligen att Pfizer jobbar ideellt?
Visa mig avtalet istället som EU skrivit med läkemedelsindustrin? Nej det kan du inte, för det kan ingen nämligen.

Du är en stolle som inte vet vad du pratar om. Undersök lite mer noggrant, stäng av SVT och sluta läs Aftonbladet. Sådana som dig lever i en fantasivärld där allt är guld och gröna skogar.

Det är nog olika hur djupt man kommit i kaninhålet. En bra start om du vill få fatt i vad som pågår, läs och undersök om The Great Reset.

Det kan inte gått dig förbi att världen inte längre är Hållbar iallafall? Eller har du missat det också?

Det är du som lever i en fantasivärld. Tycker synd om dig. Hoppas du får en god jul iaf och kan koppla av dina tvångstankar i åtminstone ett par dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in