2021-12-19, 09:45
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det är inte typ gratis, det du beskriver är kommunalt skattefinansierat.

Naturligtvis, eller egentligen kommunalt, regionalt och statligt finansierat. Men gratis för brukaren. Precis som att man säger ”gratis sjukvård” fast det är skattekulor som betalar fast det är underförstått att det inte finns några gratis tjänster.

Kontentan är hur som att utan eller med för låga avgifter överkonsumeras tjänster. Besök akuten och se vilka som sitter med 15 ungar för att en unge har en förkylning.
Citera
2021-12-19, 09:47
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Naturligtvis, eller egentligen kommunalt, regionalt och statligt finansierat. Men gratis för brukaren. Precis som att man säger ”gratis sjukvård” fast det är skattekulor som betalar fast det är underförstått att det inte finns några gratis tjänster.

Kontentan är hur som att utan eller med för låga avgifter överkonsumeras tjänster. Besök akuten och se vilka som sitter med 15 ungar för att en unge har en förkylning.

Brukaren betalar skatt. Således är det inte gratis förutom för utlänningar.

Din teori om att kollektivtrafiken skulle överutnyttjas tror jag inte på då det är gratis redan nu i praktiken. Vi som inte klarar av att sitta med en bunt romer köpte bil. Resten plankar.
Citera
2022-01-03, 16:23
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
SL tar i med hårdhandskarna på ”värsta tjuvåkarbussen”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...tjuvakarbussen
Citera
2022-01-20, 06:20
Epilog:

4H gården ute på Järvafältet lägger ner och flyttar ner mot Riddersvik vid Hässelby Villastad. Det "kulturreservat" https://sv.wikipedia.org/wiki/Igelb%...kulturreservat som upprättades på stockholmarnas bekostnad vacklar. Kymlinge kan se ut att hända inom överskådlig framtid.

Stockholms stad kan därmed växa organiskt i Västerort. I takt med att staden växer kommer de sociala problemen lösas.

Central Park. Yoyogi-Koen. Inte ett 400 hektar " kulturlandskap" i Sveriges immigranttätaste område.

J-vla miljömuppar.
Senast redigerad av 43dz 2022-01-20 kl. 06:45.
Citera
2022-01-20, 06:33
Medlem
Tänkte på filmen nattbuss 807 när jag läste tråden och drömde mig tillbaka till lite då det faktiskt var tryggt..
Citera
2022-01-20, 07:05
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Tänkte på filmen nattbuss 807 när jag läste tråden och drömde mig tillbaka till lite då det faktiskt var tryggt..

Jovisst. Det är en ansvarslös politik som förts, vi tar in en miljon på tio år och gör det omöjligt att bo på landsbygden och sen gör vi ett naturreservat mitt i ghettot som är ett praktiskt byggstopp, där kan man ju se hur ekofascism ser ut i praktiken.

Det är politiska extremister som fått bestämma och då blir det så här, det finns ingen verklighetsförankring.

Mitt Hanif-exempel tidigare i tråden poängterar att Hanif pratar om hur ska vi lösa problemen i Stockholms mest utsatta område? Miljöpartisten svara då ryggmärgsrelexmässigt "i Danderyd minsann" och att naturreservat är någonting heligt.
Citera
2022-01-20, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Jovisst. Det är en ansvarslös politik som förts, vi tar in en miljon på tio år och gör det omöjligt att bo på landsbygden och sen gör vi ett naturreservat mitt i ghettot som är ett praktiskt byggstopp, där kan man ju se hur ekofascism ser ut i praktiken.

Det är politiska extremister som fått bestämma och då blir det så här, det finns ingen verklighetsförankring.

Mitt Hanif-exempel tidigare i tråden poängterar att Hanif pratar om hur ska vi lösa problemen i Stockholms mest utsatta område? Miljöpartisten svara då ryggmärgsrelexmässigt "i Danderyd minsann" och att naturreservat är någonting heligt.
Jag för humanism, för mänsklighet men att fylla ett land tar liksom stopp till slut. Där verkar Sverige ha fallerat! :/
Citera
2022-01-20, 07:18
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Jag för humanism, för mänsklighet men att fylla ett land tar liksom stopp till slut. Där verkar Sverige ha fallerat! :/

Enig. Priset har blivit att gå från en high trust society till rena vilda västern. Det var inte värt det priset. Det fanns inte på kartan att hålla på och planka på bussarna men rysshotet var ju lite mer real på den tiden än de här sillmjökarna som vuxit upp nu. Is i magen much?

Vi borde aldrig ha slutat träna barnen inför termonukleärt globalt atomkrig.

"Oj strandade en ubåt på fyllan med kärnstridsspetar säger du? OK vi skickar ner Persson att vakta den så länge så sätter jag på kaffet. Grannarna lär väl vilja veta vad som står på."
Senast redigerad av 43dz 2022-01-20 kl. 07:22.
Citera
2022-01-21, 17:11
Medlem
När buss 514 åkte samma sträcka fanns det också problem men inte i närheten av vad det är idag.

Det här är vad det har utvecklats till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in