2021-12-11, 13:10
Medlem
The COVID World (https://thecovidworld.com/), en sida med information om Coronaviruset och folk som fått skador/dött av vaccinen. Upplever sajten som mycket seriös.

När man skriver "The COVID World" i Googles sökmotor så får man upp massa ovidkommande information istället för en länk till sajten man vill besöka.

När man skriver "The COVID World" i duckduckgo.com sökmotorn så listas sajten direkt, som en sökmotor skall fungera.

Vad är det som är så känsligt med The COVID World att Google måste dölja sajten i sökresultatet?

Har Google en koppling/får betalt av Läkemedelsbolagen för att sortera bort kritik av Coronasprutorna?
2021-12-11, 13:23
Medlem
SittFints avatar
Ja, den verkar då kraftigt nedprioriterad. Testade samma sökning med citationstecken (dvs att man söker på den exakta frasen och inte de enskilda orden) och då hittade jag den inte. När jag däremot sökte på en text från deras "about us" som var "The COVID World is a non-partisan" så dök den upp.
2021-12-11, 13:34
Medlem
Room531s avatar
Dem censurerar på många sätt. Dessa kolosser äger väl youtube med? Och fejsbok. (m.fl.)

Sökfunktionen på youtube går inte längre sortera efter datum på resultat.

Går inte längre specifiera tid på klipp.

Lyfter upp corporate MSM kanaler högst upp hela tiden med deras bristande och manipulativa täckning av protester, om täckning alls.

Tog nyligen bort dislike count för att gömma Up/downvote ratio på deras nyhetskanaler och propaganda folk inte gillar. (Tog bort stjärnor 1-5 i princip direkt när det köptes upp, varför inte båda...)

Försvårar följande av diskussion t.ex. genom "klockan" som inte reagerar ens på den mesta respons av kommentarer, ens via YouTube appen (som ändå är packad med reklam och därför överflödig, Adblock är ett måste på Youtube idag, de har till och med börjat med dubbla reklamer.)

Den lilla kommentarsrutan är gjord så att man ska råka klicka utanför vid ev. långa inlägg så att diskussion försvåras bara av det, men sen blir man inte heller notifierad vid svar alltid. Klicka utanför = all text försvinner.

Tar bort vaccinmandatkritiker. Folk som är kvar och talar mot det, t.ex. Russel brand och rebel news får hela tiden låta bli att säga *bleep* & sätta disclaimers på sina videor för att passa Youtubes nya regelverk, än så länge får de vara kvar men tror nog YouTube förbereder mer regler för att utesluta dem med.

Tror inte man gillar att han får typ 6-10000 subscribers om dagen (ett tag verkade det vara runt 10000, tror det är lägre nu, men tio tusen om dagen är samma nivå som Joe Rogan fick efter all reklam i överallt om sitt 100miljonerskontrakt.)
(FB) Russel Brand podcast "Pandemin har gjort dollarmiljardärer i snitt 50% rikare" m.m. han säger rätt mycket som går mot massmedias narrativ - länkar lite där ibland. Får se hur länge han får sitta kvar på youtube.

Exempel från rebel news disclaimers.
https://www.youtube.com/watch?v=HjRmiW721dU&t=110s

Googles sökmotor antar jag gör liknande gallringar i resultaten.

(Rebel news är iaf fortfarande högst upp om man söker på rebel news via Google.)
Senast redigerad av Room531 2021-12-11 kl. 14:31.
2021-12-11, 13:55
Medlem
Room531s avatar
Dock så är "covid" och "world" vanliga artiklar just nu. (Vanliga är en underdrift)

Söker jag covidworld.com så dyker den upp högst upp.

Med tanke på hur mycket som skrivs om covid och world i samma veva på senaste vore det nästan mer konstigt om "covid world" gav just covidworld.com högst upp, eller? Detta utan att ha kollat på sidan, har sett den nämnas ett par gånger men inte kollat in.

Nu skrev du ju iofs mer precist the covid world men ändå.

Jag tvivlar som sagt inte på att Googles företag censurerar kring kritik mot covidpolitiken då jag sett det själv många gånger om, men just detta vet jag inte...

Som sagt, nog det vanligaste ämnet i hela världen att skriva om just nu. Covid och situationen i världen.
Senast redigerad av Room531 2021-12-11 kl. 13:57.
2021-12-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Ja, den verkar då kraftigt nedprioriterad. Testade samma sökning med citationstecken (dvs att man söker på den exakta frasen och inte de enskilda orden) och då hittade jag den inte. När jag däremot sökte på en text från deras "about us" som var "The COVID World is a non-partisan" så dök den upp.

The Covid World håller inte på med trams om UFO:n, styrning via 5G, rymdödlor och en del liknande saker som vissa foliehattar pratar om i samband med Coronaviruset. Tror därför sajten måste döljas då alla fakta om vaccinskador är besvärande för Big Pharma.
2021-12-11, 15:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
The COVID World (https://thecovidworld.com/), en sida med information om Coronaviruset och folk som fått skador/dött av vaccinen. Upplever sajten som mycket seriös.

När man skriver "The COVID World" i Googles sökmotor så får man upp massa ovidkommande information istället för en länk till sajten man vill besöka.

När man skriver "The COVID World" i duckduckgo.com sökmotorn så listas sajten direkt, som en sökmotor skall fungera.

Vad är det som är så känsligt med The COVID World att Google måste dölja sajten i sökresultatet?

Har Google en koppling/får betalt av Läkemedelsbolagen för att sortera bort kritik av Coronasprutorna?

Google söker inte bästa träff, utan försöker hitta det mest relevanta. Duckduckgo är mer traditionell. Inte konstigt att dom ger olika träffar.
2021-12-11, 22:10
Moderator
Ruskigbusss avatar
Söker man på thecovidworld så kommer sidan som första träff

https://www.google.com/search?q=thecovidworld

Alltså inget censur den här gången.
Tråd låst.
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto