• 1
  • 2
2021-12-11, 07:15
Medlem
OneTaps avatar
tja skriver lite upp stressad men i natt så körde ja närmre 130 på en 80 väg o såklart så fastna ja på en fart kamera dom måste ha nyss satt upp. o ja tog kör kortet förra året så de e på prövo tid =( men grejen e att de va min farsas bil. så de kanske går o fixa så han blir dömd istället? syns de ens vem som kör på bilderna tagna mitt i natten? hade dessutom stor vinter jacka med rysk päls luva som kanske döljer ansiktet

o farsan sa att han va helt säker på att mitt körkort kommer åter kallas då ja som sagt e på prövo tid. men skulle hans också bli de om han tar på sig skulden? de e ju ändå bara 50kmh för fort o han e tidigare ostraffad o har kört bil i 35 år. så de e väl inte så farligt om han skulle bli dömd för en sån grej eller e de önske tänkande? undrar också blir de nån ytterligare straff paragraf för båda oss om dom skulle fatta att vi försöker blåsa dom?
Citera
2021-12-11, 07:19
Du har tre alternativ.

1. Kameran känner igen dig och du torskar kortet.

2. Din pappa får hem ett brev där de frågar vem som körde. Skriv då att ni lånade ut bilen till en okänd man på gatan som hade bråttom till sjukhus eller liknande.

3. Kameran var avstängd, och du lärde sig att inte köra 50 km/h för fort.
Citera
2021-12-11, 07:22
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Du har tre alternativ.

1. Kameran känner igen dig och du torskar kortet.

2. Din pappa får hem ett brev där de frågar vem som körde. Skriv då att ni lånade ut bilen till en okänd man på gatan som hade bråttom till sjukhus eller liknande.

3. Kameran var avstängd, och du lärde sig att inte köra 50 km/h för fort.
1a alternativet e de ja nojjar över =(

2a. men e de standard att dom skickar ett automatiskt brev? då e de väl bara o "erkänna" att farsan körde o betala böterna? eller blir de granskat av en polis som ser att de inte e en 50årig gubbe som kör? sjukhus historien känns lång sökt

3 de blixtrade som satan iallafall
Citera
2021-12-11, 07:24
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap

2a. men e de standard att dom skickar ett automatiskt brev? då e de väl bara o "erkänna" att farsan körde o betala böterna? eller blir de granskat av en polis som ser att de inte e en 50årig gubbe som kör? sjukhus historien känns lång sökt

Blir det tvåan så erkänner ni som sagt INGENTING.

Det var en kille som sa han hette Bogdan och han hade jättebråttom till akuten, punkt slut.

Polisen måste kunna bevisa att det var du som körde och jag kan lova dig att dom inte kommer lägga en sekund på att göra det.
Senast redigerad av priz 2021-12-11 kl. 07:27.
Citera
2021-12-11, 07:28
Medlem
Citat:

Dom kollar alltid personena som står skrivna på samma adress som bilägaren, om det inte med säkerhet kan konstateras att det är just bilägaren som kör, och det kan dom ju inte vara säkra på i det här fallet. Tvärt om.
Det blir med andra ord du personligen som kommer torska.
50 km/h för för innebär 4.000:- i böter och återkallande av körkort. Kan dock inte med säkerhet säga att dom drar kortet även vid hastighetsöverträdelser fångade på fartkamera.
Citera
2021-12-11, 07:29
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Det var en kille som sa han hette Bogdan
Såna där bilder är skarpare än passbilden.
Citera
2021-12-11, 07:33
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Såna där bilder är skarpare än passbilden.

Inte alls, har fått massvis med såna på jobbet på medarbetare som kört jobbilar där polisen vill veta vem som kört, speciellt kvällstid blir skärpan skitdålig. Om det var så skarpa bilder skulle polisen inte behöva skicka ut brev där dom frågar vem det var utan datorprogram skulle kunna köra bilden mot olika register.
Senast redigerad av priz 2021-12-11 kl. 07:39.
Citera
2021-12-11, 07:33
Medlem
tastass avatar
Citat:

de e ju ändå bara 50kmh för fort o han e tidigare ostraffad o har kört bil i 35 år. så de e väl inte så farligt om han skulle bli dömd för en sån grej eller e de önske tänkande?

Normalt räcker det med bara 30km/h för fort, steget till 50 är ganska stort.
Jag blev fotograferad 34km/h över och i det fallet slapp jag lämna ifrån mig kortet utan fick nöja mig med en varning, dock tror jag det tog upp mot ett halvår innan jag fick svar på det, efter attt jag betalt boten.

Sluuta nojja och äg ditt misstag, allt det här måste du ha lärt dig när du tog kortet så det var ett medvetet val från dig att riskera kortet.
Senast redigerad av tastas 2021-12-11 kl. 07:41.
Citera
2021-12-11, 07:44
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Inte alls, har fått massvis med såna på jobbet på medarbetare som kört jobbilar där polisen vill veta vem som kört, speciellt kvällstid blir skärpan skitdålig. Om det var så skarpa bilder skulle polisen inte behöva skicka ut brev där dom frågar vem det var utan datorprogram skulle kunna köra bilden mot olika register.
ja förhoppningsvis blev de en suddig bild. men hur lång tid tar de att få brevet ungefär? hoppas ja inte kommer måsta sitta o nojja i flera veckor i väntan på de =(
Citera
2021-12-11, 07:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Det är väl en jävla skillnad om bilen står på företaget, polisen har inte ett register över alla dina anställd och skickar därför bilden till dig som är ansvarig.
Om du nu får många bilder så kanske du ska prata med dina anställda om att de ska hålla hastigheterna.

Till TS så kan jag bara säga att bilderna är väldigt bra och din pappa kommer säkert få hem ett brev med bilden på. Har du tur så räddas du av pälsmössan.
Hoppas nu att du öärt dig att hålla hastigheterna. Jag vet inte exakt men i fler och fler länder så tittar man på att ta en genomsnittsfart mellan två kameror och även om du då panikbromsar innan och sen gasar igen så kommer du åka dit. Jag vet inte säkert om det systemet är infört här i Sverige.
Citera
2021-12-11, 07:52
Medlem
Ghastens avatar
Blir inget köra för dej på några år. Lär se skillnad på dej och din far. Åker ni dit på att ljuga så är båda körda.

Kör man så fort med nyblivet körkort är det nog cykel du borde använda.
Citera
2021-12-11, 07:55
Medlem
Citat:
tja skriver lite upp stressad men i natt så körde ja närmre 130 på en 80 väg o såklart så fastna ja på en fart kamera dom måste ha nyss satt upp. o ja tog kör kortet förra året så de e på prövo tid =( men grejen e att de va min farsas bil. så de kanske går o fixa så han blir dömd istället? syns de ens vem som kör på bilderna tagna mitt i natten? hade dessutom stor vinter jacka med rysk päls luva som kanske döljer ansiktet

o farsan sa att han va helt säker på att mitt körkort kommer åter kallas då ja som sagt e på prövo tid. men skulle hans också bli de om han tar på sig skulden? de e ju ändå bara 50kmh för fort o han e tidigare ostraffad o har kört bil i 35 år. så de e väl inte så farligt om han skulle bli dömd för en sån grej eller e de önske tänkande? undrar också blir de nån ytterligare straff paragraf för båda oss om dom skulle fatta att vi försöker blåsa dom?

Har du ett pass och de fick en bra bild på dig så kommer du att vara körd.
I annat fall får din pappa brev hem där de ställer frågan vem som körde. Och hänvisar till någon paragraf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in