• 1
  • 2
2021-12-14, 13:35
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovän
Väldigt vanligt, är min erfarenhet.
Byt arbetsgivare, och fokusera på bra företagskulturen och chef.

Samma här, har också bevittnat dåliga arbetsplatser. Framförallt om kulturen är dålig (mycket snack bakom ryggen, ryktesspridning, anonymt skvaller till chefen, etc.) så är det bättre att dra då det inte kommer att bli bättre med tiden.
Citera
2021-12-14, 13:36
Medlem
Vantrivs jag också. Har inget val utan får försöka härda ut.
Citera
2021-12-14, 19:42
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lelleliten
Oj kan dom bara ändra anställningsavtalet så? Hade du 1 månad först?
Antagligen tre månader.

Något avtal har jag aldrig sett.

Men det är visst bara jag som har sex månaders uppsägningstid.
Facket maktlösa.
Citera
2021-12-14, 20:52
Medlem
Citat:
Absolut det är sant, problemet i det här fallet är ju att det inte riktigt finns någon att lära sig av. Om ett problem uppstår och man frågar någon som ska ha lite mer erfarenhet (5-10 år) i gruppen så är det alltid samma svar ”det har jag aldrig sett tidigare” eller skickar mig vidare till nästa ”erfarna” person som självfallet ger samma svar. Känns svårt att utvecklas när det knappt finns någon som förstår sig på tekniken.

Fy fan vad jag känner igen mig, blev lovad guld och gröna skogar innan anställning, gedigen introduktion, utbildning, handledare/mentor mm.
Blev inte ett skit av någonting, rakt in i smeten bara.
Har gjort ca 8 mån nu.. Och funderat sen start om det är värt det. Oseriöst rakt igenom.
Funderar på att leta vidare i branschen alt hoppa på något annat.
Känns inte värt det när sömn och annat påverkas negativt att stressen.

Hoppas du finner på något annat du trivs med!
Citera
2021-12-15, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-Ecker
Fy fan vad jag känner igen mig, blev lovad guld och gröna skogar innan anställning, gedigen introduktion, utbildning, handledare/mentor mm.
Blev inte ett skit av någonting, rakt in i smeten bara.
Har gjort ca 8 mån nu.. Och funderat sen start om det är värt det. Oseriöst rakt igenom.
Funderar på att leta vidare i branschen alt hoppa på något annat.
Känns inte värt det när sömn och annat påverkas negativt att stressen.

Hoppas du finner på något annat du trivs med!

haha ja då förstår du vilket jobbig situation det är. Förstår inte hur dessa företag ens går runt?
Citera
2021-12-15, 14:20
Medlem
Bonnatorps avatar
Som nybliven förälder har du något annat att se framemot, och det är att du kanske har turen att få ett barn som vägrar att lägga sig på kvällarna och bestämmer sig för att tortera sina föräldrar om denne inte får sin vilja igenom.
Det är lite orsaken till att jag oroar mig för att jag inte kommer kunna komma ifrån mitt nuvarande jobb, det känns inte så sannolikt att jag närmsta 3-7 åren kommer att få sova i god tid varje kväll och som följt av det kunna ha ett normalt jobb då man börjar 7 eller 8 varje morgon.

Var glad att du åtminstone fått in en fot på arbetsmarknaden inom ditt område.
Det är någonting bra. Försök att härda ut.
Citera
2021-12-15, 14:28
Avstängd
Citat:
Har jobbat på ett ledande teknikföretag i ca 4 år. Började med en roll inom företaget där jag vantrivdes med kollegor+jobb. Bytte tjänst inom företaget för ca 1,5 år sedan och vantrivs givets lika mycket på den nya tjänsten. Är relativt nybliven förälder så funderar på om jag ska härda ut till föräldraledigheten (påbörjas nästa vår) och säga upp mig efter ledigheten. Eller om det är läge att byta jobb direkt? Ångesten är påtaglig varenda dag jag ska/är på jobbet.

Är det värt att härda ut till våren eller är det inte värt att dra ut på lidandet?

Var själv i liknande situation. Byt jobb alternativt ta tjänstledigt och plugga Til ett yrke som jag gör och försök hitta nytt jobb under tiden.
Att vara kvar på ett jobb man vantrivs på är förödande för hälsan.
Citera
2021-12-15, 20:33
Medlem
Citat:
haha ja då förstår du vilket jobbig situation det är. Förstår inte hur dessa företag ens går runt?

Haha den tanken har har också.

Perfekt för dig med FL, du kan inte lägga ledigheten tidigare?
Nej fan, måste byta jag med. Det här går inte!
Citera
2021-12-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Som nybliven förälder har du något annat att se framemot, och det är att du kanske har turen att få ett barn som vägrar att lägga sig på kvällarna och bestämmer sig för att tortera sina föräldrar om denne inte får sin vilja igenom.
Det är lite orsaken till att jag oroar mig för att jag inte kommer kunna komma ifrån mitt nuvarande jobb, det känns inte så sannolikt att jag närmsta 3-7 åren kommer att få sova i god tid varje kväll och som följt av det kunna ha ett normalt jobb då man börjar 7 eller 8 varje morgon.

Var glad att du åtminstone fått in en fot på arbetsmarknaden inom ditt område.
Det är någonting bra. Försök att härda ut.

Jag har tur med att mitt barn sover bra. Så det lär inte vara något problem, men förstår vad du menar. Lätt att man blir bekväm och bara stannar kvar. Fast iofs så är det inte bekvämt med den känslan jag har varje dag jag går till jobbet..
Citera
2021-12-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-Ecker
Haha den tanken har har också.

Perfekt för dig med FL, du kan inte lägga ledigheten tidigare?
Nej fan, måste byta jag med. Det här går inte!

Jo det kommer i ett bra läge faktiskt. Nej är givetvis också överöst med jobb och har redan pratat med min chef och sagt när jag ska vara ledig. Vi är redan underbemannade och arbetsbelastningen är väldigt ojämnt fördelat då våran chef inte vågar säga till folk som inte lär sig/bidrar
Citera
2021-12-18, 03:37
Medlem
HarryManbacks avatar
Varit i samma sits. Det enda jag ångrar var att jag inte drog tidigare. Så mitt råd är gå så fort du kan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in