2021-12-11, 01:41
Medlem
Odovacers avatar
Jag har läst en hel del av domar för brott som publicerats här på Flashback och kan konstatera att i många fall är nog offentliggörandet av domen och FUPen det största straffet. Det får betydligt mera konsekvenser för den dömde i form av skam och missade möjligheter än bötesbelopop, straffarbete eller fängelse om det är kortare tid. Jag har noterat att en del inte får jobb pg tidigare straff.

Delar ni den uppfattningen? Bör detta vara fallet?

Detta innebär ju i så fall att man bör sprida sådant material ordentligt så att vi går tillbaka till skampålen som hubvudstraff. Med tanken att straffen är så låga måste man se till att spridningen av domen blir så omfattande att det trotts allt blir något straff.
Citera
2021-12-11, 03:59
Medlem
Onanikrems avatar
Kan så vara, men eftersom straffen i Sverige inte håller måttet så tycker jag det är helt rätt att hänga ut brottslingar så folk själva får avgöra vad de tycker om vederbörande..

Klarar du inte att bli uthängd som brottsling tycker jag inte du skall bli brottsling

Skulle aldrig anställa någon som blivit dömd för stöld! Misshandel, beror på... får jag läsa och veta vad som hände kanske, men stöld är stöld och såna vill man inte ha omkring sig på firman.
Knark beror också på vad och arbetsuppgifter, för du fordon bil eller truck går du fetbort om du har knark på cv.
Senast redigerad av Onanikrem 2021-12-11 kl. 04:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in