2021-12-15, 06:17
Medlem
Du behöver någon att dela livet med. Sen bör du göra vad du vill, inte vad andra anser. Det är ett recept på lycka.

Sen om du varit missbrukare kan det ta långtid att komma tillbaka. 19 är ingen ålder..fortfarande tonåring. Sluta upp med dumheterrna.
Citera
2021-12-15, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barathrum50
Åtminstone försöker jag jaga dem.

https://youtu.be/PY9DcIMGxMs
Nått jagar du ju, men jag tror inte du fattar vad riktigt 🙂
Citera
2021-12-15, 06:26
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Hej mina vänner,

19 år gammal och fast i ett cannabismissbruk. Gymnasiet gick åt fanders och jag blev säljare. Kokain kantade mitt liv ofta, även om det inte är något jag fastnade i. När jag några år senare börjat ta tag i mitt liv så började jag med opiater för att dämpa min ångest. Tog paus och när ångesten tog övertag gick jag över till benzo.

Numer fri från tungt missbruk med en examen i en hyfsat prestigefylld utbildning från ett av Sveriges bättre universitet. Bytte dock helt bana efter examen och började jobba med mitt drömyrke, vilket ger mig mycket glädje men samtidigt är det en otroligt hård och dåligt betald bransch.
Idag dricker jag mest. Slinker ned en lina eller ett par bloss från en kamrat då och då, men absolut inte ofta, i samband med fest.

Nu dricker jag som sagt en del och det börjar gå över styr. På papper har jag gjort allt rätt;
Utbildat mig, skaffat centralt och fint boende, följer mina drömmar samt hänger med folk jag tycker om. Men:

Det räcker inte. Vill ha mer. Vill ha dopamin. Vill sjunka ner i ett dekadent hål där min hjärna stängs av. Vill ha konstant kul och känna mig tillfredsställd. Saker runtomkring mig som ska vara det som kallas livet räcker inte längre.

Någon som känner igen sig?

Jodå jag känner igen mig. Mitt råd till dig är väl ganska tråkigt men bra: Sluta upp med skiten nu innan det är försent!
Värst av allt i sammanhanget är inte alltför sällan alkoholen. Själv är jag numera över 50 år, har ett hyfsat arbete och jag röker inte, knarkar inte, och jag dricker inte. Tacksam för det. Livet är roligt här & nu, jag behöver ingen stimulantia längre.
Citera
2021-12-15, 08:44
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
... Någon som känner igen sig?

Jo men dopamin är ingen lösning på sikt och det ökar toppar och dalar och behöver inte dämpa ditt alkoholsug. Har du läst på om nootropica?

Har du tidigare varit i ett djupt dekadent hål? Önskar du komma upp då och då?
Senast redigerad av Oucho.Sparks 2021-12-15 kl. 08:50.
Citera
2021-12-15, 11:50
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Det räcker inte. Vill ha mer. Vill ha dopamin. Vill sjunka ner i ett dekadent hål där min hjärna stängs av. Vill ha konstant kul och känna mig tillfredsställd. Saker runtomkring mig som ska vara det som kallas livet räcker inte längre.

Kan det inte vara så att missbruket pajat ditt belöningssystem? Att inget annat än kemisk lycka är roligt längre?
Citera
2021-12-15, 11:59
Medlem
Asperger-Adoniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Du behöver någon att dela livet med. Sen bör du göra vad du vill, inte vad andra anser. Det är ett recept på lycka.

Sen om du varit missbrukare kan det ta långtid att komma tillbaka. 19 är ingen ålder..fortfarande tonåring. Sluta upp med dumheterrna.
Han skitsnackar att han är 19. Kolla bara när kontot skapades (2010) eller vilka trådar han har skapat tidigare bs.
Citera
2021-12-15, 12:21
Medlem
Citat:
Hej mina vänner,

19 år gammal och fast i ett cannabismissbruk. Gymnasiet gick åt fanders och jag blev säljare. Kokain kantade mitt liv ofta, även om det inte är något jag fastnade i. När jag några år senare börjat ta tag i mitt liv så började jag med opiater för att dämpa min ångest. Tog paus och när ångesten tog övertag gick jag över till benzo.

Numer fri från tungt missbruk med en examen i en hyfsat prestigefylld utbildning från ett av Sveriges bättre universitet. Bytte dock helt bana efter examen och började jobba med mitt drömyrke, vilket ger mig mycket glädje men samtidigt är det en otroligt hård och dåligt betald bransch.
Idag dricker jag mest. Slinker ned en lina eller ett par bloss från en kamrat då och då, men absolut inte ofta, i samband med fest.

