2021-12-10, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
S är det närmaste man kan komma till en förhållandevis trygg verklighet. Inget ont om övriga partier men tror inte Sverige är redo för större förändringar .
Yepp lite extra pang pang, bidragsfiffel, skenande drivmedels o elkostnader osv. Det låter som trygghet det när man värnar om den hårt arbetande individen.
Citera
2021-12-10, 08:43
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackardoende
Varför efterblivna människor/sossar gör efterblivna saker/sossar sig? För att de är efterblivna/sossar. VIlken dum jävla fråga. Är du sosse?
Alltid varit sosse så länge jag minns ja. Men nu är jag skeptisk för som föregående författare skrev känns det som att vara i ett förhållande där inget sker..Inget nytt under solen enbart upprepning av slitsamma frågor utan resultat.
Citera
2021-12-10, 09:41
Medlem
Huntsmans avatar
Om sossarna gjorde som sina motsvarigheter i Danmark, dvs klassisk vänsterpolitik kombinerad med hårda lagar mot oregerliga invandrare så skulle de få sitta vid makten i evighet.

Men att en svensk vit man kan rösta på SAP i Sverige måste nästan betraktas som ett mentalt handikapp.
Citera
2021-12-10, 09:53
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Hon är Göran Perssons lärling så hon vet ett och annat, Göran Persson var bra enligt mig.
Hade vi haft lagar och regler som Danmark hade jag röstat på S men i nuläget låter jag bli.

Chocknotan efter Göran Persson

Otrevlig läsning, är du inte mentalt stark avrådes att läsa om GP
Axplock: – Kostnaderna för sjukförsäkringar och förtidspensioner har stigit från 30 miljarder 1997 till 110 miljarder 2005, säger Sune Davidsson, folkpartiets chefsekonom.

https://www.realtid.se/chocknotan-efter-goran-persson
Citera
2021-12-10, 10:36
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Om sossarna gjorde som sina motsvarigheter i Danmark, dvs klassisk vänsterpolitik kombinerad med hårda lagar mot oregerliga invandrare så skulle de få sitta vid makten i evighet.

Men att en svensk vit man kan rösta på SAP i Sverige måste nästan betraktas som ett mentalt handikapp.
Exakt såhär känner jag. Hade dom varit som Danska sossarna hade dom fått min röst i all evighet men kanske är vi på väg dit. Magda kanske kommer överraska jag tror på henne men känns som att hennes stöd partier är dom som förstör ofta. Att Annie har över 10 % av rösterna är för mig helt sjukt. Hur fan lyckas hon..
Citera
2021-12-10, 10:51
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Hon är Göran Perssons lärling så hon vet ett och annat, Göran Persson var bra enligt mig.
Hade vi haft lagar och regler som Danmark hade jag röstat på S men i nuläget låter jag bli.

Sossarna i danmark är elendiga. De har inget förstånd på ekonomin, motarbetar företagare och satsar på offentliga jobb och administration. Det är där de får sina röster. Den offentliga sektorn är enorm i danmark men ändån värdelös. Skatten är på nästan 40%.

F.ö visar sig att hårdare straff inte hjälper på kriminaliteten i danmark utan tömmer bara statskassan. Hela danmark går runt på stats bidrag, bara en tidsfråga innan danmark är lika fattigt som sverige och det med att ha tagit in en bråkdel av invandrare.

En socialdemokrats största kompetens är att ha sina fingrar i andras fickor.
Senast redigerad av Obekvamstamning 2021-12-10 kl. 10:54.
Citera
2021-12-10, 11:33
Medlem
Citat:
Kan någon förklara för mig varför S ligger över 20% fortfarande, att det beror på klan rösterna förstår jag men vi svenskar varför fortsätter vi att rösta på ett parti som S?

S har byggt Sverige och är det enda parti som kan styra Sverige. Hur tror du det skulle bli om Sd-Kd-M-koalitionen skulle regera? Bortse ett ögonblick från att de aldrig kan samla tillräckligt med mandat.
Citera
2021-12-10, 11:44
Medlem
Citat:
Kan någon förklara för mig varför S ligger över 20% fortfarande, att det beror på klan rösterna förstår jag men vi svenskar varför fortsätter vi att rösta på ett parti som S?

Ja nu lär dom ju sno röster från NMR och Afs, för nu är beviset ett faktum, är du Socialfascist så är det helt legitimt att, dra på en liten Hitlerhälsning lite spontant sådär.
Ränderna går aldrig ur ett parti, så att det sitter nynazister på ministerposter är ju inge alls konstigt då socialdemokraterna haft både slavkollonier här i Sverige samt att dom startade upp rasbiologiska institutioner med väldigt makabra experiment.
När kommer sossarnas vita bok?
Citera
2021-12-10, 20:39
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Ja nu lär dom ju sno röster från NMR och Afs, för nu är beviset ett faktum, är du Socialfascist så är det helt legitimt att, dra på en liten Hitlerhälsning lite spontant sådär.
Ränderna går aldrig ur ett parti, så att det sitter nynazister på ministerposter är ju inge alls konstigt då socialdemokraterna haft både slavkollonier här i Sverige samt att dom startade upp rasbiologiska institutioner med väldigt makabra experiment.
När kommer sossarnas vita bok?
Den kommer aldrig komma då kommunisterna kommer ta över Sverige snart.
Citera
2021-12-10, 20:42
Medlem
Kajahs avatar
Jag tror att man röstar S av gammal vana, och man uppfostras till att rösta S. Jag kan bara tänka på min egna uppväxt då det enda rätta var att rösta på S. Det tog lång tid innan jag såg skiten för vad det är.
Citera
2021-12-10, 21:28
Medlem
Jag tror att de som är relativt tillfreds och tycker att vi har det rätt bra som vi har det trots allt röstar på S, samt de som gör det för att de alltid har gjort det, men det är nog mest gamlingar som dör bort allt eftersom som traditionsröstar.
Citera
2021-12-10, 21:54
Medlem
JajoNej666s avatar
Danska sossarna vet vad dom sysslar med våra vet det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in