Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2021-12-13, 12:42
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Ta det lugnt, dina vänner kommer alla bli rånade i sina hem eller kidnappade, det är nu den här trenden startat på allvar och dina vänner saknar ett fullgott skydd för rån. Ni är i de flesta fall PROUDLY UNARMED och inte heller har de några vakter. Det är som att be om att bli rånad, de kan lika gärna låta ytterdörren stå öppen så kan folk gå in och ta vad de vill ha, lite så är det att vara obeväpnad och sjukligt naiv som de rika globalisterna i Sverige är.

Sansa dig. Jag själv är jägare och således välbeväpnad. Många av mina vänner också.

Varken jag eller mina kompisar är "globalister". Alla som har någon slags förmögenhet är inte globalister, även om du tror att man måste vara med på Bilderbergmötena för att få större inkomster än 100 papp i månaden..
Citera
2021-12-13, 17:39
Medlem
Niggwards avatar
Man borde flytta. Som rik i Sverige skattas du till döds för att finansiera direkt flyg från Afghanistan in i landet, rätt in i bidragsberoende.

Kan man så flyttar man från Sverige, så enkelt är det.
Citera
2021-12-13, 19:57
Medlem
Cameltotems avatar
Behöver inte ens vara rik. Räcker att du är naiv och försöker sälja din Rolex på blocket med dina personuppgifter. Hänt flera gånger att de blivit rånade i hemmet.

Undvik skryta om klockor, dyra bilar och annat på sociala medier.

Bilen ska stå på ett företag och inte dig som privatperson, alt kör runt med fejkskylt.

Tanka inte bilen vid skumma folk och konstiga tider.
Citera
2021-12-13, 20:02
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Den här youtubern skröt om sin bitcoin vinst vilket "bara" var ca. $450K. Några veckor senare dyker ett gäng upp till hans hus och tar allting & misshandlar honom. Slutar med att han hänger sig själv senare.

Varför hängde han sig efter ett rån? Låter som bajsnödig individ.
Citera
2021-12-13, 20:50
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ibland undrar jag vad poängen med att bli rik är. Köper du en dyr bil för ett par miljoner så skapar du ju bara en massa problem.

Folk kommer väl garanterat börja göra planer över hur dem kan råna/mörda dig?

https://www.youtube.com/watch?v=W6hcJuf6wOI

Den här youtubern skröt om sin bitcoin vinst vilket "bara" var ca. $450K. Några veckor senare dyker ett gäng upp till hans hus och tar allting & misshandlar honom. Slutar med att han hänger sig själv senare.

Varför ska rika personer känna sigg trygg med en dyr bil eller stort hus när man läser sånt här?

Har du några som helst fakta för din tes ? (Att han hängde sig ?). Jag kan tyvärr inte ryska.
Citera
2021-12-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Man borde flytta. Som rik i Sverige skattas du till döds för att finansiera direkt flyg från Afghanistan in i landet, rätt in i bidragsberoende.

Kan man så flyttar man från Sverige, så enkelt är det.

Nja beror väl på om man lever på placerat kapital eller har en vanlig skattad inkomst?

För placerat kapital så är ej sverige ÄN så illa isk skatten sjukt bra samt inga höga fastighetsskatter som finns i bland annat usa.
Citera
2021-12-13, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ibland undrar jag vad poängen med att bli rik är. Köper du en dyr bil för ett par miljoner så skapar du ju bara en massa problem.

Folk kommer väl garanterat börja göra planer över hur dem kan råna/mörda dig?

https://www.youtube.com/watch?v=W6hcJuf6wOI

Varför ska rika personer känna sigg trygg med en dyr bil eller stort hus när man läser sånt här?
Man ska undvika dra till sig mer uppmärksamhet än nödvändigt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in