Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2025-10-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hallam hamnar i Växjö isf. Ingen av de två andra.

Schweiz.
Citera
2025-10-14, 23:23
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Grönborg tog två raka VM-guld. Hur kan ni efterblivna snacka bort detta?

Finland tog tillbaka Jalonen 2019. Det ledde till att Finland vann två VM-guld och ett OS-guld.

Ehh för 7 - 8 år sedan? Man kan ju inte tänka så.. Då skulle man ju plocka in Bengt Åke Gustafsson som tog OS och VM guld 2006. Grönborg senare VM innan han lämna var mediokra och han fick mycket kritik.

Med facit i hand får han ju så klart väl godkänt men man kan ju för fan inte leva i det förflutna, ne blicka framåt istället.
Citera
2025-10-14, 23:31
Citat:

Finland tog tillbaka Jalonen 2019. Det ledde till att Finland vann två VM-guld och ett OS-guld.

Håller med fullständigt. Tror Grönborg kommer få ut max av Tre Kronor - klart mer än dryg-Sam i alla fall. Och att Kim skickade dansken samma dag gör det till ett riktigt uppfriskande sportdygn som svensk, enligt mig då.
Citera
2025-10-15, 00:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Han borde ha fått gå efter VM i år. Nu är det i stället väntat att han väljer att kliva av när hans kontrakt löper ut, så inga konstigheter där. Dock tråkigt att han blir kvar över OS och VM, men den som väntar på nåt gott...

En otroligt dryg människa, f.ö. Tycker han har samma osympatiska utstrålning som Anton Blomqvist, fast Blomqvist har man nästan aldrig sett glad. Det är skillnaden dem emellan.
Citera
2025-10-15, 07:42
Medlem
Citat:

Dem vann båda sina guld på fucking straffar det var inte så att Grönborg var värsta geniet och Sverige vann med 10-0 i fialerna utan på äckliga straffar
Citera
2025-10-15, 09:49
Medlem
Bartman777s avatar
Jag är fortfarande för att ta in någon transatlantisk coch.
Nu tror jag visserligen problemet med svensk hockey (och även fotboll) sitter djupare än bara coachen.
Men att ta in en från andra sidan atlanten tror jag ändå skulle vara ett bättre och större steg i rätt riktning just nu.

De har ett annat mindset och är inte lika färgade av kulturen här.
Citera
2025-10-15, 11:29
Medlem
Steff83s avatar
Grönborg är det bästa som kan hända. Förutom hans meriter så har han bra kontakt med NHL-spelarna. Synd att han inte kan ta över redan inför kommande OS.
Citera
2025-10-15, 16:53
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Dem vann båda sina guld på fucking straffar det var inte så att Grönborg var värsta geniet och Sverige vann med 10-0 i fialerna utan på äckliga straffar

Finns inget land som vunnit en final på 10-0, din jävla idiot.
Citera
2025-10-15, 18:00
Medlem
Citat:
Finns inget land som vunnit en final på 10-0, din jävla idiot.

Nä det har jag väl inte sagt heller din jävla idiot

Jag skrev att Sverige vann på straffar båda gulden vilket man knappast ska hylla luffaren Grönborg för. Om han nu varit så kung som du hävdar så borde TK naturligtvis vunnit med 10-0 istället för på straffar.
Citera
2025-10-15, 18:04
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Nä det har jag väl inte sagt heller din jävla idiot

Jag skrev att Sverige vann på straffar båda gulden vilket man knappast ska hylla luffaren Grönborg för. Om han nu varit så kung som du hävdar så borde TK naturligtvis vunnit med 10-0 istället för på straffar.

Du kan uppenbarligen ingenting om denna sport.
Citera
2025-10-15, 18:27
Medlem
Citat:
Du kan uppenbarligen ingenting om denna sport.

Kan garanterat mer än dig

men till skillnad mot dig jag har inget behov av att hävda mig och spela cool på ett diskussions forum på nätet
Citera
2025-10-25, 23:37
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Ehh för 7 - 8 år sedan? Man kan ju inte tänka så.. Då skulle man ju plocka in Bengt Åke Gustafsson som tog OS och VM guld 2006. Grönborg senare VM innan han lämna var mediokra och han fick mycket kritik.

Med facit i hand får han ju så klart väl godkänt men man kan ju för fan inte leva i det förflutna, ne blicka framåt istället.

Grönborg har fått erfarenhet från NLA och Liiga nu och gjort det bra där. Mer kött på benen.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in