• 3
  • 4
2022-02-06, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
För oss som växte upp med SATC så kan det ju vara kul att se hur deras liv ramlar på nu när de är gamla.'Jag har sett de två första avsnitten och chocken var där.
Mer kan jag inte spola utan ser om det ens finns intresse för tråden.

Man fick tydligen inte langre ha sex, med flera men, shoppa 254 par skor, dejta runt och dela med dig av tjejjiga saker till sin vankrets langre. Det hela ska handa om ras, och vilken etikett manniskor ska ha på sig, svart och vit-pinsamma situationer mest hela tiden och fortsatta tills man blir bla i ansiktet and dra upp ras ras ras ras ras....inte kranka nån hit och inte kranka nån dit...

denna ohalsosamma fixering vid hudfarg...landade aven hos STC. Patetiskt.
Citera
2022-02-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Stanford Blatch gick ju och dog i verkligheten under filmandet, och hans försvinnande ur serien togs med en klackspark.
Men eller hur! Förklaringen att han skulle 'lämnat en lapp att han vill skiiljas' är en helt undermålig lösning. Som dessutom faktiskt lämnar ett sista intryck av Stanford som en skitstövel. Undrar om karaktären faktiskt skulle fått dö om inte Big precis dött. Men Stanford kunde väl bara rest till Japan, punkt slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Frågan om en andra säsong verkar hänga i luften.
Jag trodde inte det var aktuellt alls eftersom de sista scenerna faktiskt inte lämnade en massa lösa trådar utan det var ett riktigt vackert slut.
Dock tycker inte jag att man fått uppfattningen under AJLT att det sträckte sig över ett helt år!
Citera
2022-02-06, 15:12
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Blir det en uppföljare så kan jag gissa att Samantha MÅSTE komma tillbaks för att bryta det kletiga pk smörjan.

Kim Cattrall har stängt dörren för länge sedan, och visar inga tecken på att ändra sig. I så fall måste det vara en ny skådespelerska, och då är det inte Samantha för mig längre. Dessutom kan jag inte föreställa mig en PK-woke-Samantha! Det är inte det publiken vill ha. Hon är väl dessutom 60+ nu, så jag vet inte riktigt hur det skulle funka med en eventuell återkomst.

Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Jag trodde inte det var aktuellt alls eftersom de sista scenerna faktiskt inte lämnade en massa lösa trådar utan det var ett riktigt vackert slut.
Dock tycker inte jag att man fått uppfattningen under AJLT att det sträckte sig över ett helt år!

Håller med dig, det var lite svårt att få ett tidsperspektiv.

De håller väl på att helgardera sig åt alla håll. I början sa SJP att hon gärna ville ha tillbaka Kim Cattrall i rollen som Samantha, även om Kim varit extremt tydlig med att hon inte var intresserad. Därför alla dessa SMS med Sam, för att hålla dörren öppen för den förra seriens obestridliga stjärna. Nu efter säsongen är slut säger SJP att hon inte vill ha Kim Cattrall tillbaka.

Ja, det var ett värdigt avslut med hennes egen podd och hånglet med ljudteknikern. Kan tänka mig att tittarsiffrorna inte uppmuntrar till ännu en säsong, och då skyller man på tjafset runt Chris Noths tafsande för att lägga projektet på is. Fine with me. Skulle bara vilja veta vad som hände med Miranda och Che, om det höll eller sprack. Kanske blir det en spin-off med de två i Kalifornien. Kanske gör de en remake av Golden Girls om 20 år till
Citera
2022-02-12, 22:08
Medlem
Rebali179s avatar
Jag har undvikit att se denna nya version av Sex And The City.
Å med tanke på vad som skrivs här så kommer jag nog bara hålla mig till det.

