Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-20, 22:37
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Och i jämförelse så har 5,4 miljoner dött av Covid, Och kanske gånger 5 på den som fått obotliga skador på lungor eller andra organ.

Som jag sa, klarar inte av att värdera fakta eller förstå statistik.

Vad jag hör är någon som inte vill ha Airbag eller säkerhetsbälte i bilen för att de hörde om en kille som dog av airbagen och fick skavsår av bältet
För att du är efterbliven och inte förstår att det är just statistiken som manipulerats.
Citera
2021-12-20, 22:38
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja du, till skillnad från dig så har jag helt enkelt en betydligt större tilltro till vetenskapen överlag. Vaccin har räddat mänskligheten från många av våra värsta plågor, även betydligt värre sådana än covid. Det betyder inte att det är utan risker och det är dem jag vill ha en balanserad syn på när det kommer till mina barn.

Självklart hjälper vaccin mot smittspridning även om somliga vaccnerande blir smittade. Smittan sprids ju främst när man går och nyser och hostar etc ute bland folk. Är man symptomfri eller näst intill smittar man betydligt mindre.

Sen får man ju tillämpa någon sorts källkritik när man läser siffror. Tror du att folk som är ovaccinerade är lika benägna att testa sig? Det tror inte jag.
Kör på vaccinera dig, you go girl! 👍
Citera
2021-12-21, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Haha, precis så är det. Hörde om en mamma som hade sin barnstol tvärtom mot alla rekommendationer, ifall hon skulle krocka när hon backade...

Exakt samma tankesätt med de här nissarna.

Men det är ju "The Great reset" som ligger bakom vaccinet, det är såna fantasier som driver dem. Enligt Kaisermamman själv...

Fantasier? Jesus du måste verkligen se dig om. Tror du Great Reset är fantasier?

Då rekommenderar jag dig att kolla upp lite runt det. Är allt annat än fantasier.
Citera
2021-12-21, 08:57
Medlem
Citat:
Och i jämförelse så har 5,4 miljoner dött av Covid, Och kanske gånger 5 på den som fått obotliga skador på lungor eller andra organ.

Vad jag hör är någon som inte vill ha Airbag eller säkerhetsbälte i bilen för att de hörde om en kille som dog av airbagen och fick skavsår av bältet

Grannen blev snuvig. Tog PCR och det var covid. Nu är jag snuvig också.

Visst, vaccinera er mot det ni. (Hoppas inte att ni är karlar).
Men utsätta barnen för risken med vaccin? Usch. Hemska föräldrar som gör det enbart för att man är rädd för att barnen ska smitta er… FAST att vaccin inte hjälper mot smitta.

”Vi måste skydda dom redan skyddade mot dom oskyddade, och påtvinga de oskyddade att ta samma skydd som inte skyddar dom skyddade”.

Stupid people.
Citera
2021-12-21, 09:07
Medlem
Citat:

Dessutom nästan uteslutande folk i riskgrupp!

Alla som ligger på IVA nu är i riskgrupp.

De flesta som drabbas svårt är grymt feta. Därför är hälsopass motiverat. Få ner fettona till acceptabla nivåer innan dom kan komma in på evenemang och fetta sig. Är det inte covid så är det ju hjärtat eller fettlever….

En sväng på gymmet och lite avokado istället för McDonalds.
Citera
2021-12-21, 09:12
Medlem
JamSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
99,997% chans att ett barn blir allvarligt sjuk av corona. Garanterat högre chans att dom blir sjuka av vaccinet. Så för mina barn så hoppar vi det här vaccinet.

Helt korrekt!!
Citera
2021-12-22, 09:01
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
För att du är efterbliven och inte förstår att det är just statistiken som manipulerats.

Jasså, Vad är dina belägg för detta?

Jag kan ju även få viss stöd för den statistiken genom egna upplevelser, som kan ge en fingervisning huruvida det låter rimligt eller inte.

Av de jag jobbar med så har två stycken förlorat föräldrar.
En kompis bror låg i respirator i flera veckor och överlevde mot alla odds men har nu helt förstörda lungor och måste ha syrgastillskott resten av livet.
Två ungdomar jag känner har fortfarande inte fått tillbaka luktsinne och smak efter över ett år nu.
En har fått sin idrottskarriär förstörd och kan aldrig komma tillbaka på elitnivå.
Har en kompis som blev beordrad att jobba på IVA förra året och berättar om situationen som var då.

Däremot känner jag ingen eller ens hört talas om någon som fått mer än lite förkylningssymptom, eller lätt huvudvärk av vaccinet. Och till och med detta verkar vara ovanligt.
Så det får mig väl att luta åt att ditt ställningstagande lutar mer åt foliehatt än vad officiella uppgifter gör. Enstaka händelser kanske man inte ska dra så många slutsatser av. Men det är ju ganska tydligt vart vikten ligger om man tar lära av det man själv kan observera.

Men du får gärna försöka övertala mig.
Senast redigerad av Bulkninja 2021-12-22 kl. 09:40.
Citera
2021-12-22, 09:05
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Dessutom nästan uteslutande folk i riskgrupp!

Alla som ligger på IVA nu är i riskgrupp.

