2021-12-18, 04:05
Medlem
Hej, håller på att ge upp hoppet om att få hjälp men jag ger ett försök. Har redan postat detta problem på flera andra forum utan framgång. Jag använder Firefox sedan många år tillbaka och har aldrig varit några större problem som inte gått att lösa. Men nu, sedan någon vecka tillbaka så varje gång jag går in på Youtube och sen scrollar ner på sidan så uppdateras hela sidan, och scrollar jag sedan upp till "start" igen så är fjärde videon borta från första raden rekommenderade videos, det är bara ett vitt fält.
Jag har testat att inaktivera alla tillägg utan resultat, jag avaktiverade hårdvaru acceleration och det gjorde firefox några procent snabbare men löse inte problemet. Jag installerade om Firefox helt men det hjälpte inte heller. Har testat att koppla datorn direkt via fiberuttaget i stället för via routern men det hjälper inte heller. Jag har provat att använda MS Edge och då var det inga problem, samma med Opera, Vivaldi och Tor. Brave fungerar snäppet bättre än Firefox men då och då gör den samma, alltså uppdaterar sidan konstant och den fjärde videon är borta. Just nu varvar jag Bravo och Firefox. Chrome har jag inte testat och kommer inte att göra det heller.
Finns det någon här som har tips/ förslag på vad som är fel och vad jag kan göra? Skulle verkligen uppskatta det.
Citera
2021-12-18, 05:41
Medlem
krautbrains avatar
När du installerar om Firefox så ligger en del saker kvar ändå. För mig att det går att göra en helt clean avinstallation. Googla. Är troligtvis spår av något tillägg som bråkar även när dom är innaktiva eller någon malware. Ibland kan såna här enkla saker vara det som gör att man till slut får blåsa hårddisken.

Tänk på att göra backup på bookmarks om du använder dig av sånt.

Edit. Så testa även att göra en sök på malware i datorn. Vet inte vilka program som är bra idag. Tror jag använde malwarebite eller något liknande men det var år sedan.
Senast redigerad av krautbrain 2021-12-18 kl. 05:44.
Citera
2021-12-18, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
När du installerar om Firefox så ligger en del saker kvar ändå. För mig att det går att göra en helt clean avinstallation. Googla. Är troligtvis spår av något tillägg som bråkar även när dom är innaktiva eller någon malware. Ibland kan såna här enkla saker vara det som gör att man till slut får blåsa hårddisken.

Tänk på att göra backup på bookmarks om du använder dig av sånt.

Edit. Så testa även att göra en sök på malware i datorn. Vet inte vilka program som är bra idag. Tror jag använde malwarebite eller något liknande men det var år sedan.

Okej det var nytt för mig, trodde allt försvann eftersom jag använder Revo Uninstaller. Men sen är det inte mer än någon månad sedan som jag installerade om Windows så det hoppas jag inte ska behövas igen. Men jag ska kika på att göra en "clean installation" och dessutom testa malwarebytes, kanske får testa några olika. Tack i alla fall för tipsen!
Citera
2021-12-18, 07:28
Medlem
kalkryggars avatar
Du använder ad blocker och lyckas inte stänga av (rensa bort effekten helt). Din ad blocker lyckas inte helt sortera bort någon html-låda som fortsätter uppta plats.
Citera
2021-12-18, 09:48
Medlem
Entjockbanans avatar
Har du testat ominstallera den röda pandan?
Citera
2021-12-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du använder ad blocker och lyckas inte stänga av (rensa bort effekten helt). Din ad blocker lyckas inte helt sortera bort någon html-låda som fortsätter uppta plats.

Jag gjorde en ren ominstallation och utan att lägga till tillägg men samma i alla fall. Använde programmet Super Finder XT för att leta upp varenda fil som har med Mozilla att göra och raderade dem men det hjälpte inte. Begriper inte vad som är fel.
Citera
2021-12-18, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjockbanan
Har du testat ominstallera den röda pandan?

Röda pandan? Om du menar Firefox så ja, flera ggr har jag testat det.
Citera
2021-12-18, 17:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexxo
Jag gjorde en ren ominstallation och utan att lägga till tillägg men samma i alla fall. Använde programmet Super Finder XT för att leta upp varenda fil som har med Mozilla att göra och raderade dem men det hjälpte inte. Begriper inte vad som är fel.

Du får helt enkelt granska html-koden och se vad det är. Klistra in just den sektionen i ett kodblock här i tråden. Se till att inte ge med kod som kan identifiera dig (om det är ett problem).
Citera
2021-12-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du får helt enkelt granska html-koden och se vad det är. Klistra in just den sektionen i ett kodblock här i tråden. Se till att inte ge med kod som kan identifiera dig (om det är ett problem).

Tack för att du försöker hjälpa, men jag har ingen aning om vad du menar tyvärr, kan inget om sånt.
Citera
2021-12-19, 15:07
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexxo
Tack för att du försöker hjälpa, men jag har ingen aning om vad du menar tyvärr, kan inget om sånt.

Kan du be någon irl om hjälp som kan sånt? Var å varannan kotte kan sånt idag så det torde inte vara svårt att rycka tag i någon för detta tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in