Allt verkar vara förstört å bara Woke material
Citera
2022-02-23, 15:28
Medlem
NevyNoos avatar
Herregud vad de förstört serien! Har aldrig sett på maken till PK-kavalkad. Har fullt förståelse för att de lägger in lite nya perspektiv, men hela serien är ju bara fokus på svarta, transsexuella, indier, religionsfrihet osv. T.om. transsexuella barn och en transsexuell rabbin. Så besviken på denna PK-korvstoppning. Knappt nån humor eller något sex alls, alltså ingenting är kvar av det gamla.
Citera
2023-01-23, 20:47
Medlem
Förstörd serie av allt PK skit.
Tom flickvännen tycker att det är vidrigt.
Citera
2025-06-27, 18:40
Medlem
Ny säsong på Max. Synd att vissa delar av skådespeleriet är så överdrivet, särskilt familje-scenerna. Får Cosby-känsla. Det syns tydligare nu att de spelar in i studios, att nya innegården är en kuliss. Gillar ju egentligen det här, men ibland blir det för orealistiskt.
Citera
2025-06-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtemisiaMaris
Ny säsong på Max. Synd att vissa delar av skådespeleriet är så överdrivet, särskilt familje-scenerna. Får Cosby-känsla. Det syns tydligare nu att de spelar in i studios, att nya innegården är en kuliss. Gillar ju egentligen det här, men ibland blir det för orealistiskt.

Kom på mig själv med att inte gilla Carrie längre. Hon brukade vara den där likeable i SATC, men jisses. Från att ha bott i en liten mysig etta, som ändå är lite realistiskt för en journalist, till en jättevåning utan möbler, har blivit våpig, har hur mycket pengar som helst och tycker att folk som blir störda av hennes klackskor ska förstå hennes behov. Har inget minne av att hon var självupptagen på det sättet. Även om hon ärvde Mr Big, borde hon inte haft haft kvar lite av sin ödmjuka personlighet? Vill ju gilla hennes karaktär!

Syntes tyvärr även vid glampingen att staden var en kuliss i bakgrunden.
Citera
2025-06-29, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Kom på mig själv med att inte gilla Carrie längre. Hon brukade vara den där likeable i SATC, men jisses. Från att ha bott i en liten mysig etta, som ändå är lite realistiskt för en journalist, till en jättevåning utan möbler, har blivit våpig, har hur mycket pengar som helst och tycker att folk som blir störda av hennes klackskor ska förstå hennes behov. Har inget minne av att hon var självupptagen på det sättet. Även om hon ärvde Mr Big, borde hon inte haft haft kvar lite av sin ödmjuka personlighet? Vill ju gilla hennes karaktär!

Syntes tyvärr även vid glampingen att staden var en kuliss i bakgrunden.

och Anna Andersson i Aftonbladet verkar hålla med mig, artikel med rubriken "När Carrie blev stormrik blev hon ointressant" publicerad kl 04.00 i dag:

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...just-like-that
Citera
2025-08-15, 16:09
Medlem
Måste nog ändå säga att kvaliteten höjdes lite i sista säsongen och att den innehöll lite mindre pk.
Citera
2025-08-15, 21:49
Medlem
Suecotes avatar
Så är det äntligen slut på eländet. Men vilket slut... Både Charlotte och Miranda har nya partners, men seriens huvudperson, Carrie, hamnar på glasberget. Jag har aldrig gillat Carrie, som har pendlat mellan män och behandlat Aiden mycket illa, så jag har ingen sympati för henne. Som man bäddar får man ligga. Hon var alltid så neurotisk och självisk, jag vet inte vad Big tyckte var attraktivt hos henne. Inte Aiden heller förresten, varför i h-e skulle han ta henne tillbaka efter så många år och allt som hänt!

Ärligt talat så har jag inte engagerat mig lika mycket i AJLT som i SATC, så jag har inte koll på alla lösa trådar. Ett tag trodde jag att Miranda och Steve skulle finna varandra igen i tredje säsongen, efter den där irriterande Che They tack och lov försvann ur bilden! Men Cynthia Nixon blev ju flata även i verkliga livet, så hon propsade väl på att förbli flata även i serien. Seema var jag aldrig förtjust i heller, bara en brun kopia av gudinnan Samantha Jones, inte alls lika rolig eller attraktiv. AJLT var mera "hate watch" för att jag gillade SATC på den tiden det begav sig. Men nu är allt förändrat...