De flesta som drabbas svårt är grymt feta. Därför är hälsopass motiverat. Få ner fettona till acceptabla nivåer innan dom kan komma in på evenemang och fetta sig. Är det inte covid så är det ju hjärtat eller fettlever….

En sväng på gymmet och lite avokado istället för McDonalds.

Varför tror du dessa fetton eller hjärtsjuka inte är samma personer som i denna tråd förespråkar att vaccin är en konspiration?
Har du sett någon demonstration och tyckt dig se alla kärnfriska 19åringar delta? Eller kanske det motsatta.

Du drabbas ändå av att dessa personer uppehåller alla IVA platser om det händer något annat.
Citera
2021-12-22, 09:20
Medlem
Finns bara ett sätt.... Bilda er en egen uppfattning genom att lyssna på de som har kunskap.
Ta er tiden att lyssna.

https://swebbtv.se/w/bAF47JDtn1Mo4QuuWuBtNM
Citera
2021-12-22, 09:35
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Grannen blev snuvig. Tog PCR och det var covid. Nu är jag snuvig också.

Visst, vaccinera er mot det ni. (Hoppas inte att ni är karlar).
Men utsätta barnen för risken med vaccin? Usch. Hemska föräldrar som gör det enbart för att man är rädd för att barnen ska smitta er… FAST att vaccin inte hjälper mot smitta.

”Vi måste skydda dom redan skyddade mot dom oskyddade, och påtvinga de oskyddade att ta samma skydd som inte skyddar dom skyddade”.

Stupid people.

Min granne körde bil utan säkerhetsbälte, Han krockade men klarade sig bra. Slutsatsen måste vara att bilbälte är dumt. För en person som jag känner hade ingen nytta av det.
Tycker det är korkat att man blir påtvingad bälte när jag nu empiriskt bevisat att det inte hjälper något att ha bälte.

Ja det är många som bara blir lindrigt sjuka. Det är även många som blir jävligt sjuka. De blir så sjuka att om de inte hade varit kärnfriska till att börja så hade de kunnat dö.
Dock överlever man nästan alltid om man inte har bakomliggande sjukdomar. Men jag tror inte du riktigt fattar hur sjuk man kan bli även om man är frisk i övrigt.

Såna här uttalande kommer nästan alltid från folk som aldrig varit riktigt sjuka eller skadade. De har ingen koll på hur hemskt det är. De har aldrig varit närmare än 5% av vad som är möjligt i upplevt smärta eller sjukdom.
Jag lovar att de flesta skulle betala en miljon för att få suga en vaccinkuk för att må bättre om de själva hade oturen att drabbas.

Men någon gång i livet eller i slutet förstår många från vart uttrycket "Annat är helt oviktigt om man inte har kvar hälsan" kommer ifrån.
Citera
2021-12-22, 09:49
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticViking
Varför inte?
Det är ett gratis vaccin mot en sjukdom där risken för allvarliga skador är betydligt högre än risken för eventuella biverkningar.
Det är enkel matematik och ingenting annat.

Tips, diskutera för att du tycker det är roligt eller för att påverka influera andra än den du specifikt skriver till.
Men ha i åtanke att:

“If someone doesn't value evidence, what evidence are you going to provide to prove they should value the evidence?
If someone doesn't value logic, what logical argument could you envoke to prove that they should value logic?”

Tror du matematik, statistik eller logiskt tänkande är något som fastnar.
Känslor går inte påverka med logik

I denna tråd finns flera som förespråkar en ganska otestad kortison eller antiviral medicin och tycker att "staten" är idioter som inte använde den tidigare. Tydligen var klinisk prövning eller vetenskapligt stöd för nyttan inte så viktigt, utan man skulle bara kört in det lite på känsla.
Samtidigt som ett vaccin som genomgått klinisk prövning i ett år och nu testats på x miljarder människor är alldeles för experimentell och osäkert.

Som sagt, Tror du det är logik råder i dessa åsikter
Senast redigerad av Bulkninja 2021-12-22 kl. 09:55.
Citera
2021-12-22, 10:58
Medlem
Itowks avatar
Kommer avvakta men är fullvaccinerad själv, haft covid två gånger. Kommer dessutom vara den tredje sprutan med Novavax då jag fått myokardit som sannolikt beror på vaccinet.

Iom att barnen är genetiska kopior av mig så finns det stor sannolikhet att barnen kan få liknande problem. Äldsta sonen har haft covid som då var lindrig, yngsta har mig veterligen inte haft det

Tycker barnen ska få bestämma i väldigt hög grad.

Tycker inte barn som väljer vaccinera sig ska få påföljder som utgångsförbud vilket rekommenderades för en 17-åring i en tråd.
Lika lite som att man ska frysa ut folk som väljer att inte vaccinera sig, om det inte är av verkliga hälsoskäl.

Vaccinet är nytt men tyvärr nödvändigt, dock anser jag att man ska koncentrera sig på den vuxna befolkningen och äldre, avvakta med barnen. Respekterar båda sidor av det här så länge det finns relevans och inte förvrängd information.

Det har är ett riktigt skitvirus men det finns och kan inte förnekas nånstans, omikron är lindrig på dom kortvariga symptomen men smittar i väldigt mycket högre omfattning.
Nästa mutation kan bli värre eller lindrigare, om det beror på att folk vaccinerat sig överlåter jag till forskare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in