Citat:
Ursprungligen postat av
Tillfkonto12
Detta börjar bli ett riktigt problem. Ofta finns bara en rubrik och en liten ingress när man klickar på länken. Diskussionen som följer blir därför ofta grundat på rena gissningar. Om man postar en länk till en låst artikeln kan man väl ändå kosta på sig att citera/referera lite? Dessa trådstarter med bara en låst länk och frågeställning är snudd på värdelösa liksom de diskussioner som följer. Har detta diskuterats moderatorer emellan? Kommer ni att ändra regelverket eller tillämpa det på ett striktare sätt?
Rena länkposter utan något citerat innehåll alls brukar i alla fall jag be ts att redigera och citera några valda delar av artikeln, så länge det inte bryter mot regel 1.02, eller så redigerar jag själv om tidsgränsen för ts har gått ut.
En ren länkpost utan ytterligare beskrivning är i princip ett brott mot regel 0.02 så där finns redan stöd för radering och även varning men det är lite olika hur detta hanteras, jag försöker som sagt själv att i möjligaste mån låta trådstarten finnas kvar och ber ts fylla på med lite mer kött på benen.
Rapportera gärna dessa inlägg och ange ”frånvaro av citerad text” eller liknande så kan berörd moderator agera.