2021-12-13, 16:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Att ta en rejäl blackout fylla som färsking och tjej kan jag gott och väl tänka mig används som argument att dessa blivit drogade.

Däremot om en person tar ett glas vin eller en öl och sedan blir helt väck är det ju solklart att något fuffens är
på gång, däremot kommer ju inte TS med någon info alls kring incidenter.
Visst kan det vara fuffens, men det är sällan det.
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Dom här som jag pratar om "super" inte.
Drogade, utan något som helst tvivel.
Nej och dom sväljer inte heller och ligger absolut aldrig på första dejten.

Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Blev det inte klarlagt att så var fallet för ett antal år sedan? ”Våldtäktsdrogen Rohypnol”? Vill minnas att P3 Dokumentär har haft det uppe. Borde finnas avslutade rättsfall i saken.
Det har givetvis hänt, bara aldrig i någon större utsträckning.

Det är betydligt vanligare att droga snubbar och robba dom.
Citera
2021-12-13, 16:49
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Du får tro vad du vill.

Jag vill varna andra eftersom det har skett.
Du påstår att det skett. Det är inte samma sak.
Dessutom påstår du detta helt utan bevis, vilket knappast ökar trovärdigheten, som som just nu är på ’jag hörde av en polares brorsa, som kände nån …’-nivå.
En magpumpning på akuten, utan anmälan, och utan att sjukhuset kollade vad hon druckit? Trovärdighet nolla.
Citera
2021-12-13, 16:50
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Eh detta är förtal? Vart finns bevisen?
Citera
2021-12-13, 16:50
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Eh detta är förtal? Vart finns bevisen?
Citera
2021-12-13, 17:12
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Man behöver inte stoppa droger i flaskor på krogen, dom innehåller redan en ganska kraftig psykoaktiv substans. Nästan alla som tror sig ha blivit drogade har ingen som helst erfarenheter av droger och misstar en rejäl kalasfylla med att ha blivit drogad.

Visa mig gärna en polisanmälan som visar på spår av nån form av våldtäktsdrog.

Så är det. Det finns väldigt få dokumenterade fall där personer verkligen har blivit drogade i Sverige.

https://lakartidningen.se/klinik-och...an-verklighet/

Citat:
I många fall förekommer inga andra droger än alkohol även om ruset upplevts som annorlunda eller konstigt och misstanke om drogning har funnits. Förmågan att själv bedöma graden av berusning och karaktären av ruset avtar snabbt med stigande alkoholhalt, och det är vanligt att den drabbade varit mer berusad än hon eller han själv tror. Inte heller vittnesuppgifter om att den drabbade »uppträtt märkligt« har något värde i bedömningen av huruvida drogning med narkotika eller läkemedel förekommit.

Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Blev det inte klarlagt att så var fallet för ett antal år sedan? ”Våldtäktsdrogen Rohypnol”? Vill minnas att P3 Dokumentär har haft det uppe. Borde finnas avslutade rättsfall i saken.

Rohynpol är endast namnet på tabletterna som tillverkas Hoffmann-La Roche, den aktiva substansen är Flunitrazepam. Effekterna av Rohynpol är kraftigt överdrivna, läggs dessa i drinkar bildas det numera en speciell färg och det är väldigt svårt att missa om dessa läggs i drinkar. Nuförtiden så är det väldigt svårt att få tag på Fluitrazepam, både legalt och illegalt.

Citat:
Rohypnol (flunitrazepam) har i medierna många gånger pekats ut som en vanlig våldtäktsdrog. Flunitrazepam är relativt lättlösligt, finns som vita eller gröna tabletter (svårlösliga), utan smak eller lukt och med sederande och hämningslösande effekter [10]. I de studier som gjorts har emellertid förekomsten av flunitrazepam varit låg, 0,6 procent i en engelsk studie från 1999 [9] och 0,54 procent i en amerikansk studie från 1999 [4]. Anledningen till att det förekommer i USA trots att det inte säljs på apotek där är att flunitrazepam smugglas in och finns i ganska stor omfattning på den illegala marknaden.
Flunitrazepam har emellertid förekommit i flera svenska rättsfall, där en så låg dos som 1 mg har kunnat påverka unga flickor på ett påtagligt sätt. I ett svenskt rättsfall från 2001 gavs 1 mg Rohypnol till två unga flickor vardera, som sedan utsattes för våldtäkt. Flunitrazepam under varunamnet Rohypnol är numera avregistrerat i Sverige. Flunitrazepam finns fortfarande under andra varunamn, såsom Flunitrazepam Merck NM och Fluscand. Insmugglat flunitrazepam under varunamnet Rohypnol förekommer fortfarande på den illegala marknaden i Sverige. Rohypnol på den legala svenska marknaden har kommit att ersättas av bensodiazepinliknande läkemedel, och Stockholms tingsrätt har haft åtminstone ett fall av ofrivillig drogning med zolpidem (Stilnoct)
Senast redigerad av Kraftkarl 2021-12-13 kl. 17:14.
Citera
2021-12-13, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetSvenskaGuldet
Lite länkar till aktuella fall (Allt sånt bör ju anmälas så kamerorna kan kollas - vore ju rent jävligt om det var personalen liksom)

