2021-12-15, 16:36
Medlem
Det har framkommit uppgifter till Borås Tidning om att en ung flicka (ålder oklar), ska ha utsatts för psykisk och fysisk misshandel under flera år, i sitt hem. Även fast de 14 anmälningarna som har gjorts till socialtjänsten, från skola och bekanta till familjen har socialtjänsten inte bedömt flickan i akut behov utav skydd, utan hon har lämnats kvar hos en familj som utsatt henne för systematisk misshandel. Styvmamman sägs vara den drivande i misshandeln, också flickans egen pappa erkänner att han har misshandlat dottern, nu åtalas dem.

"Vuxna gråter när de berättar om flickans helvete i hemmet".

Borås Tidning, 211202https://www.bt.se/boras/vuxna-grater...mmet-56eeaa68/ (låst bakom betalvägg)

Redan 211202 skrev BT en artikel om fallet där de avslöjar att de fått ta del utav sekretessbelagda dokument från socialtjänst som ligger till grund för polisutredningen. Förutom fysisk misshandel vid flera tillfällen ska flickan också ha utsatts för "grov förnedring" utav styvmamman. Vittnesmålen är från vuxna, med anknytning till familjen.

Flickan ska ha tvingats stå ute i flera timmar på vintern, förbjuden att komma in eller lämna tomten. En granne är vittne och påstår i en anmälan att det hänt flera gånger. "Hon får inte vara inne för då blir hon för tjock", hade styvmamman sagt till grannen.

I samma anmälan står det att styvmamman behandlar sina egna barn helt normalt och trakasserierna är flickan den enda som får utstå. Styvmamman ska ha kallat barnet för b.l.a. "tjock och fet" och "äcklig", styvmamman har också satt upp speciella regler mot flickan som innebär att hon inte får vistas på vissa platser i huset, speciella matregler och att hon endast får använda toaletten i källaren, och andra sjuka regler. Anmälaren påstår att flickan ofta är hungrig och inte får samma mat som de andra och ibland ingen mat alls. De gånger flickan tillåts äta måste hon hålla sig nere i källaren, ensam och hämta mat sist, då styvmamman påstått att de andra barnen inte vill äta maten om hon har tagit mat innan. Detta kontrolleras med diverse bestraffningsmetoder, enligt anmälaren.

Enligt artikeln i BT finns det uppgifter om att flickan också blivit kallad för "hora", "mongo", "ful" och "dum i huvudet". Flickan har fått gå en halv mil till skolan, varje dag, medans de andra barnen i familjen fått skjuts. Även ska flickan ha fått sitta på en stol när styvmamman ringt runt till bekanta och uttryckt sitt hat för flickan.

En bekant som hade bott hos familjen under en period hade fått flytta ut då hon inte fixade att se på när flickan utsattes. I utredningen framkommer det att denna bekant numera har flickan hemma hos sig.

Flickan själv uppger att misshandel pågått under två-tre år och att styvmamman ska ha hotat med att knivhugga henne och gräva ner henne på baksidan.

Borås Tidning, 211202: https://www.bt.se/boras/iskalla-svar...ader-0c114da5/(låst bakom betalvägg)

I en annan artikel som är publicerad samma dag, 211202, i Borås Tidning konfronteras pappan med uppgifterna från de anmälningar som gjorts till socialen. Pappan berättar då om en gång när han misshandlat henne genom att utdela en örfil som "råkade träffa hakan" medans det minsta barnet varit närvarande. Han medger också att flickan fått stå ute på vintern flera gånger och säger "har det varit vinter så har hon ju fått ha kläder på sig".

Citerat från BTs artikel 211202 "Polisens tömning av mannens telefon stärks bilden av situationen i familjen. Pappan skriver i ett sms om styvmamman och flickan: -Ganska kort å grovt vill hon mer eller mindre att jag ska välja, NN (flickan) eller dom andra".

BT 211203: https://www.bt.se/boras/sekretessbel...kydd-931515ec/(låst bakom betalvägg)

BT, 211203 skriver BT om socialtjänstens, icke agerande.
Minst 14 anmälningar har inkommit till socialtjänsten från vänner, bekanta och skola utan att socialtjänsten har lyft ett finger. Första anmälan kom in 2016.