Nu dricker jag som sagt en del och det börjar gå över styr. På papper har jag gjort allt rätt;
Utbildat mig, skaffat centralt och fint boende, följer mina drömmar samt hänger med folk jag tycker om. Men:

Du tänker helt rätt. Svensonlivet är svintrisst. Däremot kommer du att komma i ett läge då drogerna inte fungerar längre, men i vårt samhälle faller man inte så långt. Det blir mest så, efter en 10-20 år, att det som du använde till fest kommer du att behöva för att klara livet och ångesten som en fuckad hjärna ger.
Citera
2021-12-15, 12:30
Medlem
Citat:
Hej mina vänner,

Det finns tyvärr bara en väg ut: Sluta med allt. Inga cigg, ingen alkohol, inga droger; INGEN SKIT.
Ta och börja träna ordentligt. Cykla till och från arbete (alltid skönt om du har långt till jobbet), simma, löp, ja det är bara kämpa. När man jagat dopamin i den utsträckningen, måste man hitta nya vägar som ger en den mängd man behöver. Då är hårdträning perfekt!
Citera
2021-12-15, 14:12
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Jodå jag känner igen mig. Mitt råd till dig är väl ganska tråkigt men bra: Sluta upp med skiten nu innan det är försent!
Värst av allt i sammanhanget är inte alltför sällan alkoholen. Själv är jag numera över 50 år, har ett hyfsat arbete och jag röker inte, knarkar inte, och jag dricker inte. Tacksam för det. Livet är roligt här & nu, jag behöver ingen stimulantia längre.

Är du ett undantag eller hittar de flesta vuxna sin väg i livet? Har du bekanta/vänner som också är tillfreds med sin tillvaro? Jag är 23 och känner ett starkt behov av knarket för att orka. Jag har alltid fått höra "Äsch du är ung, det kommer!". När kommer det?

Finns det någonting jag kan göra för att snabba på processen eller är det bara att vänta? Jag tycker att jag har provat det mesta men knarket är ändå det absolut bästa och ingenting kan mäta sig med det.
Citera
2021-12-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarkastiskSympati
Är du ett undantag eller hittar de flesta vuxna sin väg i livet? Har du bekanta/vänner som också är tillfreds med sin tillvaro? Jag är 23 och känner ett starkt behov av knarket för att orka. Jag har alltid fått höra "Äsch du är ung, det kommer!". När kommer det?

Finns det någonting jag kan göra för att snabba på processen eller är det bara att vänta? Jag tycker att jag har provat det mesta men knarket är ändå det absolut bästa och ingenting kan mäta sig med det.

Ja, de de flesta vuxna dricker bara alkohol. När man knarkat mycket så inser väl många av oss att det är inte såhär jag vill spendera min tid på jorden. Sen så knarkar många av en anledning. Deprimerad? Ensam? Rädd att bli ensam? Något saknas inombords. Tar man något någon gång ibland så är det väl lugnt..

Förstår man sig på det är man på god väg.
Senast redigerad av CB1 2021-12-15 kl. 19:24.
Citera
2021-12-15, 19:26
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Ja, de de flesta vuxna dricker bara alkohol. När man knarkat mycket så inser väl många av oss att det är inte såhär jag vill spendera min tid på jorden. Sen så knarkar många av en anledning. Deprimerad? Ensam? Rädd att bli ensam? Något saknas inombords.

Förstår man sig på det är man på god väg.

Självklart vill man på bra utan knarket men vad är alternativet? Vad har jag att leva för om inte knark? Det är ju det enda som gör att jag mår bra. Vad gör folk som är tillfreds med livet när de drabbas av det jag fetmarkerade? Hur identifierar jag det som saknas i mitt liv?
Citera
2021-12-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SarkastiskSympati
Självklart vill man på bra utan knarket men vad är alternativet? Vad har jag att leva för om inte knark? Det är ju det enda som gör att jag mår bra. Vad gör folk som är tillfreds med livet när de drabbas av det jag fetmarkerade? Hur identifierar jag det som saknas i mitt liv?

Låter ju väldigt sorgligt. För att bli fri ifrån droger så krävs det ju att man faktiskt vill. Alla våra "rock bottom" är individuella. I många fall krävs det att man faller dit ner så man vill ha en förändring. Fokusera på varför du mår dåligt istället. Jag lovar dig att det är bättre på andra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in