2021-12-18, 11:04
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, helt stört: man ska alltid vara helt för eller helt emot, nuförtin. Hade jag tagit tre doser av ett vaccin och ändå blivit sjuk hade jag haft frågor. Han kanske är sunt ifrågasättande bara. Hoppas han repar sig i alla fall, inte kul att vara på sjukhus, allra minst utomlands...

Jag instämmer med allt. Tror han får bra vård dock med tanke på att han har rätt bra kontakter med regeringen där.
Citera
2021-12-18, 11:04
Medlem
Tintinikongos avatar
Hoppas vi slipper se kräket i Sverige igen.
Citera
2021-12-18, 11:05
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av score!
Det är inte så självklart. En stor del av indier lider av denna brist. Delvis för att de tar sämre upp det pga mycket melanin men också för att de arbetar inne eller spenderar tid inomhus för mycket

Är väll fult att vara solbränd I Indien till skillnad från dessa delar av Afrika?
Citera
2021-12-18, 11:06
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipstjuven
Det krävs ju lite mer än en förkylning för att hamna på en iva avdelning.. varför hatar ni så mycket?

För att karma biter den lille pepparkaksgrabben i röven?
Citera
2021-12-18, 11:10
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipstjuven
Det krävs ju lite mer än en förkylning för att hamna på en iva avdelning.. varför hatar ni så mycket?

Mycket av ilskan är väl för att vi andra får betala när andra inte sköter sig. Skulle inte förvåna mig om vi får pröjsa för Ken också. Det är ju den vanliga svenska mentala inställningen att vi kan göra precis vad vi vill för det är ju ändå nån annan som betalar för oss.
Citera
2021-12-18, 11:12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag instämmer med allt. Tror han får bra vård dock med tanke på att han har rätt bra kontakter med regeringen där.
Hoppas han stannar där vare sig han lever eller dör.
Citera
2021-12-18, 11:14
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hoppas han stannar där vare sig han lever eller dör.

Varför?
Citera
2021-12-18, 11:14
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Mycket av ilskan är väl för att vi andra får betala när andra inte sköter sig. Skulle inte förvåna mig om vi får pröjsa för Ken också. Det är ju den vanliga svenska mentala inställningen att vi kan göra precis vad vi vill för det är ju ändå nån annan som betalar för oss.

Gör som oss ovaccinerade, bekosta staten ingenting. Undrar hur många hundratals miljarder vaccinkampanjen har kostat oss skattebetalare än så länge..
Citera
2021-12-18, 11:19
Avslutad
Fan ken, här kommer några väl valda ord.. (Hade velat göra om hela låten, men fick slut på tid och ideer).

Ken, ska jag säga, akta dig för antiklimax hos anti-vaxx
Ken, ska jag säga, akta dig för antiklimax hos anti-vaxx

Dörren slängs igen, Ken ligger kvar i rummet//
Svingar inte längre sina dreads o händer, har helt nästan försvunnit//
Tänk er han var helt uppe i klimax//
Tillbaka i troposfären, ni vet jag är ej den samma//
Jag softar nu med grabbar, i vita rockar//
Sverige är du med mig, jag kastas ut ur systemet//
Vägen tillbaka, jag är utbränd och har svårt att andas//
Dagen då allt funka, kommer ej längre randas//
Nu ska jag ligga kvar för evigt, kom hälsa på han vars tänder är de enda som syns i natten//
Som gått på vatten och betakarotenet//
Knappast överlevt covidattacken förstå mitt budksap//
När jag lägger över vikten på ena benet//
Akta nu åker hatten, Ken Ring, ringer snart inte mera/
Så fatta jag springer aldrig mera, jag stannar och vacklar//
Ni som är omkring mig i staplar//
Vaccin, covid se till att överleva//

Peace.
Citera
2021-12-18, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/mry1Qq/ken-ring-sjuk-i-corona--ligger-pa-intensiven-i-kenya

Det var tidigare i veckan som rapartisten Ken Ring, 42, gick ut med att han är svårt sjuk och ligger inlagd på sjukhus.

”På akuten i Kenya. Be för mig… Eller be för min död”, skrev han kort i ett inlägg på Twitter.

Aftonbladet har pratat med Ken Rings farbror i Kenya som berättar om den rådande situationen och att det är covid-19 som han har drabbats av.

– Han ligger på sjukhus här i Nairobi. Vi var där igår och vi trodde inte han skulle klara sig. Han är väldigt svag, men han lever och vi ber för honom att han ska bli bättre. Vi ber också alla hans vänner att de ska be för honom att han ska bli frisk.
Ken är dramatisk, det är så man bygger en karriär i underhållningsbranschen. Varför skulle Ken ha glömt bort hur man gör?

Jag packar ner mina handhjärtan tills han verkligen kilat vidare. Förstår dock inte karmasnacket, det finns inget som säger att han skulle ha sluppit sjukhus om han vaccinerat sig. Man kan föreställa sig att mannen levt ett väldigt ohälsosamt liv under sin tid som riksdrägg, det är väl det som avgör huruvida passerar covid med- eller utan några större komplikationer?

Edit: Så Ken är vaxxad? Vilken oväntad twist. Låt mig inte störa.
Senast redigerad av LepraHunk 2021-12-18 kl. 11:33. Anledning: ”Vaccinet fungerar”. Jättebra fungerar det. Jättejättebra.
Citera
2021-12-18, 11:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Varför?
han är hos sina och vi är här hos våra.
Citera
2021-12-18, 11:30
Medlem
ThomasStarbergers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Negerrapparen vårdas på sjukhus i Kenya och verkar vara jävligt illa sjuk.

Kommer han att överleva?

Hmm....verkar mer som en klassisk "man cold"....men kan man få lite AirTime så....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in