Citerat från artikeln:"Orosanmälningarna kommer från olika håll. Skolsköterskor, en skolkurator, mångåriga vänner till styvmamman, flickans biologiska mamma, släkt och en socialsekreterare från en annan kommun."

Styvmammans bestraffningar kan ha pågått i flera månader i sträck och flickan bekräftar dessa uppgifter, vilket inte har ändrat socialtjänstens bedömning angående "behov utav skydd".

Idag, 211215 publicerades ännu en artikel i BT. : https://www.bt.se/boras/flickans-pap...ster-55e4d454/ (låst bakom betalvägg)

Pappan erkänner att han och styvmamman har utsatt flickan för de påstådda trakasserierna, men
ändå är han mycket kritisk till vittnena, då dessa vittnen, enligt pappan anser sig själva "ren som snö" och har inte förstått familjens jargong eller humor. Han påstår också att BT har förstört deras liv då de målas upp som "jävla monster".

Detta är fan ett av de sjukaste händelserna jag har läst om måste jag säga. Det är mycket mer till historien och jag skulle vilja se alla anmälningar som kommit in till soc. Det som gör det sjukare än vanligt är att socialtjänsten har skitit fullständigt i denna flickan!

Är det någon som vet vilka dessa sjuka föräldrarna är?
Citera
2021-12-15, 17:01
Sjukt, föräldrarna måste ju hängas ut.
Citera
2021-12-15, 17:04
Medlem
14 anmälningar och inget hänt???

och nu kommer det komma en lex soc grej och allt låter frid och fröjd
Citera
2021-12-15, 17:18
Medlem
BoISarens avatar
Har skrivit till tingsrätten och bett om stämningsansökan i fallet. Jag hoppas på deras välvilja att hitta rätt och skicka det trots vag beskrivning utan datum osv.
Citera
2021-12-15, 17:22
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
" Han (fadern) påstår också att BT har förstört deras liv då de målas upp som "jävla monster". "

Han tycker alltså synd om sig själv...
Citera
Bannlyst
Citat:
Styvmamman ska ha kallat barnet för b.l.a. "tjock och fet" och "äcklig", styvmamman har också satt upp speciella regler mot flickan som innebär att hon inte får vistas på vissa platser i huset, speciella matregler och att hon endast får använda toaletten i källaren, och andra sjuka regler. Anmälaren påstår att flickan ofta är hungrig och inte får samma mat som de andra och ibland ingen mat alls. De gånger flickan tillåts äta måste hon hålla sig nere i källaren, ensam och hämta mat sist, då styvmamman påstått att de andra barnen inte vill äta maten om hon har tagit mat innan. Detta kontrolleras med diverse bestraffningsmetoder, enligt anmälaren.

Med såna där bestraffningar, så låter det som en muslim.
Senast redigerad av Santoku 2021-12-15 kl. 17:24.
Citera
Medlem
Jag vågar inte ta anmälningarna från BT för att ladda upp dem här. Förutom den anmälan som finns i första inlägget, kommer sammanfattningar utav de anmälningarna som publicerats.

Anmälan 2016-08-16, misstanke om bristande omsorg, anmälare är troligvis någon bekant till familjen. Styvmammans egna barn får ta glass ur frysen när de vill och när flickan gör det samma så anklagas hos för att "stjäla". Under sommaren har flickan fått börja tvätta sina kläder själv, som ett straff från styvmamman. Styvmamman har uttryckt att flickan numera är en "liten piga". Anmälaren uppger att hon noterat att flickan är hungrig samt att flickan är förvirrad eftersom hon inte vet varför hon, hela tiden utsätts för bestraffning.

Anmälan från vän till styvmamman, okänt datum. Efter att ha iakttagit att flickan farit illa i fem-sex år, känner anmälaren sig tvungen att anmäla för att "bägaren har runnit över". Hon berättar om särbehandling i förhållande till de andra barnen och att styvmamman är känslomässigt instabil gällande flickan. Styvmamman använder ord som "äcklig och trög" samt talar om för flickan att hon är trött på henne. Flickan uppvisar diverse beteenden som visar att hon är rädd för styvmamman, exempelvis blir hon spänd i kroppen så fort styvmamman är närvarande. Flickans mående har kraftigt försämrats efter att olika bestraffningsmetoder börjat användas mot flickan, b.l.a. blir hon tvingad att stå ute och får inte komma in på toaletten för styvmamman tror att flickan bara säger så för att lura sig in i huset igen. I förhållande till syskonen får flickan inte ha något som är utav värde och styvmamma och styvsyskon har förbjudit henne att använda samma toalett som de andra.

