2022-05-06, 03:32
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Häromveckan såg jag en skåpbil med firmanamnet på... blev förvånad då jag trodde hela firman var en bluff

Bluff..??
Nejdå.. Dom är ju t.o.m. så stora att dom har en egen HR-avdelning, och tror du mig inte så bara läs i början av tråden.
Där förklarar både ägaren och hans ”HR-team” *hosthost* vilken absolut fantastiskt missförstådd firma detta är..
Citera
2022-05-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Bluff..??
Nejdå.. Dom är ju t.o.m. så stora att dom har en egen HR-avdelning, och tror du mig inte så bara läs i början av tråden.
Där förklarar både ägaren och hans ”HR-team” *hosthost* vilken absolut fantastiskt missförstådd firma detta är..

Haha är det VDN som bränner runt i en Porsche i stan ?
Citera
2022-05-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av septron
Eftersom det är företagaren WG och inte privatpersonen WG som ska diskuteras är det ointressant att göta hovrätt fastställt kvinnomisshandelsdomen 2022-04-01 i mål nr B 2437-21.

Däremot fastställde de även hans trafikbrott och förvaltningsrätten i Göteborg har därtill återkallat hans körkort för gott i deras mål nr 1520-22. Undrar hur hans firma ska fortleva när han inte får framföra fordon!

Det är nästan (men bara nästan) så jag börjar tycka synd om den dumma jäveln.
Citera
2022-05-06, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Haha är det VDN som bränner runt i en Porsche i stan ?

Jepp, en gul boxer, skriven på hans far..
Citera
2022-05-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Jag tror att mannen skuldsätter sig så mycket det bara går och sedan bara drar till ett annat land.
Den här typen av människor klarar inte av att spara/sätta undan pengar. Pengarna han lyckats lura till sig går till lyxkonsumtion och statusprylar.
Den dagen han flyr så är det med tomma fickor och när han väl försöker sig på samma typ av bluffaffärer utomlands så blir det tufft.
Citera
2022-05-07, 02:35
Medlem
HRCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet888
Nu är det dags igen

2022-04-19

Domstol:
Alingsås

DOMSLUT
1. William Göttsche ska till AP Sprängtjänst AB utge kapitalbelopp om 125 550 kr
jämte ränta på beloppet ränta enligt 4 och 6 §§ räntelagen på kapitalbeloppet från
den 7 mars 2021 fram till dess betalning sker.
2. William Göttsche ska ersätta AP Sprängtjänst AB för rättegångskostnader med
75 800 kr, varav 63 000 kr avser ombudsarvode, 10 000 kr eget arbete och och
2 800 kr ansökningsavgift vid tingsrätten. William Göttsche ska även betala ränta på
beloppet, beräknad enligt 6 § räntelagen från den 19 april 2022 tills betalning sker.

Varför går de drabbade företagen till tinget för att försöka få sina pengar, de borde väl veta att det är helt utsiktslöst? Som här, en obetald skuld på 125.000 blir nästan dubbelt upp efter diverse avgifter och att ombudet fått sitt. På så vis förlorar ju företagen mycket mer än om de bara tagit förlusten, svurit lite och gått vidare. WG har ju inga pengar och kommer aldrig att betala några av sina skulder.

Och om han mot all förmodan helt mirakulöst skulle skärpa sig och börja dra in pengar så går de ju till skatteskulder och andra statliga fodringar och inte lågprioriterade sprängare, stängselleverantörer etc. Som småföretagare kan man alltid känna sig blåst när det gäller att få betalt i konkurser, väl?
Citera
2022-05-07, 17:05
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRC
Varför går de drabbade företagen till tinget för att försöka få sina pengar, de borde väl veta att det är helt utsiktslöst? Som här, en obetald skuld på 125.000 blir nästan dubbelt upp efter diverse avgifter och att ombudet fått sitt. På så vis förlorar ju företagen mycket mer än om de bara tagit förlusten, svurit lite och gått vidare. WG har ju inga pengar och kommer aldrig att betala några av sina skulder.

Och om han mot all förmodan helt mirakulöst skulle skärpa sig och börja dra in pengar så går de ju till skatteskulder och andra statliga fodringar och inte lågprioriterade sprängare, stängselleverantörer etc. Som småföretagare kan man alltid känna sig blåst när det gäller att få betalt i konkurser, väl?
Det är kanske en markering mot i detta fallet honom och kanske ger en del mer utrymme att kunna jävlas med honom. Kanske också ett sätt att kunna lämna det bakom sig?
Citera
2022-05-07, 19:32
Medlem
Om man vill ha mer underhållande läsning om Göttsches ekonomi (eller brist därav) kan jag rekommendera dessa länkar:

Utdrag från företagskontot:
https://bayfiles.com/f9F9X1d6y7/V_stra_HR_K_3179-22_Aktbil_4_Bilagor_till_ab_4_pdf

Den helt vansinniga balansräkningen:
https://bayfiles.com/j1G6X7d2y7/Alings_s_TR_K_586-22_Aktbil_23_Bilaga_8_-_balansr_kning_2022_pdf
Citera
2022-05-07, 20:53
Medlem
HRCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Pengarna han lyckats lura till sig går till lyxkonsumtion och statusprylar.

Av kontoudraget att döma förefaller det sannerligen inte finnas mycket utrymme för vare sig statusprylar eller lyxleverne. Det är återkommande noll på kontot varpå det trillar in femtio lax eller en hundring från något offer för hans härjningar. Pengar som raskt försvinner till taxi, drivmedel, snabbmat och diverse verktyg och material från Jula(!) och Bauhaus. Living the dream! Jag avundas honom inte direkt....
Citera
2022-05-08, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Om man vill ha mer underhållande läsning om Göttsches ekonomi (eller brist därav) kan jag rekommendera dessa länkar:

Utdrag från företagskontot:
https://bayfiles.com/f9F9X1d6y7/V_stra_HR_K_3179-22_Aktbil_4_Bilagor_till_ab_4_pdf

Den helt vansinniga balansräkningen:
https://bayfiles.com/j1G6X7d2y7/Alings_s_TR_K_586-22_Aktbil_23_Bilaga_8_-_balansr_kning_2022_pdf

Jag förstår inte. Har han bara dragit de där siffrorna ur röven?
Citera
2022-05-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enpelegrut
Jag förstår inte. Har han bara dragit de där siffrorna ur röven?

Det får man väl anta. Det roligaste är att det är han själv som skickat in båda dokumenten till rätten som "försvar".
Citera
2022-05-09, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Det får man väl anta. Det roligaste är att det är han själv som skickat in båda dokumenten till rätten som "försvar".

Herre jävlar.
Kundfordringar på 8 millar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in