Tankar och tips till alla som genomför denna Nofap-resa.
Nofap fungerar bäst när du i övrigt genomför en resa i personlig utveckling. De fördelar du kanske läst om så som t.ex bättre självförtroende, mer energi, mer uppmärksamhet från kvinnor märks bäst om du inom flera områden i livet försöker förbättra dig. Om du fortsätter med flera av dina gamla negativa vanor kommer inte nofap att göra några större förändringar för dig. Jag har provat på nofap en gång för ungefär fem år sedan, och vid flera tillfällen sen dess "försökt" sluta, men det var först när jag nådde botten av mitt liv för några år sedan, då jag verkligen behövde fundera på och förändra min tillvaro, som fyra månader av nofap, tillsammans med mycket annan personlig utveckling, mer eller mindre förändrade mitt liv.
Om du börjar träna, du kanske går ner några kilon, du försöker äta bättre, försöker lära dig spela ett instrument t.ex, så kommer dina framsteg inom alla områden tillsammans med Nofap ge dig mer energi, göra så att du får mer självförtroede vilket i sin tur gör dig mer smooth med kvinnor.
Några tips:
- Kom ihåg vad porr i grund och botten är. Det är något du kollar på för att du är rastlös, uttråkad, lite nerstämd osv. Du tror att det handlar om kåthet men det handlar om ett beroende. Men det är något du kan sluta med och den kåthet du känner som ny i nofap varar inte för evigt.
Porr fungerar lite som tröstätande. Du går till kylskåpet för att du är uttråkad och ser om det finns nåt gott att äta, inte för att du egentligen är hungrig.
- Ta bort allt i ditt flöde som har med vackra kvinnor att göra. Snygga tjejer på Instagram eller i ditt youtube-flöde? Ta bort alla sådana rekommendationer. Glöm idén om att "jag ska bara kolla lite"
Mata inte din känsla av kåthet med sådant material.
- Läs och lär dig mer om Nofap, testosteronnivåer, energinivåer, dopamin osv och förstå vad detta får för inverkan i ditt liv.
Fyra månader av Nofap för mig gjorde att jag fick många uppenbarelser om denna värld och många insikter om vad det är som händer i västvärlden. Så som förklaras i länken nedan, den moderna kampen för människor idag handlar om beroenden. Vi exponeras för allt möjligt som är frestande och lockande utan att riktigt förstå det själva och samtidigt, vad leder allt detta till? På många sätt bara efter en evig jakt efter nästa dopaminkick, mer skräpmat, ett porrklipp till, nästa tv-serie, nästa öl i tv-soffan och vi blir fetare, latare, mer energilösa, mer deprimerade varje år.
Män mår bra av att känna sig STARKA och det gör man genom att överkomma hinder, bli av med beroenden, undivka det som är frestande i förmån för det som är givande på lång sikt, sätta upp nya mål och sträva efter att nå dem, detta är en meningsfull tillvaro!
The modern struggle:
https://www.youtube.com/watch?v=OqlfWDyS1Io