2021-12-16, 11:28
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joanna88
Tack för alla era svar! Har läst alla!

Det råder delade meningar om detta minst sagt. Men att det skulle ha med min ålder att göra är bara skitsnack. Har läst flera andra inlägg här på fb om att kvinnan är bottenskrap när man kommer upp över 30 typ Alltså va?? Bara lägg ner! Det är ju då vi är som mest kåta och kanske vill leka av oss som mest för att vi redan har barn! Vi är inte desperata och är inte ute efter att skaffa barn.

Sen är jag kluven vad gäller att dejta i 3 månader utan att vilja mer. Det är inte så långt tid och man kan ju inte bestämma sig på den korta tiden egentligen. Sen är det väl så att för vissa människor växer kärleken fram av naturliga själ och det kan det ju göra efter 2 månader eller 1,5 år. Det är det ingen som vet.
Men samtidigt är det väldigt frustrerande att lägga ner så mycket tid och energi på någon och så blir det ändå inget till slut. Det är det värsta!! Men man kan ju aldrig veta sånt i förväg 😔
Låta kärlek växa fram? Dålig idé

Man vet om man är attraherad av en person väldigt fort, om man sett denne och pratat med personen.

Känns något inte rätt med en person så är 3 månader väldigt länge

Mitt tips är att du skiter i alla tills du pratar med någon som gör så att du får fjärilar i magen och blir tänd av att prata med personen. Då vet du att du kommit rätt
Citera
2021-12-16, 11:30
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Nu menar jag inte ordagrant bestämmer sig. Om man blir intresserad av någon kanske låter bättre för dig? Om en tjej blir intresserad av en kille men han inte känner likadant? Du får det att låta som om alla tjejer som misslyckas med detta är psykiskt sjuka. Det är ju inte tjejen som misslyckas utan kanske killen som känner att det inte klickade pga värderingar till exempel.

okej för att du ska se det från ett annat håll ....... prova att söka på youtube, women getting denied ...

ni blir så jävla provocerade av att nån INTE vill ha er !!
Citera
2021-12-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Va glad att du får en partner öht.

Sedan måste jag erkänna att det känns lite märkligt att bli övertalad och tjatad till att ingå ett förhållande. Du kanske skulle jobba på att säga nej och stå på dig själv lite grann.

Övertalad vet jag inte men ja jag gav dom en chans och blev kär och kände mig trygg. Men ska absolut inte nöja mig dem här gången. Nu ska jag välja vem jag vill ha. Inte att en kille ska välja mig.

Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Låter som dålig självinsikt. Om du hade rimliga krav så skulle de sedan länge blivit uppfyllda .

Haha ja det är ju sant i och för sig.
Citera
2021-12-16, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Hm.. jag är mig själv, sexig och avslappnad. Sedan har jag en rolig personlighet som charmar dom flesta. Fint leende och tindrande ögon

Nu när jag tänker efter så är jag intelligent också, vilket gör att en man vill prata med mig på riktigt. Antar att vi knyter våra band ifrån grunden till en början istället för enbart platoniskt där enbart en yta existerar.

Är du smart och intressant eller tråkig och bimboaktigt småkorkad?

Eller är problemet att du inte hinner få kontakt öht?

Jag låtsas vara ointresserad tills han tar steget.

Du behöver ju inte vara helt dryg och aldrig skicka ett sms först.. känns ju som ett ganska osäkert beteende och det är inte attraktivt. Du kanske ska ta för dig mer? Det uppskattar män, för det sker så sällan

Kan du specificera hur din roliga personlighet är son charmar? Jag har nämligen en lika personlighet, mycket humor bland annat och är ofta glad och positiv. Känner också att jag är intelligent. Vad definierar du med intelligent? Vad pratar du med killen om då på ett sånt plan?

Jag är nog mer allmänbildad och typ observant, har ett galet lokalsinne till exempel och är väldigt påläst om geografi, vet till exempel alla landskap i landet var de ligger och vart alla möjliga städer och orter ligger. Är även intresserad av politik och gillar att diskutera djupt om saker som betyder något, världen, rymden med mera. Vad människans främsta uppgift i världen är, hur vi utvecklas, vad vi gör fel och inte. Det här är bara några exempel. Men känner att det kanske inte räknas som intelligent men mer allmänbildad kanske.

