Citat:
Ursprungligen postat av
Uncorruptable
För att du är efterbliven och inte förstår att det är just statistiken som manipulerats.
Jasså, Vad är dina belägg för detta?
Jag kan ju även få viss stöd för den statistiken genom egna upplevelser, som kan ge en fingervisning huruvida det låter rimligt eller inte.
Av de jag jobbar med så har två stycken förlorat föräldrar.
En kompis bror låg i respirator i flera veckor och överlevde mot alla odds men har nu helt förstörda lungor och måste ha syrgastillskott resten av livet.
Två ungdomar jag känner har fortfarande inte fått tillbaka luktsinne och smak efter över ett år nu.
En har fått sin idrottskarriär förstörd och kan aldrig komma tillbaka på elitnivå.
Har en kompis som blev beordrad att jobba på IVA förra året och berättar om situationen som var då.
Däremot känner jag ingen eller ens hört talas om någon som fått mer än lite förkylningssymptom, eller lätt huvudvärk av vaccinet. Och till och med detta verkar vara ovanligt.
Så det får mig väl att luta åt att ditt ställningstagande lutar mer åt foliehatt än vad officiella uppgifter gör. Enstaka händelser kanske man inte ska dra så många slutsatser av. Men det är ju ganska tydligt vart vikten ligger om man tar lära av det man själv kan observera.
Men du får gärna försöka övertala mig.