En av de nya multikultirollerna, Mirandas lärare, försvann också plötsligt. Det var väl rasistiskt... Sara Ramirez var ju också rasifierad (och Hamaskramare).

Att SATC blev woke var dödsstöten. SATC var kul och spännande OCH HADE SAMANTHA!! Hon bar upp den serien. Utan Samantha, inget kul. Hon var 100% sig själv och brydde sig inte om vad folk tyckte. Samtidigt hade hon fantastiska repliker och ett underbart sinne för humor och självdistans. Seema kunde aldrig ta hennes plats. 60-åriga kärringars liv är inte lika roliga som yngre singelkvinnors. (Undantaget var Golden Girls, men även deras dejtande kändes fel. Ändå höll de sig till jämnåriga män). Inte heller ska de springa på nattklubbar och ha ihop det med yngre män. Åldras med värdighet, för fan. Det är bara osmakligt hur media försöker normalisera uttorkade klimakteriekärringar med yngre män. Hade det varit gamla gubbar som rände runt med unga kvinnor hade de skenheliga PK-feministerna fått livmodersframfall. Det är samma propaganda som svarta män/vita kvinnor i all reklam nuförtiden. Fast Anthony fick också en hälften så gammal - och bildskön! - man som blev så förälskad i den bittra, bitchiga gamla fjollan... Helt obegripligt. Bröd är väl förresten det sista moderna människor vill äta! Gluten och kolhydrater...

Men kanske var det rätt ändå att sluta serien med Carrie som "childless cat lady", misslyckad på relationsfronten, med en katt och sina krönikor som enda tröst på ålderns höst. Ingen man, inga barn, inte ens föräldrar eller syskon så vitt jag vet. Det är nog många tanter nu som levt livet och prioriterat annat än man och familj som slutar sina dagar så. Sen kan de kalla det "on her own" istället för "alone" så mycket de vill, det är ändå detsamma. Karriären kommer inte och hälsar på dig på ålderdomshemmet. Inte dina engångsligg heller, eller den trevlige och snälle man som du ratade för en annan, mer spännande, som misshandlade dig och bedrog dig. Ta detta som en varning, kvinnor! Ni som bara vill leva livet och ha kul kommer att sluta era dagar "on your own" - med en katt. Precis som "the woman". Carrie var väl en ikon och förebild för unga singelkvinnor när hon själv var ung. Som gammal nucka är hon en varning och avskräckade exempel.

Sevärd analys av debaclet: https://youtu.be/zzSEPVGsuGY?feature=shared
Senast redigerad av Suecote 2025-08-15 kl. 22:14.
Citera
2025-08-21, 11:36
Medlem
-GGs avatar
Jag vägrar att se skiten. Men jag har sett en artikel här och där om serien.

Varje serie skall ju nu innehålla en person som symboliserar "den fullständiga utvecklingen", från "starten" som heterosexuell till "slutet" som queer eller trans. Oavsett hur ologiskt det går emot det tidigare berättandet. Miranda, skådespelerskan, är lesbisk på riktigt så hon hade väl inga större invändningar att förstöra sin karaktär, kan jag tänka mig.

Det hela är bara sjukt och en hjärntvätt.

Dessutom ser skådespelarna helt blanka och stela ut i ansiktet. Av alla operationer och botox. Miranda har i för sig alltid varit för oattraktiv för serien. Hon spelar också över.

Samantha och Charlotte hade heller ingen bra relation i originalet. Mycket fientlighet och det låg ofta något vasst i luften mellan dem. Alla de tre övriga såg egentligen Samanthas sexliv och sexuella eskapader som någonting ohälsosamt och "too much". För det är svårt att flänga ut sig och sin sexualitet, som alltjämt, ses som ett privatsak och någonting man ska vårda och vara rädd om, och få den slags spontana respekt som Samantha strävade efter.
Senast redigerad av -GG 2025-08-21 kl. 12:36.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in