Och sen hör det väl till grundkunskapen för tjejer att hålla hårt i sina drinkar när man är ute. Om än det tål att repeteras, ofta.
Eller helt enkelt inte låta sig bjudas på drinkar av okända män, men det är dom för snåla för att avstå.
Citera
2021-12-13, 17:35
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Så är det. Det finns väldigt få dokumenterade fall där personer verkligen har blivit drogade i Sverige.

https://lakartidningen.se/klinik-och...an-verklighet/

Rohynpol är endast namnet på tabletterna som tillverkas Hoffmann-La Roche, den aktiva substansen är Flunitrazepam. Effekterna av Rohynpol är kraftigt överdrivna, läggs dessa i drinkar bildas det numera en speciell färg och det är väldigt svårt att missa om dessa läggs i drinkar. Nuförtiden så är det väldigt svårt att få tag på Fluitrazepam, både legalt och illegalt.

Man köper 1 gram Alprazolam pulver för en tusenlapp och man har 1000 st xanor i en liten zippåse.
Kan lova att en ovan blir helt borta på bara några eller något korn.
Citera
2021-12-13, 17:38
Medlem
Är inte detta förtal eller har jag fel? I och med att TS inte har något bevis alls och bara spekulerar på vad som kanske har hänt för vad hans "trovärdiga" väninnor hade berättat för honom.
Citera
2021-12-13, 18:00
Medlem
rikastistorstans avatar
Åh, nice! Gratis droger och gratis stock? Vem behöver Tinder? Vet du om dom drogar män också? Ni chicks har det så jävla gött.
Citera
2021-12-13, 18:16
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaDraggen
Bevis?
Går aldrig folk som tror sig blivit drogade och testar sig?

Jag säger inte att ingen någonsin har fått en roppe nersmulad i en drink, men på det stora hela är det nog en myt.

En liten tjej utan alkoholtolerans kan lätt förlora kontrollen fullständigt på fyra drinkar.
Det är få droger som man kan bli så väck av som alkohol.

Jag råka ut för något liknande för väldigt länge sedan, var ute med ett par polare och hade druckit ett par öl under kvällen på ett par ställen när jag helt från ingenstans bara mår riktigt jävla taskigt och kan knappt gå. Taxi hem vad jag minns och spyr ett flertal gånger på vägen, och nej jag gick inte och "kolla" dagen efter. Men jag mådde riktigt piss hela dagen efter. Och det jag drack var inom min gräns som jag vet.

Som en beskrivning på händelseförloppet, tänk er dricka 3-4 starköl under en längre tid, du är skönt småberusad för att sen när du är inne på 5:e ölen blir aprak, tappar balansen och slöddrar på mindre än ett par minuter.
Citera
2021-12-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du påstår att det skett. Det är inte samma sak.
Dessutom påstår du detta helt utan bevis, vilket knappast ökar trovärdigheten, som som just nu är på ’jag hörde av en polares brorsa, som kände nån …’-nivå.
En magpumpning på akuten, utan anmälan, och utan att sjukhuset kollade vad hon druckit? Trovärdighet nolla.
Ja, jag påstår att det har hänt eftersom det HAR hänt.
Varna alla tjejer/kvinnor därute och det gäller på ALLA krogar.
Citera
2021-12-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrenSince10
Är inte detta förtal eller har jag fel? I och med att TS inte har något bevis alls och bara spekulerar på vad som kanske har hänt för vad hans "trovärdiga" väninnor hade berättat för honom.
Jag spekulerar INTE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in