Omkring kl. 15.45 på onsdagen fick polisen samtal om skottlossning i ett område kallat Skräddarebyn i Bunkeflostrand (i sydvästra Malmö). En skottskadad person fördes till sjukhus. Gärningspersonerna tros ha lämnat platsen i en personbil.
Bor en del småkriminella och en del soc-lägenheter på just den gatan. Trots att Bunkeflo är ett relativt lugnt o fint område, mestadels villor o radhus, så finns det hyreslägenheter också. Och det är där packet huserar.
Antagligen kopplat till Köpenhamns-kriget? Den konflikten har varit lugn i någon vecka nu
Det känns som en allvarlig skjutning. Annars har väl en del kriminella lämnat Malmö eftersom polisen stör verksamheten för mycket. Förmodligen blir detta en isolerad företeelse.
Sydsvenskan skriver att BO är en man och att han "enligt uppgift skjutits flera gånger på nära håll". Om uppgiften stämmer ligger det nära till hands att gissa att han inte kommer att överleva.
Bunkeflostrand. Mitt i villaidyllen Bunkeflostrand ligger mc-gänget Bandidos nya klubblokal. Gängets etablering följs mycket noga av polisen. - Precis som med andra gäng följer vi dem, med tillsyn, spaning och kontroller, säger Patric Heimbrand vid Malmöpolisen.
Har dom nåt med det aktuella fallet att göra är lokalen kvar?
Vill klanerna etablera sig i dom lite rikare områden och få bort bandidos?
Bunkeflostrand. Mitt i villaidyllen Bunkeflostrand ligger mc-gänget Bandidos nya klubblokal. Gängets etablering följs mycket noga av polisen. - Precis som med andra gäng följer vi dem, med tillsyn, spaning och kontroller, säger Patric Heimbrand vid Malmöpolisen.
Har dom nåt med det aktuella fallet att göra är lokalen kvar?
Vill klanerna etablera sig i dom lite rikare områden och få bort bandidos?
Detta är inget med Bandidos. Annestad som området heter är inte vad det en gång var. MKB byggde lägenhetshus där och sen är resten historia. Det har blivit ett ghetto. Detta skedde mitt på öppen gata bland lekande barn.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!