2021-12-15, 21:58
Medlem
PHNXs avatar
Såg i dag på systemet att den trogne gamla klassikern har gått från 21% ned till 15.

Antar att det är EU-fitteri som ligger bakom denna skiten?.

"Enligt bland annat EU:s regelverk får starkvin endast bestå av vin och sprit, och vin får endast framställas genom jäsning av saften från vindruvor. Varken vin eller starkvin får enligt dessa regler innehålla kryddor, tillsatt socker eller liknande."

Allt skall dom mig ta mig fan sabba. Höll på att spy när jag skulle köpa en ny kaffekokare för ett tag sedan..
Automatisk avstängning efter 15 minuter. Nu måste man slå upp skiten i en termos som en kärring varje gång som man har bryggt en kanna. Förr kunde man brygga på morgonen och skiten höll sig sedan varm hela dagen genom "intervallsvärmingar"
Citera
2021-12-15, 22:15
Medlem
ruttenfimps avatar
Var som fan. Nja efter den gått upp så mycket i pris har den inte varit värd att köpa på väldigt länge. Anledningen man köpte den var att den gick ner lätt och var billig, nu är den både klen och dyr och äcklig.
Citera
2021-12-15, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PHNX
Såg i dag på systemet att den trogne gamla klassikern har gått från 21% ned till 15.

Antar att det är EU-fitteri som ligger bakom denna skiten?.

"Enligt bland annat EU:s regelverk får starkvin endast bestå av vin och sprit, och vin får endast framställas genom jäsning av saften från vindruvor. Varken vin eller starkvin får enligt dessa regler innehålla kryddor, tillsatt socker eller liknande."

Allt skall dom mig ta mig fan sabba. Höll på att spy när jag skulle köpa en ny kaffekokare för ett tag sedan..
Automatisk avstängning efter 15 minuter. Nu måste man slå upp skiten i en termos som en kärring varje gång som man har bryggt en kanna. Förr kunde man brygga på morgonen och skiten höll sig sedan varm hela dagen genom "intervallsvärmingar"
Drick marinella istället för kaffe.
Nu när det ändå är så svagt så man kan köra motorcykel när man druckit det.
Citera
2021-12-15, 22:30
Medlem
PHNXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Var som fan. Nja efter den gått upp så mycket i pris har den inte varit värd att köpa på väldigt länge. Anledningen man köpte den var att den gick ner lätt och var billig, nu är den både klen och dyr och äcklig.

Exakt. Köpte en flaska för skoj skull. Den smakar som originalet.. som du sedan har tillsatt en halv liter vatten och kattpiss i.
Vill man fortfarande uppleva den nostalgiska Marinella'n så kan man tydligen fortfarande köpa den online för den som är intresserad.

♪ ♫ ♬"Roland drar en Marinella.."♪ ♫ ♬
Senast redigerad av PHNX 2021-12-15 kl. 22:34.
Citera
2021-12-15, 23:16
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Drick marinella istället för kaffe.
Nu när det ändå är så svagt så man kan köra motorcykel när man druckit det.

Uppmana nu inte till dumheter du ska inte köra motorfordon med alkohol i kroppen 15% gör en påverkad väldigt lätt också även om du lättare blir full på 21%
Citera
2021-12-16, 06:41
Medlem
anarquistens avatar
Minns när allt brännvin höll 40% och man skrattade åt dom som drack brännvin special på 32% har jag för mig, rena tjejdrickan liksom. Idag ligger väl vanligt på 37% och specialen 30% eller nåt sånt larvigt?
Citera
2021-12-16, 12:30
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarquisten
Minns när allt brännvin höll 40% och man skrattade åt dom som drack brännvin special på 32% har jag för mig, rena tjejdrickan liksom. Idag ligger väl vanligt på 37% och specialen 30% eller nåt sånt larvigt?

37,5% behöver vodka ha minst i alkoholhalt för att få kallas vodka
Citera
2021-12-16, 17:34
Avstängd
Citat:

Brännvin special höll 34% från början men håller 32% nu. De köpte det nog för att det var hög APK, för gott är det ju inte heller.

Whisky höll väldigt länge aldrig under 43% men är ju nu nere på 40%.
Citera
2021-12-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muriatsyra
Brännvin special höll 34% från början men håller 32% nu. De köpte det nog för att det var hög APK, för gott är det ju inte heller.

Whisky höll väldigt länge aldrig under 43% men är ju nu nere på 40%.
Brännvin special är väl ändå len och fin? Särskilt bakis blir man inte heller om man håller sig till det
Citera
2021-12-18, 23:27
Medlem
Avsiktarens avatar
Tråkigt att man aldrig fick möjlighet att dricka Marinella innan det ändrades.
Citera
2021-12-20, 03:09
Avstängd
448s avatar
Citat:

Finns ju ryska grejer o dom dricket det rent

https://www.itemfix.com/v?t=nzyrcm

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in