2021-12-09, 22:38
Medlem
Pilletants avatar
Varför röstar människor överhuvudtaget numera?
Citera
2021-12-09, 22:38
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Kan någon förklara för mig varför S ligger över 20% fortfarande, att det beror på klan rösterna förstår jag men vi svenskar varför fortsätter vi att rösta på ett parti som S?

Mycket okunskap och svartvitt tänkande tror jag. Man är relativt nöjd med sin egen tillvaro och upplever att alternativet är någon sorts nidbild av USA där man tror att fattiga svälter på gatorna och suger kuk i en gränd för att ha råd med insulin sina diebetessjuka barn.

Hade de begripit att alternativet är typ Danmark eller kanske Tyskland om man vill vara riktigt radikal hade nog mycket varit vunnit.
Citera
2021-12-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Hur tänkte du när Löfven regerade på alliansbudgeten samt gav ett utifrån valresultatet orimligt stort inflytande till centerns och folkpartisternas ekonomiska politik? Var inte han lika dålig i dina ögon som MA?
Sämst. som jag även skrivit. Och tar MA ryggen" på han...
Citera
2021-12-09, 22:49
Medlem
Om MA nu kan tänka leda en M budget varför inte samarbeta med dom ?
Citera
2021-12-09, 22:54
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Jag bryr mig inte om politiken jag röstar på socialdemokraterna för att mamma och pappa röstar på socialdemokraterna och deras föräldrar har alltid gjort likadant.
Jag har hört talas om att moderaterna vill ta bort arbetarnas löner och att Sverigedemokraterna gasar ihjäl folk.
Citera
2021-12-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Kan någon förklara för mig varför S ligger över 20% fortfarande, att det beror på klan rösterna förstår jag men vi svenskar varför fortsätter vi att rösta på ett parti som S?

är det inte redan bevisat att svenskar i största allmänhet är korkade. ca 80% ..
Citera
2021-12-09, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Om MA nu kan tänka leda en M budget varför inte samarbeta med dom ?

därför m vill ha sm posten dom oxå. och tror du s lämnar ifrån sig den.
Citera
2021-12-09, 23:18
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Mental marinering av Flocken, ifrån dagis ända till äldreboendet.

Underskatta aldrig vad effektiv politisk propaganda kan åstadkomma med ett folk.

Ligger en hel del i det.
Genom att kontrollera media m.m. har de stora manipulationsmöjligheter.

Och några moraliska betänkligheter som kan lägga hinder i vägen saknas helt.
Citera
2021-12-09, 23:22
Medlem
Mjälls avatar
Det här formatet är bra. Det borde finnas likadana trådar om alla riksdagspartier.
Citera
2021-12-09, 23:26
Medlem
Homofants avatar
Självskadebeteende? Som den där kvinnan som gång på gång stannar hos mannen som misshandlar henne. Medberoende-problematik.
Citera
2021-12-10, 01:03
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Vi har ju bara åtta olika sossepartier av olika kulörer att rösta på.
Så hur vi än vänder oss blir vi styrda av olika sorts sossar.
Det påminner om DDR, där de också hade 7-8 regimtrogna partier att rösta på, med resultatet att Enhetspartiet alltid behöll makten, med en överlägsen valvinst på ca 98% med stödpartiernas röster.

Du skriver exakt det jag sagt hela tiden om att vi har sossarna och sen 7 nyanser av sossarna i Riksdagen

Det lilla felet du har är om DDR, för det var bara 5-6 partier som man kunde rösta på som var samma skrot och korn som kommunisterna
Citera
2021-12-10, 04:38
Medlem
Enkelt sagt: Du röstar på den som försörjer dig. Många människor tänker inte längre än så.

S är väl störst bland de som arbetar inom offentliga jobb och de är nöjda med att få in pengar på kontot i slutet av varje månad.

Arbetare i privat sektor röstar ju inte på arbetarpartiet, för det är ju de som får betala dyrt för väldigt lite. De får ta konsekvenserna och ser att allt gratis inte är så rosaskimmrande.
Senast redigerad av Dolche 2021-12-10 kl. 04:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in