2021-12-11, 19:19
Medlem
solstrålars avatar
Nu var det så att jag idag gick in på DN för att försöka läsa lite nyheter. På framsidan möts jag av följande fyra stora feministiska ”MÄN DÅLIGA” budskap:

- Helskärm C reklam med Annie med meningen ”Stoppa mäns våld mot kvinnor”. Detta är ju bra förutom att de alltid är skrivna som att män som kön är problemet och kollektivt ansvariga, och alla andra problemfaktorer utelämnas. Ungefär lite som om man säger att alla invandrare våldtar.

- Lång artikel om hur Nyheter idag fabricerar nyheter och anställer fejkjournalister, de menar att Idas heilande aldrig hänt?! DN har tydligen purity testing på vad som är en ”riktig” journalist. Givetsvis smutskastas mänliga journalister på Nyheter Idag.

- Kvinnliga hiphopartister. De är tydligen så bra enligt DN och männen är helt enkelt kassa, enligt journalisten. Männen beskrivs som ”slappa”, fast de är de artister som drar in mest pengar. Enligt DN vinner självklart kvinnor musikåret för de är bättre på något sätt. Rätt sexistisk?

- Slutligen skidåkningen, som målas upp som världens spektakel med enbart kvinnliga skidåkare såklart.

Det känns som att skulle ovan vara omvända budskap, alltså ”anti”kvinna skulle de troligen anmälas till granskningsnämnden. Så hur kommer det sig att folk läser DN utan att bli trött på detta? Känns otroligt billigt i min mening, men jag kanske bara är en triggad gammal gubbe? Det känns bara så påklistrat och propaganderande och det fyller majoriteten av en nyhetssida och der är samma sak varje dag. Subjektiva män-dåliga artiklar fullständigt tar över och jag tycker nästan det är lite parodi när man ska försöka läsa objektiva ”nyheter” på en större nyhetssida och det känns som man först blir proppad med är massa propaganda?
Senast redigerad av solstrålar 2021-12-11 kl. 19:26.
Citera
2021-12-11, 19:32
Medlem
Sesuss avatar
Jag tror du har helt rätt.
Man ser det här överallt. Senast jag reagerade på det var i SVT's Svensk Hip Hop Historia.
De ger 50% plats åt 1% kvinnliga rappare. Med andra ord skriver om historien till en mer feministisk variant. I framtiden kommer du även se transor i skidsporten tills vänster kvinnor förstår att de egentligen är biologiska män som leker kvinnor.
En parallell marknad växer fram. Människor som bojkottar DN tex pga deras Feministiska propaganda väljer att hitta nyheter i andra medier.
Det kommer bli sämre innan det blir bättre.
Citera
2021-12-11, 19:32
Avstängd
Du är tydligen prenumerant då, för annars kan man inte läsa långa och låsta artiklar....
Citera
2021-12-11, 19:34
Avstängd
DN/Expressen har varit ett flaggskepp för mediefeminismen ända sedan Fittstim.
Citera
2021-12-11, 19:50
Medlem
Sesuss avatar
Anledningar hittar du här.

173: Könskriget är i full gång - Alexander Bard

https://www.youtube.com/watch?v=ol9pH9oqv8E

"Tro Alla Kvinnor"
Citera
2021-12-11, 19:52
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du är tydligen prenumerant då, för annars kan man inte läsa långa och låsta artiklar....

Ja, grabben avslöjade sig där. Vi som inte sponsrar judemedia ser aldrig de där artiklarna.
Citera
2021-12-11, 20:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
Anledningar hittar du här.

173: Könskriget är i full gång - Alexander Bard

https://www.youtube.com/watch?v=ol9pH9oqv8E

"Tro Alla Kvinnor"
En annan, mer trivialt ekonomisk anledning är att Bonniertidningarna har kvinnor ur storstadsmedelklassen som en av sina tyngsta målgrupper numera. Det gäller i och för sig de flesta svenska tidningar och tv-kanaler, men det blir extra tydligt med DN och Expressen. Både tilltal, ämnesval, skribenter och vinklingar är ofta nischade för en "tjejpublik". DN:s taffliga helgbilaga på glättat papper är ofta rena damtidningen (och naturligtvis med annonser riktade till samma publik), men det gäller också DN Kultur, bara på ett litet annat plan.
Senast redigerad av HepCat-X 2021-12-11 kl. 20:13.
Citera
2021-12-11, 20:13
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
En annan, mer trivialt ekonomisk anledning är att Bonniertidningarna har kvinnor ur storstadsmedelklassen som en av sina tyngsta målgrupper numera. Det gäller i och för sig de flesta svenska tidningar och tv-kanaler, men det blir extra tydligt med DN och Expressen. Både tilltal, ämnesval, skribenter och vinklingar är ofta nischade för en "tjejpublik". DN:s taffliga helgbilaga på glättat papper är ofta rena damtidningen, men det gäller också DN Kultur, bara på ett litet annat plan.

---
Absolut. Och det kommer att öppna upp nya marknader som inte är sexistiska. INGEN man vill läsa en damtidning.
Citera
2021-12-11, 20:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
---
Absolut. Och det kommer att öppna upp nya marknader som inte är sexistiska. INGEN man vill läsa en damtidning.
Visst är det så. Tanter som Åsa Beckman, Karin Bojs och Susanne Ljung är inte bara gravt och ohejdat okunniga, de är dessutom oläsliga för personer som inte har köpt mediefeminismen som livsstil. Eller för män i största allmänhet.
Citera
2021-12-11, 20:30
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ja, grabben avslöjade sig där. Vi som inte sponsrar judemedia ser aldrig de där artiklarna.

---
Tror de flesta läser nyheter där de alltid har gjort det utan att reflektera över hur tidningen/median förändras till ren korvstoppning. Läser unga DN och sånt idag?
Citera
2021-12-11, 21:25
Medlem
DN är ägarklanen Bonniers Agenda. Såsom ägare har de ett juridiskt och moraliskt ägaransvar. Det räcker inte med målvakter. DN ligger 20 år efter dansk media och debatt och pratar om den ena artificiella hotbilden efter den andra likt psykfall. Det är för mig obegripligt att folk ens vill ta i skiten.
Citera
2021-12-11, 22:19
Medlem
Softers avatar
Definitivt. Det är därför jag läser Aftonbladet och Expressen istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in