2021-12-11, 14:28
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Känner man att man har lust och tid att prata med en massa idioter så visst.

Lägger du ut ditt privata nummer så ger du ut adressen. Inte så bra om du vill sälja en guld-Rolex eller liknande.

Inte så kul när det ringer på ett gäng adidaskrigare på dörren. Eller Ahmed ringer 0400 och bjuder 500:-.

Förstår de som säljer sina bilar på kvd. Inget tjafs, prutande eller zigenare som skall argumentera.

Heja Sverige. Det går bra nu.
Citera
2021-12-11, 14:29
Medlem
kalkryggars avatar
Jag förstår att det kan vara en dum grej att lägga ut sitt telefonnummer så allt kletigt folk kan ringa och pruta på sista halvapriset.

Men att vuxna människor inte själva kan få bestämma detta visar ju bara att dom ser sina kunder som idioter som dom måste behandla som barn. Det borde räcka med en liten vänlig uppmaning där det står att man skall tänka sig för innan man lägger ut sitt nummer. Sen måste väl en vuxen människa själv få bestämma det.

Det är väl någon slags feminiserande åtgärd som gör att curlade vuxna också känner sig trygga med att ingen kan göra det som dom inte vill göra. Så slipper dom gråta så mycket över det.
Citera
2021-12-11, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pretonius
Kallar du folk i allmänhet för idioter borde du revidera din egna världsbild. Ett förslag är att inte publicera annonser överhuvudtaget så slipper du idioterna du nämner. Gå och knacka dörr istället, finns ingen som stoppat detta alternativ.

Nej det gör jag inte, och jag säljer väldigt sällan något på blocket men om jag gör det så är det mailkontakt som gäller/ blockets egna meddelandetjänst som gäller i första kontakten.
Citera
2021-12-11, 14:32
Medlem
R5As avatar
Jag brukade använda tillfälligt nummer och endast svara seriöst folk. Jag har 3 annonser uppe som jag betalt för med de. Ska begära kompensation.
Citera
2021-12-11, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Jag brukade använda tillfälligt nummer och endast svara seriöst folk. Jag har 3 annonser uppe som jag betalt för med de. Ska begära kompensation.

Använd min mall, justera och skicka in. Om tusentals klagar kan de åtgärda detta snöpliga misstag. De inser inte att de förlorar på detta i längden.
Citera
2021-12-11, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag förstår att det kan vara en dum grej att lägga ut sitt telefonnummer så allt kletigt folk kan ringa och pruta på sista halvapriset.

Men att vuxna människor inte själva kan få bestämma detta visar ju bara att dom ser sina kunder som idioter som dom måste behandla som barn. Det borde räcka med en liten vänlig uppmaning där det står att man skall tänka sig för innan man lägger ut sitt nummer. Sen måste väl en vuxen människa själv få bestämma det.

Det är väl någon slags feminiserande åtgärd som gör att curlade vuxna också känner sig trygga med att ingen kan göra det som dom inte vill göra. Så slipper dom gråta så mycket över det.

Tack för insiktsfullt inlägg bland annat huvudlöst! De måste inse att sunt förnuft måste gälla. Helt galet att de ska domdera inför vad människor ska göra och inte göra vid publicering.
Citera
2021-12-11, 14:43
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantail
Och du tror väl inte på allvar att jag är den enda som har problem med idioter på blocket? Har du själv testat sälja en bil där och skrivit ut ditt nummer?
Jag köper och säljer alla mina bilar via Blocket och har så gjort i 20 år.
På denna tid har jag råkat ut för 1 st pratkvarn (svensk)
Utlänningar: Innan Swishtiden hade jag några sådana spekulanter - alltid problem!
Åtgärd: Kolla vem som ringer med Swish, blocka numret ifall det är en utlänning. Nummer ej kopplade till Swish blockas ifall de fortsätter ringa.

Utfall: Fortfarande smidigt att sälja via Blocket.

Vill du inte ha tel nr med i annonsen så har du aldrig varit tvingad till det.

Vad är problemet?
Citera
2021-12-11, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Jag köper och säljer alla mina bilar via Blocket och har så gjort i 20 år.
På denna tid har jag råkat ut för 1 st pratkvarn (svensk)
Utlänningar: Innan Swishtiden hade jag några sådana spekulanter - alltid problem!
Åtgärd: Kolla vem som ringer med Swish, blocka numret ifall det är en utlänning. Nummer ej kopplade till Swish blockas ifall de fortsätter ringa.

Utfall: Fortfarande smidigt att sälja via Blocket.

Vill du inte ha tel nr med i annonsen så har du aldrig varit tvingad till det.

Vad är problemet?

Så självklara tankar! Synd att vissa missar det.
Citera
2021-12-11, 15:33
Medlem
Nu har jag bara sålt bilar på blocket, och det har blivit helt hopplöst. Det ringer och sms,ar dygnet runt. Majoriteten är ziggisar eller blattar som bor 120 mil bort och ska komma om två timmar och kolla på bilen. Kan man inte uttrycka sig i skrift så raderar jag svaren jag får. Att det dessutom ringer försäljare som ska försäkra bilar, hem och husdjur, byta elabonnemang eller sälja lotter gör det bara ännu värre. Telefonnumret går bara inte att lägga ut längre.
Senast redigerad av Greaser 2021-12-11 kl. 15:35.
Citera
2021-12-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzz
Vet inte riktigt var jag ska lägga detta inlägg men jag söker ju fordon.

Har varit inne på ett 30tal annonser och inga har ett nummer man kan ringa (privatpersoner)
Även fast de skrivit att man ska ringa.

Det är väl skönt att slippa prata med folk, framtidens utveckling.
Citera
2021-12-11, 16:19
Medlem
La upp en vara för ett tag sen. Med synligt telefonnummer. Blev kontaktad på messenger av någon som ville köpa. Förstod direkt att det var scam.
Min sambo som är naiv trodde att det var the real deal.
Så anledningen att telefonnumret inte visas är att det används genom facebooks Messenger för att blåsa naiva personer som det finns gott om.
Skriv numret i annonsenbeskrivningen om du vill kunna bli kontaktad per telefon
Citera
2021-12-11, 17:44
Medlem
graFFes avatar
Vem använder ens blocket? Ska man göra sig av med nått så slänger man det eller lägger möjligtvis ut det på marketplace.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in