• 7
  • 8
2023-02-26, 22:28
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja skriver lite upp stressad men i natt s krde ja nrmre 130 p en 80 vg o sklart s fastna ja p en fart kamera dom mste ha nyss satt upp. o ja tog kr kortet frra ret s de e p prvo tid =( men grejen e att de va min farsas bil. s de kanske gr o fixa s han blir dmd istllet? syns de ens vem som kr p bilderna tagna mitt i natten? hade dessutom stor vinter jacka med rysk pls luva som kanske dljer ansiktet

o farsan sa att han va helt sker p att mitt krkort kommer ter kallas d ja som sagt e p prvo tid. men skulle hans ocks bli de om han tar p sig skulden? de e ju nd bara 50kmh fr fort o han e tidigare ostraffad o har krt bil i 35 r. s de e vl inte s farligt om han skulle bli dmd fr en sn grej eller e de nske tnkande? undrar ocks blir de nn ytterligare straff paragraf fr bda oss om dom skulle fatta att vi frsker blsa dom?

Om du har prvotid kan lappen ryka och 2500-4000kr bter.

Alternativ 2. Din farsa r snll och nekar p lappen som kommer hem i brevldan, om det ens ser vem som ger bilen enligt reg nr. Fotot kan vara s att de inte ser vem det r p bild . Neka iallafall.

Ingen aning vad som hnder om man nekar o de fortstter skicka meningslsa brev
Citera
2023-02-26, 22:31
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
ja frhoppningsvis blev de en suddig bild. men hur lng tid tar de att f brevet ungefr? hoppas ja inte kommer msta sitta o nojja i flera veckor i vntan p de =(

2-4 veckor
Citera
2024-07-24, 14:54
Medlem
Det r s att jag lnade polarens bil och blev trffad av fartkameran. Vet inte hur fort jag krde men undrar ifall det r ltt att identifiera mig ifall vi bara r vnner utan ngra som helst kopplingar. Vi bor inte ens nra. Har hrt att man kollar bil garen sen anhriga/folk som bor i nrheten. Hur blir det? Nr fr man hem brev?
Citera
2024-07-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Har du ett pass och de fick en bra bild p dig s kommer du att vara krd.
I annat fall fr din pappa brev hem dr de stller frgan vem som krde. Och hnvisar till ngon paragraf.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostatsea99
Det r s att jag lnade polarens bil och blev trffad av fartkameran. Vet inte hur fort jag krde men undrar ifall det r ltt att identifiera mig ifall vi bara r vnner utan ngra som helst kopplingar. Vi bor inte ens nra. Har hrt att man kollar bil garen sen anhriga/folk som bor i nrheten. Hur blir det? Nr fr man hem brev?

Nu var det hr kanske tio r sedan, men hade en polare som lnade bilen och blev fotad. Vi var nra kompisar och bott nra varann. Fick ett brev hem frn polisen om jag visste vem som lnat min bil ett visst datum. Svarade inte p detta och hrde sen ingeting.
Citera
2025-06-22, 14:16
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
tja skriver lite upp stressad men i natt s krde ja nrmre 130 p en 80 vg o sklart s fastna ja p en fart kamera dom mste ha nyss satt upp. o ja tog kr kortet frra ret s de e p prvo tid =( men grejen e att de va min farsas bil. s de kanske gr o fixa s han blir dmd istllet? syns de ens vem som kr p bilderna tagna mitt i natten? hade dessutom stor vinter jacka med rysk pls luva som kanske dljer ansiktet

o farsan sa att han va helt sker p att mitt krkort kommer ter kallas d ja som sagt e p prvo tid. men skulle hans ocks bli de om han tar p sig skulden? de e ju nd bara 50kmh fr fort o han e tidigare ostraffad o har krt bil i 35 r. s de e vl inte s farligt om han skulle bli dmd fr en sn grej eller e de nske tnkande? undrar ocks blir de nn ytterligare straff paragraf fr bda oss om dom skulle fatta att vi frsker blsa dom?

Synd att du inte krde ihjl dig din ckliga horunge.
Citera
2025-06-25, 07:16
Medlem
Actionables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Synd att du inte krde ihjl dig din ckliga horunge.
Varfr i helvete bumpar du en fyra r gammal trd fr att skriva en otrevlighet ingen jvel r intresserad av att lsa?

Skms!
Citera
2025-06-25, 09:53
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Actionable
Varfr i helvete bumpar du en fyra r gammal trd fr att skriva en otrevlighet ingen jvel r intresserad av att lsa?

Skms!

Fortfarande aktuellt d TS r aids.
Citera
2025-06-25, 10:54
Medlem
Jag fastnade p bild i min frus bil, ganska liten hastighetsvertrdelse strax ver grnsen p en 50-strcka. Ett brev damp ner, adresserat till mig och det var jag p bilden med krkortsbilden undertill.

Vi har inte angiverilagar i Sverige s jag sade till frun att inte sga ngot och nekade skriftligt att det var jag p bilden. Fick instlla mig till ett telefonfrhr med en handlggare som var trevlig, nekade ven dr. rendet gick vidare och lades ner vilket mnga liknande renden gr.

Om man kr 50 km/tim fr snabbt kan det kanske vara svrare att komma undan, men man har alltid rtt att neka.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in