Anmälan från lillebrors skola, 2020-02-27, oro för våld och bristande omsorg. Lillebror har berättat i skolan att pappan har slagit flickan med knytnäve över munnen. Han ska ha blivit arg och anklagat flickan för att ha stulit pengar, även mamman (styvmamman) har skrikit att flickan måsta flytta därifrån.

Anmälan från flickans skola 2020-03-04: Det framkommer under en hälsoundersökning att flickan blir utsatt för misshandel av pappan i hemmet. Soc bedömmer att flickan inte ät i behov av skydd.

Det är 5 utav, minst 14 orosanmälningar. Hur lågt ska det behöva gå innan socialtjänsten agerar i sådana här ärenden? Jag upplever att det är mer regel än undantag att socialtjänsten inte bedömer denna typen utav ärenden som särskilt allvarliga.
Citera
2021-12-15, 17:23
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
14 anmälningar och inget hänt???

och nu kommer det komma en lex soc grej och allt låter frid och fröjd

Nej, den här lilla tjejen behövde ju hjälp på riktigt. Det klarar inte soc av. Sedan bor de säkert jättefint, har fiiiina bilar och bra inkomst. Då brukar soc skita i vad som sker i hemmet!
Citera
2021-12-15, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, den här lilla tjejen behövde ju hjälp på riktigt. Det klarar inte soc av. Sedan bor de säkert jättefint, har fiiiina bilar och bra inkomst. Då brukar soc skita i vad som sker i hemmet!

soc gör inte mkt rätt. och händer nåt så kommer det bara sån lex grej där de gör en utredning för att det ska låta bra. men sen händer inget mer. det är ju inte första gången sjuka saker händer..

som när peddo dömd pappa, mot döttrar, lr dotter, får behålla vårdnad. utan åbäkanden från soc. enormt tjänstefel

soc är värdelösa på hjälpa och se och ens ta åt sig. de skriver ut lite pengar och tror det hjälper..
Citera
2021-12-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
" Han (fadern) påstår också att BT har förstört deras liv då de målas upp som "jävla monster". "

Han tycker alltså synd om sig själv...

Ohja, han anser att det är han som är den utsatta. Den slutsatsen jag drar utav det pappan berättat och de ordval han använder, så kan han inte vara speciellt empatisk.

"Artiklarna har förstört så jävla mycket för oss. De föregår den fina rättegången som så småningom kommer".

"Bilden som målas upp av mig och min fru är att vi är världens jävla monster. Det var ju bland annat framlagt i artiklarna som att jag slår barnen. Men det var ju aldrig någon som sa -hej, hej, det var ju ett tillfälle".

"Jag vet att det är några av de (vittnena) som ska spela så jävla duktiga och goda
".

Psykopatjävel
Citera
2021-12-15, 17:39
Medlem
Fy fan, hur kan man göra så här asså människors ondska saknar gränser. Det är ju dom vuxnas jobb att bygga upp barnen så att dom har självförtroende att klara av vuxen livet, inte trycka ned dom.

Jag önskar dessa hemska föräldrar allt ont.
Citera
2021-12-15, 17:47
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yourmotherwillknow
Ohja, han anser att det är han som är den utsatta. Den slutsatsen jag drar utav det pappan berättat och de ordval han använder, så kan han inte vara speciellt empatisk.

"Artiklarna har förstört så jävla mycket för oss. De föregår den fina rättegången som så småningom kommer".

"Bilden som målas upp av mig och min fru är att vi är världens jävla monster. Det var ju bland annat framlagt i artiklarna som att jag slår barnen. Men det var ju aldrig någon som sa -hej, hej, det var ju ett tillfälle".

"Jag vet att det är några av de (vittnena) som ska spela så jävla duktiga och goda
".

Psykopatjävel
Flickan har misshandlats sen 2016 och pappan försvarar sig med att ha slagit vid ett tillfälle? Övrig misshandel var tydligen okej.
Du har nog rätt,en psykopatjävel som skulle ha gjort det rätta och hivat iväg styvmamman ist för att låta misshandeln fortgå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in