Jo jag får absolut kontakt med killar många till och med. Men sen är jag kanske inte den bästa att upprätthålla kontakten vidare.
Citera
2021-12-16, 11:37
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Tack för alla era svar! Har läst alla!

Det råder delade meningar om detta minst sagt. Men att det skulle ha med min ålder att göra är bara skitsnack. Har läst flera andra inlägg här på fb om att kvinnan är bottenskrap när man kommer upp över 30 typ Alltså va?? Bara lägg ner! Det är ju då vi är som mest kåta och kanske vill leka av oss som mest för att vi redan har barn! Vi är inte desperata och är inte ute efter att skaffa barn.

Sen är jag kluven vad gäller att dejta i 3 månader utan att vilja mer. Det är inte så långt tid och man kan ju inte bestämma sig på den korta tiden egentligen. Sen är det väl så att för vissa människor växer kärleken fram av naturliga själ och det kan det ju göra efter 2 månader eller 1,5 år. Det är det ingen som vet.
Men samtidigt är det väldigt frustrerande att lägga ner så mycket tid och energi på någon och så blir det ändå inget till slut. Det är det värsta!! Men man kan ju aldrig veta sånt i förväg 😔
Tyvärr, att du har barn gör dig ointressant för många män som vill ha barn själva eller män som inte vill bli låtsaspappa åt en annans unge. Men självtroende är såklart bra, men släng in lite realism där så kan du landa lite bättre!

Efter några månader borde du ha lärt känna människan lite bättre och fått ett hum om vem den är och om du känner något. Håller med jjujju här.

Klart man inte vet att det kommer funka om man bestämmer sig efter 1 månad, 3 månader, 2 år osv. Du kan aldrig veta, krävs att man bara går för det. Och om det inte verkar bra kan du försöka yttra det och lösa problemen tillsammans eller bara göra slut och tro att gräset är grönare på andra sidan och att du fortfarande är attraktiv baserat på hur kåt du är. Men det är klart, ibland är det dött och då får man gå vidare, men du får iallafall en tröstmedalj av mig för att du försökte. Måste satsa för att vinna något.

Att du skriver aldrig först skulle få mig att lägga ned. Ointresse är oattraktivt.
Senast redigerad av Unisertit 2021-12-16 kl. 11:44.
Citera
2021-12-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag tror jag ser problemet här. Du insinuerar att det var länge sen du var 20 men du kommunicerar fortfarande som en 15 åring. Om du är äldre än 20 så gillar inte män kvinnor som beter sig som barn.

Haha ursäkta, beter jag mig som ett barn? Hur kan du veta det bara genom text? Menade du att jag skrev flera äää? Kom igen lite ska väl männen här på fb tåla och sen kommunicerar jag inte så med de jag har kontakt med utan bara här på fb för jag tycker det är den nivån här inne ibland så jag anpassar mig bara till den😉
Citera
2021-12-16, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Låta kärlek växa fram? Dålig idé

Man vet om man är attraherad av en person väldigt fort, om man sett denne och pratat med personen.

Känns något inte rätt med en person så är 3 månader väldigt länge

Mitt tips är att du skiter i alla tills du pratar med någon som gör så att du får fjärilar i magen och blir tänd av att prata med personen. Då vet du att du kommit rätt

Tack för tipset! Ska verkligen tänka på det!
Citera
2021-12-16, 11:43
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Ge inte efter till vidriga män som inte uppfyller din standard. Du kommer träffa den rätta så småningom, ge det mer tid bara, och sök dig till situationer/aktiviteter där dom kan finnas. Lycka till!
Citera
2021-12-16, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
okej för att du ska se det från ett annat håll ....... prova att söka på youtube, women getting denied ...

ni blir så jävla provocerade av att nån INTE vill ha er !!

Fast nej jag kan självklart acceptera att någon inte vill ha mig. Det jag däremot har svårt för är om någon skulle välja bort mig redan efter typ en dejt. Du vet ingenting om en människa efter en dejt okej om jag hade varit spydig dum eller så men om man är trevlig och med något vett innanför pannbenet och frågar mycket pga intresse, så ska man kunna komma till en andra tredje dejt också. Punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Tyvärr, att du har barn gör dig ointressant för många män som vill ha barn själva eller män som inte vill bli låtsaspappa åt en annans unge. Men självtroende är såklart bra, men släng in lite realism där så kan du landa lite bättre!

