Citat:
Ursprungligen postat av
Addetyp
Hej,
Nyligen bytt koppling på min bil och efter det arbetet så stod ratten ganska snett.
Drog till en firma som gjorde en 4 hjulinställning och får tillbaka bilen, men ratten är fortfarande sned..
Bilen är sänkt 20mm fram (orginal bak) samt lite bredare fälgar och lägre ET än orginal.
Enligt verkstaden så är detta orsaken till varför det inte går att få ratten rak.
Stämmer det?
Personligen tänker jag att det finns tusentals personer med sänkta bilar och bredare fälgar etc, alla de kan väl inte åka runt med en sned ratt?
Tack på förhand!
Du åker förstås tillbaka till dem som gjorde hjulinställningen och säger att de misslyckades. Den som gör ett bra jobb ställer ratten rakt och justerar hjulvinklarna efter det. Du kan förstås ha nåt fel som ställer till det, men då borde det uppmärksammats i samband med hjulinställningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Det är väl bara att lossa rattbulten och vrida den rakt sen spänna den igen? Glöm inte koppla ur krockkudden först. Eller går inte det på alla bilar?
Inte bäst att göra så med tanke på rattvinkelgivare, kan bli felkoder av det. Förutsatt att bilen har antisladd, men det har ju de flesta sen ca 20 år tillbaka, alla sen 15 så det förutsätter jag att det är.