2021-12-18, 12:39
Medlem
Citat:
Två medvetslösa personer låg på marken vid tunnelbanan i Abrahamsberg samtidigt som en av dem fick ta emot sparkar mot huvudet, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Polisens presstalesperson Mats Eriksson bekräftar att de larmades till platsen vid 04-tiden efter att ett vittne sett den grova misshandel.

– När polisen kommer till platsen visar det sig att två personer har blivit rånade. När det händer väljer de som utsatts att misshandla rånarna. Fullt slagsmål bröt ut, säger han.

Båda rånarna fick föras till sjukhus, de greps även misstänkta för rån. De andra två greps misstänkta för grov misshandel.

Till vilken grad får man försvara sig vid rån?

– Det ska ju vara proportionerligt, och det verkar detta inte ha varit, säger Mats Eriksson.

Skönt med bra nyheter ibland

Kandidater till årets julkort?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-stoket-i-natt
Citera
2021-12-18, 12:42
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Skönt med bra nyheter ibland

Kandidater till årets julkort?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-stoket-i-natt
Underbart. Det är ju alltid det man hoppas på att rånarna går på "fel" personer vilket dessa tydligen gjorde.
Citera
2021-12-18, 12:45
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Två medvetslösa personer låg på marken vid tunnelbanan i Abrahamsberg samtidigt som en av dem fick ta emot sparkar mot huvudet, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Hur vet man att de talar sanning om rånet då, finns det fångat på film? Jag skulle i alla fall inte lita på vad ett psykfall som är kapabel att sparka en medvetslös människa i huvudet säger.
Senast redigerad av halaltarzan 2021-12-18 kl. 13:05.
Citera
2021-12-18, 12:45
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Underbart. Det är ju alltid det man hoppas på att rånarna går på "fel" personer vilket dessa tydligen gjorde.

Ja, det är härligt när sånt här händer…..tyvärr inte så ofta.

Skulle misstänka att alla hade samma etniska bakgrund…..
Citera
2021-12-18, 12:46
Medlem
quts avatar
Hahaha så jävla skönt att äcklen gick på pumpen, mer sånt i samhället.
Citera
2021-12-18, 12:57
Medlem
Rånarna ska inte bara misshandlas, det är bättre att de oskadliggörs mer rejält och permanent så de aldrig kan råna någon igen.

Svenska samhället gör tyvärr inget, möjligen uppmuntrar de rånare att fortsätta råna.
Citera
2021-12-18, 13:18
Medlem
Fan va härligt. Så kan det gå när man ger sig på fel person.
Citera
2021-12-18, 13:28
Bannlyst
En patetisk svenne skulle aldrig slå tillbaka detta är garanterat tuffare folk från utlandet. Vi alla vet nördsvenne skulle lägga sig ned o gråta ringa polisen o mamma åka till polisstationen o böla hela natten gå till psykolog bli tramautiserad.
Citera
2021-12-18, 13:29
Medlem
Helt underbart. Weltklasse! Vart ger man ett bidrag till eventuella böter som kanske tyvärr kommer att utdömas?

Detta gjorde min dag!
Citera
2021-12-18, 13:36
Avstängd
Bra gjort om det stämmer. Vet inte om jag hade klarat av att sparka en människa i huvudet som ligger helt utslagen även om personen försöker råna mig. Jag tror det krävs ett viss psyke för det. För mig räcker det att personen ger upp eller ligger ned för att jag ska sluta men sådana slagsmål finns väl inte längre. Men det är klart om personen är så pass starkare än mig så måste jag däcka personen så fort som möjligt. Jag tror lagen är till för att folk är jämnstarka men det funka inte så om en svagare person har tur att däcka en större så måste den svagare personen ta till mer drastiska metoder än om det skulle vara tvärtom.
Citera
2021-12-18, 13:42
Medlem
praeteritums avatar
Stämmer det om rånet var det jävligt dumt av killarna att försvara sig mot rånarna. Det ska man aldrig göra.
Citera
2021-12-18, 13:52
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
Stämmer det om rånet var det jävligt dumt av killarna att försvara sig mot rånarna. Det ska man aldrig göra.
Om du och din polare är på väg hem från MMA-träningen och det glider upp två svartklädda smurfar utan synliga vapen så hade du nog haft ganska svårt att hålla dig från att ge dem en omgång de sent lär glömma. Nu vet vi ingenting om vare sig rånarna eller offren (så att säga) men ser fram emot att höra vilka det gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in