• 1
  • 2
2021-12-16, 21:03
Medlem
Aries02s avatar
Crazy Pictures kommer med en ny lngfilm UFO Sweden. En frsta teaser slpptes den 14 december.

https://m.youtube.com/watch?v=Kuwk1fkP4vA

Shr beskrivs filmen p Crazy Pictures hemsida:

When a foster home placed teenage rebel suspects that her father is not dead but kidnapped by UFOs, she takes help from a UFO association to find out the truth. Together, they embark on a risky adventure that takes them far beyond the laws borders and into a world filled with UFO expeditions, conspiracies and inexplicable phenomena. UFO Sweden is film collective Crazy Pictures new big movie adventure. A nerve-wracking and touching film experience located in a 90s Sweden. It can almost be described as a cross between Stranger Things and The X Files straight down in Sweden.The story is inspired by a real association called UFO-Sverige which was formed in 1970 and is still active.

http://crazypictures.se/

r verlag vldigt imponerad av Crazy Pictures tidigare produktioner. Och trevligt med lite sci-fi i filmsverige. Vad tror ni, kan detta bli lyckat?
Citera
2021-12-16, 21:08
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aries02
Crazy Pictures kommer med en ny lngfilm UFO Sweden. En frsta teaser slpptes den 14 december.

https://m.youtube.com/watch?v=Kuwk1fkP4vA

Shr beskrivs filmen p Crazy Pictures hemsida:

When a foster home placed teenage rebel suspects that her father is not dead but kidnapped by UFOs, she takes help from a UFO association to find out the truth. Together, they embark on a risky adventure that takes them far beyond the laws borders and into a world filled with UFO expeditions, conspiracies and inexplicable phenomena. UFO Sweden is film collective Crazy Pictures new big movie adventure. A nerve-wracking and touching film experience located in a 90s Sweden. It can almost be described as a cross between Stranger Things and The X Files straight down in Sweden.The story is inspired by a real association called UFO-Sverige which was formed in 1970 and is still active.

http://crazypictures.se/

r verlag vldigt imponerad av Crazy Pictures tidigare produktioner. Och trevligt med lite sci-fi i filmsverige. Vad tror ni, kan detta bli lyckat?

Det hr r lite nytt fr mig, s ha lite tlamod om jag inte r p samma niv som TS och trdfljare.
Men vad kan vi vnta oss, ungefr; och r det bara streamat (troligen)?

P vilket stt har UFO-Sverige inspirerat filmen, det vore kul att f fler kopplingar till det.
Citera
2021-12-16, 21:12
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Har sett trailern och jag tror det hr kan bli rtt bra!
Fljer UFO-Sverige p ntet och tycker det r en vettig och redig organisation med ftterna p jorden s jag hoppas och tror att filmen inte flummar ivg alltfr mycket utan hlls hyfsat realistisk.
Citera
2021-12-17, 15:08
Medlem
insexnyckelns avatar
Jag kommer definitivt prjsa och titta p denna film nr den slpps. Den blomstertid nu kommer hade vldigt imponerande effekter fr att vara svensk produktion, men storyn blev istllet lite lidande. Hoppas och tror att de fr till det nnu bttre denna gng.

Frvrigt ledde trailern mig ner i ett rabbit hole av UFO-dokumentrer igr kvll. Hur kunde jag ha missat att amerikanska militren erknt frekomsten av UFO:n? Det har allts vnt, och det r numera en konspiration att det inte skulle frekommit UFO:n, spnnande.
Citera
2022-10-13, 11:24
Medlem
Nyss delade Crazy Pictures en ny trailer p sin instagram: https://www.youtube.com/watch?v=LIhCLNtWrjI
Citera
2022-10-14, 18:04
Medlem
GreenBastards avatar
Det knns vl stranger things ver hela trailern, hr verkar de ju dock handla om 90-tal och inte 80-tal. Hade denna filmen gjorts fr tio r sen s hade den kanske vart lite spnnande men nu tycker jag de mest frsker leva p 80-tals mysterievgen.

Det r kul att ngon frsker gra ngot annat n deckare i och relationskomedier i Sverige men de borde g lite mer Mats Helge Olsson crazy fr att det ska bli annorlunda och intressant.
Citera
2022-11-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Det knns vl stranger things ver hela trailern, hr verkar de ju dock handla om 90-tal och inte 80-tal. Hade denna filmen gjorts fr tio r sen s hade den kanske vart lite spnnande men nu tycker jag de mest frsker leva p 80-tals mysterievgen.

Det r kul att ngon frsker gra ngot annat n deckare i och relationskomedier i Sverige men de borde g lite mer Mats Helge Olsson crazy fr att det ska bli annorlunda och intressant.

