Citat:
Ursprungligen postat av
Barathrum50
Hej mina vänner,
19 år gammal och fast i ett cannabismissbruk. Gymnasiet gick åt fanders och jag blev säljare. Kokain kantade mitt liv ofta, även om det inte är något jag fastnade i. När jag några år senare börjat ta tag i mitt liv så började jag med opiater för att dämpa min ångest. Tog paus och när ångesten tog övertag gick jag över till benzo.
Numer fri från tungt missbruk med en examen i en hyfsat prestigefylld utbildning från ett av Sveriges bättre universitet. Bytte dock helt bana efter examen och började jobba med mitt drömyrke, vilket ger mig mycket glädje men samtidigt är det en otroligt hård och dåligt betald bransch.
Idag dricker jag mest. Slinker ned en lina eller ett par bloss från en kamrat då och då, men absolut inte ofta, i samband med fest.
Nu dricker jag som sagt en del och det börjar gå över styr. På papper har jag gjort allt rätt;
Utbildat mig, skaffat centralt och fint boende, följer mina drömmar samt hänger med folk jag tycker om. Men:
Det räcker inte. Vill ha mer. Vill ha dopamin. Vill sjunka ner i ett dekadent hål där min hjärna stängs av. Vill ha konstant kul och känna mig tillfredsställd. Saker runtomkring mig som ska vara det som kallas livet räcker inte längre.
Någon som känner igen sig?
Det finns tyvärr bara en väg ut: Sluta med allt. Inga cigg, ingen alkohol, inga droger; INGEN SKIT.
Ta och börja träna ordentligt. Cykla till och från arbete (alltid skönt om du har långt till jobbet), simma, löp, ja det är bara kämpa. När man jagat dopamin i den utsträckningen, måste man hitta nya vägar som ger en den mängd man behöver. Då är hårdträning perfekt!