• 1
  • 2
2021-12-09, 12:42
Medlem
Citat:
Sam Hallam blir ny förbundskapten för Tre Kronor.

Växjötränaren ersätter därmed Johan Garpenlöv efter SHL-säsongens slut.

”Det känns jätteroligt! Ett uppdrag som kommer passa mig väldigt bra just nu. Det är en möjlighet att få studera spelet, reflektera och samtidigt coacha på högsta möjliga nivå,” säger Hallam i ett pressmeddelande.

https://sverigesradio.se/artikel/sam...for-tre-kronor

Vad anser ni om detta valet? En av SHL:s bästa tränare.
Det enda som oroar mig en del är hans internationella facit, där Växjö under hans ledning inte imponerat något nämnvärt i CHL. Detta kan jämföras med Frölunda under Rönnberg som vunnit CHL fyra av de fem senaste upplagorna.

Hur kommer det att gå för Sam Hallam som förbundskapten? Har han koll på NHL och kommer han ha bra kontakt med spelarna därifrån för att förmå dem att spela VM?

När Hallam blir förbundskapten så blir hans första turnering VM 2023 i Sankt Petersburg. Där gäller det att lägga krut på att locka NHL-spelare. Det har inte tidigare förbundskaptener varit något vidare på när turneringen har spelats i Ryssland.
Hans första stora test blir World Cup som förväntas spelas 2024
Citera
2021-12-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
https://sverigesradio.se/artikel/sam...for-tre-kronor

Vad anser ni om detta valet? En av SHL:s bästa tränare.
Det enda som oroar mig en del är hans internationella facit, där Växjö under hans ledning inte imponerat något nämnvärt i CHL. Detta kan jämföras med Frölunda under Rönnberg som vunnit CHL fyra av de fem senaste upplagorna.

Hur kommer det att gå för Sam Hallam som förbundskapten? Har han koll på NHL och kommer han ha bra kontakt med spelarna därifrån för att förmå dem att spela VM?

När Hallam blir förbundskapten så blir hans första turnering VM 2023 i Sankt Petersburg. Där gäller det att lägga krut på att locka NHL-spelare. Det har inte tidigare förbundskaptener varit något vidare på när turneringen har spelats i Ryssland.
Hans första stora test blir World Cup som förväntas spelas 2024
KAn nog bli bra. Han har ju gjort underverk med Växjö. Garpenlöv är ju lika misslyckad som Boork.
Citera
2021-12-09, 12:56
Medlem
MitchRapps avatar
Kan kanske fixa lite fler landskamper till Växjö så han slipper resa.
Citera
2021-12-09, 12:59
Medlem
Jag tror att kontaktnät i NHL är överskattat. Antingen vill man spela för landslaget eller inte, oavsett hur bra man känner tränaren. Om det spelar roll finns det fortfarande en hel stab med erfarenhet av sånt.

Jag tror Hallam blir bra. Det är så här det ska se ut - anlita SHL:s toppskikt istället för att flytta upp folk baserat på att de har nån jävla bakgrund i förbundet.
Citera
2021-12-09, 13:44
Medlem
welcometorealitys avatar
Samhall gör susen för Svensk hockey.
Citera
2021-12-09, 13:51
Medlem
Lord2Moynes avatar
Jag är positiv! En frisk fläkt, ung men ändå stor erfarenhet. Hoppas han kan har förmågan att smörja upp NHL spelarna bara, så man får se lite riktiga kanoner i VM, grinkuken Mårts hade ju exempelvis inte den förmågan.
Citera
2021-12-09, 13:53
Medlem
1335991s avatar
Jag tycker Sam Hallam är ett
mycket bra val.

Äntligen en förbundskapten som inte har tillhört
innersta kretsen inom förbundet.

Hos svenska NHL proffs är han känd,
går ju ej missa hans SM-GULD i SHL,
de senaste åren.

Jag tror detta kan bli ett lyckat äktenskap.
Citera
2021-12-09, 14:15
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Du är rolig! Du tror att kan kom till Plastsjö utan någon kompetens eller kunnande. Alltid sett honom som kanske den bästa matchciachen i SHL.

Tror Plastsjö går mot sämre tider! Er nästa tränare blir otroligt viktig!

Läs meddelande jag svara på så förstår du mitt svar.

Att Växjö får svårare nu är ju ganska troligt. Men är nog också viktigt att för Växjö att de får ny energi. De har satt trenden med långvarigt ledarskap och är ju starkt att Lakers har skapat en tränare som får chansen som förbundskapten. Visar på att Växjö är en av de ledande Organisationerna. Växjö har nu både varit ordförande i SHL och skapat förbundskapten. Liten klapp på ryggen men nu gäller det att jobba ännu hårdare.
Citera
2021-12-09, 14:24
Medlem
Mikojans avatar
Ursäkta, men hur tänkte förbundet här? En förbundskapten hämtad utanför gängse ramar. Fast ok Hallam år förstås smygdjurgårdare...
Citera
2021-12-09, 15:38
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Ursäkta, men hur tänkte förbundet här? En förbundskapten hämtad utanför gängse ramar. Fast ok Hallam år förstås smygdjurgårdare...

Smygdjurgårdare? Han är ju aikare.
Citera
2021-12-09, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

Nja valet efter garpen var väl typ Åkerblom du vet han som fick sparken från leksand och löven och Östersund men eloge att han inte ger upp. Men å andra sidan kanske han borde gjort det för länge sedan.
Citera
2021-12-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
KAn nog bli bra. Han har ju gjort underverk med Växjö. Garpenlöv är ju lika misslyckad som Boork.
Ja gamla Spelarmeriter & Korpverksamhet ingen bra kombo !!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in