Frmodligen sant. Men riktigt kul med ngot nytt p den svenska filmscenen.
Citera
2022-12-24, 02:43
Medlem
Vldigt lite diskussion om denna trots premir riktigt snart!

Hrde att denna film var p g fr ett par mnader sedan, rymd-intresserad som jag r blev jag genast intresserad och blev riktigt glad nr jag hrde beskrivningen av handlingen och nnu gladare nr jag frstr att det r Crazy Pictures som ligger bakom, som jag varit ett fan av ja, nog redan innan de slog igenom d jag sg deras material som jag tror de aldrig riktigt ngonsin officiellt slppte men som jag s tydligt sg hur snabbt de utvecklades och hur jvla stark deras passion till det som de nu gr r! Fr jag tycker man det att de har ju verkligen ngot speciellt, detta trots att de hittills enbart lanserat en, men snart tv lngfilmer.
Jag hoppas ven jag att de utvecklats endel nr det kommer till manus / handling / djup i karaktrer fr det var verkligen det enda som kunde frbttrats i Den Blomstertid nu kommer.
Det var inte dligt utan fungerade men det kunde varit bttre och jag frmodar att det kanske r ett sdant moment som r otroligt mycket svrare att frutse de delar som r ngot svagare i manuset jmfrt med andra delar pga saker kan fungera s olika i film jmfrt mot verkligheten och ven mellan olika skdespelare) innan filmen r gjord och svrt att ndra i efterhand eller p inspelningsplats.
Nja, oavsett vad s tror jag UFO Sweden kommer att bli riktigt sevrd.

Har inte tagit del av mer n enstaka intervju och trailer just fr att hlla mig oinformerad och f bli verraskad nr jag ser den istllet. Dock blev jag lite nyfiken vad som sagt hr p Flashback men tydligen inte allt fr diskuterat hr nnu.

Planerar ni g p premiren eller tminstone nr den gr p Bio eller avvakta tills den kan streamas? Sjlv har jag inte bestmt mig fr vilket nnu.

Gillar Stranger Things enormt och skulle bli glad ifall den pminner om dess mystik och stmning och jag nskar fler vgade sig p att lna lite inspiration frn ST kring stmning och karaktrer och deras karaktrsutveckling. Sdant r vl enklare i en serie dock, jag hoppas att det blir kollektivets nsta projekt.
Citera
2022-12-24, 07:36
Medlem
Hor-Ullas avatar
Jvligt synd att svensk film har blivit skit dom sista 15-20 ren. Hade detta varit i slutet av 90-talet eller brjan av 00-talet hade jag skert gett filmen en chans. Men inte nu. Svensk film r tyvrr frlorad. Frlorad av all PK-skit.

Ta bara detta:

https://www.motivation.se/innehall/j...-bestamma-sig/
Citat:
Svenska Filminstitutet vd Anna Serner har sopat banan med sitt jmstlldhetsarbete som har gjort avtryck nda bort i Hollywood. Hur kommer det sig att ett filminstitut i ett litet land p norra halvklotet r p allas lppar nr det kommer till just jmstlldhet

Det viktiga r inte lngre bra manus och historier. Det Svensk film numera r bermd fr r jmstlldhet. Jag gr p bio fr att bli underhllen, ingenting annat.
Citera
2022-12-24, 09:06
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Det viktiga r inte lngre bra manus och historier. Det Svensk film numera r bermd fr r jmstlldhet. Jag gr p bio fr att bli underhllen, ingenting annat.
r det intrycket du ftt av UFO-Sweden?
Citera
2022-12-24, 09:37
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
r det intrycket du ftt av UFO-Sweden?

Nej, jag har ftt intrycket att det r nnu en av alla dessa halvkassa svenska komedier som kommer med jmna mellanrum.
Citera
2022-12-24, 09:42
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Nej, jag har ftt intrycket att det r nnu en av alla dessa halvkassa svenska komedier som kommer med jmna mellanrum.
Okej, s det dr med jmstlldhet och Svenska Filminstitutet hade allts inte med den hr filmen att gra.

Utan hr handlar det om att du ogillar svenska komedier.

Sjlv ser jag verkligen fram emot att f se den. Grna hemma och streamad, typ SF-Anytime. Ngon som vet om nr det kan tnkas dyka upp p en sdan plattform? Lyssnade p UFO Sveriges senaste podd som handlar om filmen, och de verkade vara njda: https://poddtoppen.se/podcast/145110...dio-ufo-sweden

Vi fr nog inse att det r en film med ganska liten budget, men Crazy Pictures har tidigare visat framftterna.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-12-24 kl. 09:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in