2021-12-11, 22:34
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Definitivt. Det är därför jag läser Aftonbladet och Expressen istället.

Jag läser omni.se
Samma ägare som Aftonbladet men känns mindre blaskig.
Citera
2021-12-12, 00:05
Medlem
Borde vara DN:s genusrobot som är i farten.
https://www.flashback.org/t2931505
Citera
2021-12-12, 02:54
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Nu var det så att jag idag gick in på DN för att försöka läsa lite nyheter. På framsidan möts jag av följande fyra stora feministiska ”MÄN DÅLIGA” budskap:

- Helskärm C reklam med Annie med meningen ”Stoppa mäns våld mot kvinnor”. Detta är ju bra förutom att de alltid är skrivna som att män som kön är problemet och kollektivt ansvariga, och alla andra problemfaktorer utelämnas. Ungefär lite som om man säger att alla invandrare våldtar.

- Lång artikel om hur Nyheter idag fabricerar nyheter och anställer fejkjournalister, de menar att Idas heilande aldrig hänt?! DN har tydligen purity testing på vad som är en ”riktig” journalist. Givetsvis smutskastas mänliga journalister på Nyheter Idag.

- Kvinnliga hiphopartister. De är tydligen så bra enligt DN och männen är helt enkelt kassa, enligt journalisten. Männen beskrivs som ”slappa”, fast de är de artister som drar in mest pengar. Enligt DN vinner självklart kvinnor musikåret för de är bättre på något sätt. Rätt sexistisk?

- Slutligen skidåkningen, som målas upp som världens spektakel med enbart kvinnliga skidåkare såklart.

Det känns som att skulle ovan vara omvända budskap, alltså ”anti”kvinna skulle de troligen anmälas till granskningsnämnden. Så hur kommer det sig att folk läser DN utan att bli trött på detta? Känns otroligt billigt i min mening, men jag kanske bara är en triggad gammal gubbe? Det känns bara så påklistrat och propaganderande och det fyller majoriteten av en nyhetssida och der är samma sak varje dag. Subjektiva män-dåliga artiklar fullständigt tar över och jag tycker nästan det är lite parodi när man ska försöka läsa objektiva ”nyheter” på en större nyhetssida och det känns som man först blir proppad med är massa propaganda?
DN har "hållit på" att bli detta i snart två decennier, och vallgravsfall åt det hållet sedan Wolodarski tog över.
Citera
2021-12-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
DN har "hållit på" att bli detta i snart två decennier, och vallgravsfall åt det hållet sedan Wolodarski tog över.

Annie är Bonniersklanens Golden Child sedan decennier. Genom infiltration är Bondeförbundet numera bögarnas favorit på Stureplan. Inget annat. Det är vad som sker. Centern är lika förstört som MP. DN är deras bibel.
Citera
2021-12-12, 14:04
Medlem
Ankdammsmans avatar
Håller på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto