Citat:
Ursprungligen postat av
OneTap
tja skriver lite upp stressad men i natt s krde ja nrmre 130 p en 80 vg o sklart s fastna ja p en fart kamera dom mste ha nyss satt upp. o ja tog kr kortet frra ret s de e p prvo tid =( men grejen e att de va min farsas bil. s de kanske gr o fixa s han blir dmd istllet? syns de ens vem som kr p bilderna tagna mitt i natten? hade dessutom stor vinter jacka med rysk pls luva som kanske dljer ansiktet
o farsan sa att han va helt sker p att mitt krkort kommer ter kallas d ja som sagt e p prvo tid. men skulle hans ocks bli de om han tar p sig skulden? de e ju nd bara 50kmh fr fort o han e tidigare ostraffad o har krt bil i 35 r. s de e vl inte s farligt om han skulle bli dmd fr en sn grej eller e de nske tnkande? undrar ocks blir de nn ytterligare straff paragraf fr bda oss om dom skulle fatta att vi frsker blsa dom?
Om du har prvotid kan lappen ryka och 2500-4000kr bter.
Alternativ 2. Din farsa r snll och nekar p lappen som kommer hem i brevldan, om det ens ser vem som ger bilen enligt reg nr. Fotot kan vara s att de inte ser vem det r p bild . Neka iallafall.
Ingen aning vad som hnder om man nekar o de fortstter skicka meningslsa brev