2006-06-13, 15:01
Bannlyst
Expressen har en mycket intressant debattartikel om hur Danskarna lyckats med att f bort arbetslheten helt.

Under s fr man kommentera artikeln:

Jag postade fljande:

"Vi skall ha i tanke att det r Venstres (moderaterna) regeringskoalition med Sverigedemokratenas systerparti Dansk Folkeparti som lyckats med detta. I Danmark r sjukvrden 100% gratis, det rder akut arbetskraftsbrist, lnerna r 40% hgre, postkontoren finns kvar. Kortare arbetsvecka, de flesta gr hem kl 12 p fredagen. Posten kommer p lrdagar. Tnk er sverige under folkhemstiden. S r det idag i Danmark. Strsta problemet idag tycks vara lneinflation. Fretag stjl lntagare frn varandra. 3 av 5 fretag tvingas sga nej till order pga av kompetent arbetskraftsbrist en frlust kalkylerad till 24 milj dkr rligen."

Det frsvann efter 2 minuter, jag postade igen och d frsvann det efter 30 sekunder.

Nt chattliknande blaha, blaha fr dremot ligga kvar.

Tydligen r det s att sanningen inte fr komma fram, dvs att det r Dansk Folkeparti (SDs systerparti) och Venstre (moderaterna) som lyckats med att f bort arbetslsheten i Danmark helt. Idag debatteras arbetskraftsinvnadring mycket i DK och man siktar mot asien, indien och forna steuropa. Man talar mycket om "kloka huvuden" och Green cards.

Eller visar kanske sanningen p att frortsanalfabeter frn Afrika och mellanstern verhuvudtaget inte r efterfrgade p en modern vsterlndsk arbetsmarknad?

Hursom, Expressens censur hr har ingen som helst grund, jag var mnesrelaterad och saklig och berttade sanningen.

Lnk till artikeln:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=609182
Citera
2006-06-13, 15:06
Medlem
illums avatar
Jaha? Jag antar att det r fljande de inte gillar:
Citat:
Venstres (moderaterna) regeringskoalition med Sverigedemokratenas systerparti Dansk Folkeparti
Det blir nog fr positivt laddat kanske?

Jag postade det hr, s fr vi se om det fr ligga kvar:
Citat:
Tack vare Venstre och Dansk folkeparti

Mycket lyckat bde ekonomiskt och juridiskt fr Danmark. Vi behver ett dansk folkeparti i svensk riksdag.
Citera
2006-06-13, 15:24
Medlem
Det dr var ju inte sttande fr fem re. Ljligt av dem!
Citera
2006-06-13, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendo
Det dr var ju inte sttande fr fem re. Ljligt av dem!

- Jo, det r oerhrt sttande fr PK-pressen att pminna dem om att Dansk Folkeparti lyckas 100 gnger bttre i politiken/ekonomin n sossarna i Sverige och att det offentligrs att DF inte alls r ett rasitiskt enfrgeparti. DF (sverigedemokraternas systerparti) i koalition med Venstre har rddat hela vlfrdstaten i Danmark och inte bara trollat bort ungdomsarbetslsheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in