• 1
  • 2
2021-12-08, 23:49
Medlem
Min släkting har misshandlat sin flickvän. De har varit ett par i 9 år och tydligen har detta pågått i flera år. Hon har visat polisen massa bilder, och polisen ringer flera vittnen som har en god bild av deras destruktiva relation. Nu grep de min släkting mitt i när misshandeln pågick. Han häktades, och efter första häktesförhandlingen som var igår beslöt man att han skulle sitta kvar i häkte, och att åtal ska ske under den tiden. Det är grov kvinnofridskränkning han utreds för.

Frågan: Vad tror ni kommer hända nu? Ifall han blir dömd, går han fri innan och/eller efter domen? Hur lång tid tar det innan han blir dömd tro?
Citera
2021-12-08, 23:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittinlogg
Min släkting har misshandlat sin flickvän. De har varit ett par i 9 år och tydligen har detta pågått i flera år. Hon har visat polisen massa bilder, och polisen ringer flera vittnen som har en god bild av deras destruktiva relation. Nu grep de min släkting mitt i när misshandeln pågick. Han häktades, och efter första häktesförhandlingen som var igår beslöt man att han skulle sitta kvar i häkte, och att åtal ska ske under den tiden. Det är grov kvinnofridskränkning han utreds för.

Frågan: Vad tror ni kommer hända nu?

Förundersökning, såklart. Efter det, beror på vad som händer i förundersökningen. Men det låter ju som att det ska mycket till för att det här inte ska gå till åtal. Han blev ju tagen på bar gärning.

Citat:
Ifall han blir dömd, går han fri innan och/eller efter domen?

Det beror på hur stor risk man bedömer det vara att han återgår i brott eller saboterar utredningen.

Citat:
Hur lång tid tar det innan han blir dömd tro?

Säg det, domstolsväsendet går väl på knäna nuförtiden?
Senast redigerad av Trollfeeder 2021-12-09 kl. 00:01.
Citera
2021-12-09, 00:08
Medlem
Hoppas han får sitta där tills han blir dömd. Om han blev tagen på bar gärning och verkligen begått det han är misstänkt för hoppas jag på ett långt straff!

Är det så att hon av någon anledning hittat på, vilket jag inte tror med tanke på att det verkar finnas bevis. Så hoppas jag att det löser sig för honom.

Men om han nu har begått dessa kan han sitta där och ruttna. Hur skulle du tänka om det var din släckning som blivit misshandlad. Ja tänk omvänd situation.
Citera
2021-12-09, 00:15
Medlem
OneTaps avatar
1 år
Citera
2021-12-09, 00:16
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittinlogg

Frågan: Vad tror ni kommer hända nu? Ifall han blir dömd, går han fri innan och/eller efter domen? Hur lång tid tar det innan han blir dömd tro?

Vad som kommer hända och i vilken hastighet beror väl på hur grov misshandel var och hur utredningsarbetet går. Din släkting blir nog släppt när utredarna har klart för sig vad som hänt?
Citera
2021-12-09, 07:11
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
1 år
Jo de e ju inte så långa straff för sånt här, en gammal bekant åkte in för typ samma, men mot 3 olika tjejer, 3 olika förhållanden där han Hade slått flickvännen och alla 3 vittnade mot honom.
Blev 2 år på kvinnobox fängelse där han satt med likasinnade, dom var tvungna att sitta och kolla på dokumentärer om män som misshandlar kvinnor tillsammans.
Citera
2021-12-09, 13:45
Medlem
Om han inte blir häktad till dom - var skall han bo när han släpps
Citera
2021-12-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Hoppas han får sitta där tills han blir dömd. Om han blev tagen på bar gärning och verkligen begått det han är misstänkt för hoppas jag på ett långt straff!

Är det så att hon av någon anledning hittat på, vilket jag inte tror med tanke på att det verkar finnas bevis. Så hoppas jag att det löser sig för honom.

Men om han nu har begått dessa kan han sitta där och ruttna. Hur skulle du tänka om det var din släckning som blivit misshandlad. Ja tänk omvänd situation.

Ja att han begått brottet råder det ingen tvekan om. Klart att man är orolig över att bevisen inte håller, men eftersom han greps på bar gärning så borde han väl förhoppningsvis få som han förtjänar
Citera
2021-12-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Jo de e ju inte så långa straff för sånt här, en gammal bekant åkte in för typ samma, men mot 3 olika tjejer, 3 olika förhållanden där han Hade slått flickvännen och alla 3 vittnade mot honom.
Blev 2 år på kvinnobox fängelse där han satt med likasinnade, dom var tvungna att sitta och kolla på dokumentärer om män som misshandlar kvinnor tillsammans.

Låter som en väldigt bra lösning! Hoppas på liknande straff för min släkting!
Citera
2021-12-09, 19:01
Medlem
Homofants avatar
2-4 år och 50K i böter.
Citera
2021-12-09, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Om han inte blir häktad till dom - var skall han bo när han släpps

Hon har flyttat från lägenheten pga minnerna. Antagligen flyttar han bara dit
Citera
2021-12-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homofant
2-4 år och 50K i böter.

Detta hade ju varit dröm-straffet. Samt att tappa tvålen i duschen på fängelset sen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in