• 1
  • 2
2021-12-12, 01:30
Avstängd
JajoNej666s avatar
Egentligen har vi hårda straff för våldsbrott och mord men polisen lyckas inte lösa brotten.
Har jag rätt eller fel?
Citera
2021-12-12, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Egentligen har vi hårda straff för våldsbrott och mord men polisen lyckas inte lösa brotten.
Har jag rätt eller fel?

Jämfört med liknande länder så stämmer det. Många europeiska länder har lägre straff men får fast många fler kriminella.
Citera
2021-12-12, 02:48
Bannlyst
Är man med i leken så får man leken tåla, ett öga för ett öga.

Det är så det borde gå till!
Citera
2021-12-12, 06:09
Bannlyst
Så TS tycker 8 års fängelse för ett polismord är rimlig straff? Varför fick inte Stureplan mördaran äkta livstid? I Sverige dalta vi med brottslingar, vi adderas inte ihop straffen som man gör fungerade rättstater.

Snattat en snickers 3 års fängelse.
Våldtäkt 20 års fängelse
Inbrott 10 års fängelse.
Summa 33 års fängelse hade det varit en fungerade rättsstat

I Sverige hade brotten ovan kanske gett 2 års fängelse exkl. 33% i straffrabatt..
Citera
2021-12-12, 09:53
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Så TS tycker 8 års fängelse för ett polismord är rimlig straff? Varför fick inte Stureplan mördaran äkta livstid? I Sverige dalta vi med brottslingar, vi adderas inte ihop straffen som man gör fungerade rättstater.

Våldtäkt 20 års fängelse
Inbrott 10 års fängelse.

I Sverige hade brotten ovan kanske gett 2 års fängelse exkl. 33% i straffrabatt..
Nej polis mördaren borde fått livstid med prövning. Sluta säga att jag tycker nåt jag ej gör. Din incel.
Citera
2021-12-12, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Nej polis mördaren borde fått livstid med prövning. Sluta säga att jag tycker nåt jag ej gör. Din incel.

Du vill dalta med brottslingar, du sprider västerextrema åsikter i andra trådar där är synd om kriminella.

Så du tycker det är ok att släppa ut GM ifrån Stureplan dådet 1994? Dom har inte ens fått 30 års fängelse. Sjukt kortstraff i förhållande till brottet dom har begått.

Jävla blodskams offer.
Citera
2021-12-12, 10:14
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Du vill dalta med brottslingar, du sprider västerextrema åsikter i andra trådar där är synd om kriminella.

Så du tycker det är ok att släppa ut GM ifrån Stureplan dådet 1994? Dom har inte ens fått 30 års fängelse. Sjukt kortstraff i förhållande till brottet dom har begått.

Jävla blodskams offer.
Vad snackar du om?
Är du en inavlad arab som stalkar mig.
Jag har gått emot dom kriminella mest på hela flashback, har du intagit nåt piller i röven?
Citera
2021-12-12, 10:17
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Är man en som misshandlar, kidnappar, rånar osv borde man avrättas. Ingen nåd.
Citera
2021-12-12, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Är man en som misshandlar, kidnappar, rånar osv borde man avrättas. Ingen nåd.

Inget att gråta över direkt. Den gruppen av kriminella utgör en extrem belastning på Svenska samhället. Så det är sjukt att man tycker synd om dem. VPK och S vill ta bort RUT avdraget och jobbavdraget för att finasiera ännu lyxigare fängelse åt den här gruppen. Helt jävla sjukt.
Citera
2021-12-12, 10:47
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Vi har låga straff. I t ex USA döms man med påföljande straff vid t ex mord. Dödar du två så får du avtjäna två straff efter varandra.

Att t ex Blattelito-typen kom undan är sjukt. Jag börjar vackla om vad som är rimligt i svenska domstolar faktiskt.

Ordet straffrabatt???? Kom igen nu Sverige
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-12-12 kl. 10:51.
Citera
2021-12-12, 10:57
Medlem
pellevin11s avatar
Citat:

Våldtäkt 20 års fängelse
Inbrott 10 års fängelse.

Jo och fortkörning borde leda till 5 års fängelse eftersom människor dör varje år av fortkörning.

Svartjobb borde också straffas hårt. Företagare som anställer svart arbetskraft borde få 20 år då de snuvar staten på skattepengar.
Citera
2021-12-12, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pellevin11
Jo och fortkörning borde leda till 5 års fängelse eftersom människor dör varje år av fortkörning.

Svartjobb borde också straffas hårt. Företagare som anställer svart arbetskraft borde få 20 år då de snuvar staten på skattepengar.

Svartjobb straff hårdare än våldtäckt. Det är väl ganska rimlig att brott som våldtäkt, att vara kommunist brott skall straffas hårt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in