Citat:
Ursprungligen postat av
priz
Inte alls, har fått massvis med såna på jobbet på medarbetare som kört jobbilar där polisen vill veta vem som kört, speciellt kvällstid blir skärpan skitdålig. Om det var så skarpa bilder skulle polisen inte behöva skicka ut brev där dom frågar vem det var utan datorprogram skulle kunna köra bilden mot olika register.
Det är väl en jävla skillnad om bilen står på företaget, polisen har inte ett register över alla dina anställd och skickar därför bilden till dig som är ansvarig.
Om du nu får många bilder så kanske du ska prata med dina anställda om att de ska hålla hastigheterna.
Till TS så kan jag bara säga att bilderna är väldigt bra och din pappa kommer säkert få hem ett brev med bilden på. Har du tur så räddas du av pälsmössan.
Hoppas nu att du öärt dig att hålla hastigheterna. Jag vet inte exakt men i fler och fler länder så tittar man på att ta en genomsnittsfart mellan två kameror och även om du då panikbromsar innan och sen gasar igen så kommer du åka dit. Jag vet inte säkert om det systemet är infört här i Sverige.