Citat:
Är du ett undantag eller hittar de flesta vuxna sin väg i livet? Har du bekanta/vänner som också är tillfreds med sin tillvaro? Jag är 23 och känner ett starkt behov av knarket för att orka.
Finns det någonting jag kan göra för att snabba på processen eller är det bara att vänta? Jag tycker att jag har provat det mesta men knarket är ändå det absolut bästa och ingenting kan mäta sig med det.
Finns det någonting jag kan göra för att snabba på processen eller är det bara att vänta? Jag tycker att jag har provat det mesta men knarket är ändå det absolut bästa och ingenting kan mäta sig med det.
Saken är den att jag är inte alltid tillfreds med min tillvaro. För att uttrycka det mer exakt så är det så att livet är inte alltid en fest. Jo, jag kan förstå att du känner sug efter knarket för att orka, jag har själv druckit stora mängder alkohol och även rökt brass främst men även tagit annat. Men det är ingen hållbar lösning, utan man kommer tillslut att bli knarkaren i parken eller fyllegubben på bänken, och vem vill bli det? Jo, jag har bekanta som är tillfreds med sin tillvaro och andra lite sådär. Allt är inte svart eller vitt. Livet är alltid en kamp och inget kommer gratis, så att säga.
Citat:
Nej det är inget som bara kommer. Om du ska reda ut ditt liv och få en mening med det måste du aktivt skapa det själv och hitta olika vägar. Och knark är inte en sådan väg, du måste hitta andra saker som du brinner för. Exempelvis hobbies, träning, flickvän, en schysst bil etc...Slutligen rekommenderar jag lite läsning, Hela världen är din av Philip Lalander. Det är en forskare som har gjort fältstudier bland unga narkomaner i deras direktmiljö i Norrköping i början av 2000-talet. Det är en studiebok, vilket kan låta lite torrt, men boken är god väl att läsa som skönlitteratur och en beskrivning av hur unga knarkare känner sig och hur de distanserar sig från de äldre nedslitna missbrukarna som de absolut inte kan identifiera sig själva med där man ser sig själv som rolig, snygg vältränad och cool, ser ner på de "knarkare" som är sämre än en själv och blir blind inför sitt eget långsamma men definitiva förfall.
https://www.adlibris.com/se/bok/hela...-9789144017006
Senast redigerad av Strykninmannen 2021-12-23 kl. 10:09.
Senast redigerad av Strykninmannen 2021-12-23 kl. 10:09.