2021-12-13, 21:06
Medlem
Stabskaptens avatar
Den här artikeln är utmärkt och lovar gott för fortsättningen:

https://morgonposten.se/2021/12/13/t...satt-pa-honom/

Relevant, bra research, intressant och medryckande läsning. Egor Putilov har alltid varit bra på att göra research, men hans texter på Samhällsnytt var inte alltid så läsvänliga. Nu verkar han ha fått en bra redaktör som får fason på hans texter.
Senast redigerad av Stabskapten 2021-12-13 kl. 21:23.
Citera
2021-12-13, 22:13
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Men vad är detta? En ny nyhetstidning som faktiskt levererar nyheter? Ingen Arpi, Teodorescu eller annan menlös tyckare? Ingen vithatande jude som chefredaktör eller transa som kulturchef? Relevanta gräv som ger minnesbilder av Granskning Sverige när de låg på topp?

Tror ni Tino gråter? Jag tror Tino gråter.

Ska bli intressant att följa, speciellt intressant om de fortsätter ha materialet öppet och inte lägger in en betalvägg. Kanske, kanske blir det här istället tidningen som folk hoppades att Bulletin skulle bli, eller något liknande det.

Så länge borde ju Bulletin på fotbollsklubbsvis kunna låna ut några bänknötare till Morgonposten. Det är ju det brukliga när man förköpt sig, alltså har skaffat större trupp än man behöver och inte har möjlighet att låta alla delta i uppgifterna.
Citera
2021-12-14, 12:07
Medlem
Trontie123s avatar
Alldeles för långa titlar.
Citera
2021-12-14, 14:31
Medlem
Hercules.Segerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Men vad är detta? En ny nyhetstidning som faktiskt levererar nyheter? Ingen Arpi, Teodorescu eller annan menlös tyckare? Ingen vithatande jude som chefredaktör eller transa som kulturchef? Relevanta gräv som ger minnesbilder av Granskning Sverige när de låg på topp?

Tror ni Tino gråter? Jag tror Tino gråter.

Ska bli intressant att följa, speciellt intressant om de fortsätter ha materialet öppet och inte lägger in en betalvägg. Kanske, kanske blir det här istället tidningen som folk hoppades att Bulletin skulle bli, eller något liknande det.

Skrattretande. Tino bryr sig givetvis inte ett skit. Vem fan vill skriva med hoppeanska foliehattar och en layout som för tankarna till en Ding ding värld? Detta är för bbs-ens innekrets och andra humorbefriade programmerare.
Citera
2021-12-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
De skriver en tabloid. I min värld är tabloid ett (ungefärligt) tidningsformat, typ som Expressen (och numera de flesta morgontidningar).

Men de tänker bara ha den på webben, eller?

De har en skvaller-avdelning. Och lite bröst-bilder... 😄
Citera
2021-12-14, 22:04
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rsell
De har en skvaller-avdelning. Och lite bröst-bilder... 😄
Du kanske inte förstod mitt inlägg.
Citera
2021-12-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du kanske inte förstod mitt inlägg.

Jo, och du har rätt i sak. Men tabloid har ju kommit att få en annan betydelse också.
Citera
2021-12-14, 23:08
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hercules.Segers
Skrattretande. Tino bryr sig givetvis inte ett skit.

Du kan väl ha rätt i den mån att Tino just nu mest bryr sig om sitt egna kraschade anseende och Bulletins totala kollaps, men Morgonposten gör ju i princip allt rätt som Tino gjorde fel. De har ju redan fler gräv än vad Bulletin ens har intervjuer. Jag är övertygad om att Tino i sin ensamhet fäller en och annan deciliter tårar över vad Bulletin hade kunnat vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Hercules.Segers
Vem fan vill skriva med hoppeanska foliehattar och en layout som för tankarna till en Ding ding värld? Detta är för bbs-ens innekrets och andra humorbefriade programmerare.

Tja, Egor Putilov bland annat. I övrigt verkar du mest bitter, uppenbarligen sitter du inne med någon slags insiderinformation så man kan ju gissa vad bitterheten beror på.
Citera
2021-12-15, 09:11
Medlem
powerkings avatar
Tycker layouten/typografin lämnar en del att önska. Får ont i huvudet av att försöka läsa de alldeles för långa rubrikerna med för liten text. Allt är extremt ihoptryckt och det finns ingen luft mellan innehållet, vilket gör att allt blir som en vägg av text/bilder. De har i princip tagit layouten från Dailymail rakt av, men Dailymail har åtminstone horisontella linjer mellan rubrikerna och känns mindre rörig, även om den också är betydligt rörigare än vad man är van vid som nyhetskonsument i Sverige.
Citera
2021-12-16, 08:27
Medlem
Bra att Egor Putilov fått en ny publikation att skriva i!
Citera
2021-12-16, 09:16
Medlem
Känner igen typen av innehåll från radio Bubbla, "satanistisk porrförfattare gifter sig med spansk biskop"

Känns som att speciellt Martin gillar sånt content.
Citera
2021-12-16, 15:43
Medlem
Jag gillar tidningen. En riktigt härlig digital blaska. Hade den varit tryckt på papper kunde den haft en lättklädd ”sidan-tre-flicka”.

Högt och lågt blandat. Kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in