• 1
  • 2
2021-12-11, 20:44
Bannlyst
Jag förstår de som begår brott och som gör sitt bästa för att varken bli misstänkta eller fällda. De som vet att det dom gör är olagligt men som vidtar försiktighetsåtgärder för att minimera risken.

Men ni som exempelvis misshandlar folk i krogköer, mordhotar polis och väktare, slår sönder bilar till synes planlöst framför vittnen eller kameror, kör rattfulla och samtidigt håller för hög hastighet osv. Vad vill ni uppnå?

Hoppas ni på att inte åka fast eller vad rör sig i era huvuden innan, när och efter ni begår brotten? Kan ni inte lagen, eller vad är anledningen till ert beteende? Hur tänker ni?
Citera
2021-12-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSisteBarberaren
Jag förstår de som begår brott och som gör sitt bästa för att varken bli misstänkta eller fällda. De som vet att det dom gör är olagligt men som vidtar försiktighetsåtgärder för att minimera risken.

Men ni som exempelvis misshandlar folk i krogköer, mordhotar polis och väktare, slår sönder bilar till synes planlöst framför vittnen eller kameror, kör rattfulla och samtidigt håller för hög hastighet osv. Vad vill ni uppnå?

Hoppas ni på att inte åka fast eller vad rör sig i era huvuden innan, när och efter ni begår brotten? Kan ni inte lagen, eller vad är anledningen till ert beteende? Hur tänker ni?

Låg intelligens och dålig impulskontroll.

Så, jag har sammanfattat 98% av dom du besriver.
Citera
2021-12-11, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn

Mongolider och utvecklingsstörda begår inte särskilt många brott mig veterligen så det kan inte vara förklaringen.
Citera
2021-12-11, 20:53
Citat:

Trams att intelligens har med saken att göra. Det finns andra orsaker än kognitiv förmåga att vilja identifiera sig med de laglydiga, gör det inte för enkelt för dig.
Citera
2021-12-11, 20:57
Medlem
InnesIs avatar
Citat:

Intelligens har inte så mycket med saken att göra. Impulskontroll däremot väldigt mycket. Det är vetenskapligt belagt att människor med dålig impulskontroll långt oftare hamnar i drogmissbruk och kriminalitet (och ja det är genetiskt). Till följd av detta tenderar de också att dö i förtid.
Citera
2021-12-11, 20:57
Medlem
Avsaknad av en pappa som bryr sig...avundsjuka på andra som jobbar å har det bra..
Citera
2021-12-11, 21:05
Bannlyst
Jag tror att många fall beror på att folk inte kan lagen. Många fall är nog så enkla. SVT borde köra en timme långt program om lagar, lördag kl. 20.00. Hur svårt ska det vara... Inkompetensen i ledningen är massiv, i regeringen får man väl säga.
Citera
2021-12-11, 21:34
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Trams att intelligens har med saken att göra. Det finns andra orsaker än kognitiv förmåga att vilja identifiera sig med de laglydiga, gör det inte för enkelt för dig.
Finns fler med mental ohälsa dock och lågt IQ kombinerat med dålig impulskontroll istället för ren business mind.
Citera
2021-12-11, 21:36
Medlem
turbobusss avatar
Det är coolt
Citera
2021-12-11, 21:37
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Jag är muslim och begår brott för att det är en del av min andlighet/religiösa liv.
Citera
2021-12-11, 22:07
Medlem
Narutoshippchops avatar
När man var yngre gjorde man en del skit och bus mest för att man hade tråkigt. De som rånar, mordhotar, våldtar etc är bara anti-sociala individer. För att göra riktigt grova brott måste man ha låg eller ingen empati.
Citera
2021-12-11, 22:39
Medlem
Amazon-mannens avatar
Kriminellt avskräde utan hjärna eller empati, bara knarck i sinnet. Avyttra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in