Efter några månader borde du ha lärt känna människan lite bättre och fått ett hum om vem den är och vilka egenskaper den saknar eller har som faktiskt betyder något. Och du borde vara åtminstone lagom attraherad. Ställer du samma krav på din eventuella partner som du gör på dig själv? Annars bör du omvärdera dina krav eller förbättra dig själv.

Klart man inte vet att det kommer funka om man bestämmer sig efter 1 månad, 3 månader, 2 år osv. Du kan aldrig veta, krävs att man bara går för det. Och om det inte verkar bra kan du försöka yttra det och lösa problemen tillsammans eller bara göra slut och tro att gräset är grönare på andra sidan och att du fortfarande är attraktiv baserat på hur kåt du är. Men det är klart, ibland är det dött och då får man gå vidare, men du får iallafall en tröstmedalj av mig för att du försökte. Måste satsa för att vinna något.

Att du skriver aldrig först skulle få mig att lägga ned. Ointresse är oattraktivt.

Jo det är klart att det finns män som inte vill ha en tjej med barn samtidigt som det finns kvinnor som inte vill ha män utan barn för man själv är klar och mannen kanske vill ha egna barn framöver. Sen finns det ju massor med män som har barn själva och varför skulle inte dom då kunna tänka sig att ha en kvinna som också redan har barn. Så är det ju då slipper dom skaffa fler barn också. Win win för båda.

Men vart går gränsen för hur mycket man kan höra av sig? Jag blir så obekväm med vad man ska skriva också? Hej hur är det eller hur dagen varit känns så tråkigt. Om jag hör av mig vill jag väcka intresse också. Och skriva vad man själv har gjort under dagen är ju inte heller intressant för killen.
Citera
2021-12-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likabarnlekaball
Ge inte efter till vidriga män som inte uppfyller din standard. Du kommer träffa den rätta så småningom, ge det mer tid bara, och sök dig till situationer/aktiviteter där dom kan finnas. Lycka till!

Tack! Är bara rädd att jag letar efter den perfekta killen som inte finns 😔
Citera
2021-12-16, 11:55
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Fast nej jag kan självklart acceptera att någon inte vill ha mig. Det jag däremot har svårt för är om någon skulle välja bort mig redan efter typ en dejt. Du vet ingenting om en människa efter en dejt okej om jag hade varit spydig dum eller så men om man är trevlig och med något vett innanför pannbenet och frågar mycket pga intresse, så ska man kunna komma till en andra tredje dejt också. Punkt.

Jo det är klart att det finns män som inte vill ha en tjej med barn samtidigt som det finns kvinnor som inte vill ha män utan barn för man själv är klar och mannen kanske vill ha egna barn framöver. Sen finns det ju massor med män som har barn själva och varför skulle inte dom då kunna tänka sig att ha en kvinna som också redan har barn. Så är det ju då slipper dom skaffa fler barn också. Win win för båda.

Men vart går gränsen för hur mycket man kan höra av sig? Jag blir så obekväm med vad man ska skriva också? Hej hur är det eller hur dagen varit känns så tråkigt. Om jag hör av mig vill jag väcka intresse också. Och skriva vad man själv har gjort under dagen är ju inte heller intressant för killen.
Om du inte är så bra på att chatta borde du köra på klassikern att mest använda det främst för att styra upp träffar. Det är ju där man bygger något kul.

Räcker med:
Hej, vad gör du? 😊
- Jobbar, snart klar. Du då?
- Kollar på tv, undrade om du vill komma över till mig och äta middag efter du är klar med jobbet?
- Jaa, gärna! Vilken tid?....

Eller typ styra upp något kul till helgen, gå på konsert tillsammans, teater eller vad som helst som vi killar hela tiden brukar styra upp. Eller bara ses och mysa lite vid tvn eller vad du nu gillar. Behöver inte vara svårare än så.
Citera
2021-12-16, 12:15
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Övertalad vet jag inte men ja jag gav dom en chans och blev kär och kände mig trygg. Men ska absolut inte nöja mig dem här gången. Nu ska jag välja vem jag vill ha. Inte att en kille ska välja mig.

Under tiden du varit med dessa killar som trånar sig ihop med dig kanske du gått miste om dessa killar du drömmer om?

Oavsett, spela roll, huvudsaken man är lycklig. Tror man kan bli lycklig trots att man inte varit initiativtagaren till förhållandet. Kärlek kan växa sig starkare och man kan med tiden utveckla starka känslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in