2022-04-27, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Texax213
Har någon dömts än eller sitter de fortfarande häktade ?
Jaa konstigt undrar osså hur de går för dem ?det har vari helt tyst angående de ärendet
Citera
2022-04-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenedX
Jaa konstigt undrar osså hur de går för dem ?det har vari helt tyst angående de ärendet

Mohammad Youssef Azzam, Abo Baker Khattab och Isak El-Moghrabi sitter fortsatt häktade till och med 25 maj.

Därtill har två nya namn dykt upp i målet.

Adis Mustafic-Mujanovic sitter häktad för stämpling till synnerligen grovt vapenbrott. Han är skriven i Örebro och har suttit ett antal år i fängelse sedan han flyttade till Sverige, bland annat för flera rån, utpressning och narkotikabrott.

Den andre häktade är Hussein Al Rubaie som misstänks för inbrott och grovt skyddande av brottsling. Han är tidigare ostraffad.
Citera
2022-04-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Mohammad Youssef Azzam, Abo Baker Khattab och Isak El-Moghrabi sitter fortsatt häktade till och med 25 maj.

Därtill har två nya namn dykt upp i målet.

Adis Mustafic-Mujanovic sitter häktad för stämpling till synnerligen grovt vapenbrott. Han är skriven i Örebro och har suttit ett antal år i fängelse sedan han flyttade till Sverige, bland annat för flera rån, utpressning och narkotikabrott.

Den andre häktade är Hussein Al Rubaie som misstänks för inbrott och grovt skyddande av brottsling. Han är tidigare ostraffad.

Jaha, Balotellis bror. Han som kickade ner tjejen. Ännu en kriminell familj, tydligen.
Citera
2022-04-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jaha, Balotellis bror. Han som kickade ner tjejen. Ännu en kriminell familj, tydligen.

Stämmer bra det.

För de som inte är bekanta med händelsen heter "Balotelli" i själva verket Ali Al Rubaie och han avhandlas närmare i den här tråden:
(FB) VIDEO: Invandrare knockar oprovocerat en svensk tjej, Malmö
Citera
2022-08-03, 13:13
Moderator
Mappings avatar
Nu har åtal väckts, och här finns FUP för de som är intresserade: https://anonfiles.com/19i2aa2fyf/Mal...Aktbil_250_pdf

Jag har bara läst Sydsvenskans artikel om detta så har inte dubbelkollat datum i FUP men enligt artikeln ska något av vapnen ha använts vid den här händelsen: (FB) Nydala/Malmö 2021-11-05: Skjutning mot lägenhet i bostadshus
Citera
2022-08-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Nu har åtal väckts, och här finns FUP för de som är intresserade: https://anonfiles.com/19i2aa2fyf/Mal...Aktbil_250_pdf

Jag har bara läst Sydsvenskans artikel om detta så har inte dubbelkollat datum i FUP men enligt artikeln ska något av vapnen ha använts vid den här händelsen: (FB) Nydala/Malmö 2021-11-05: Skjutning mot lägenhet i bostadshus

Tack!

Någon som fattat vad Alexander Malik har med det här att göra?
Citera
2022-08-03, 16:28
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tack!

Någon som fattat vad Alexander Malik har med det här att göra?

Inte än, inte mer än att Malik och Sayed satt på samma HVB-hem 2017 eller vad det var.
Citera
2022-08-03, 20:59
Moderator
Mappings avatar
Har skummat igenom hela FUP nu. Klent med DNA-träffar på vapnen vad jag kan se.

Gällande Alexander M*lik: han har tydligen figurerat i en utredning om ett mord i Malmö där Sayed ElM var inblandad. Folkbokförd i Gävle men har en adress i Nacka. Syns på bilder tillsammans med Alex Ceesay.

I chattar pratas det om att råna eller eventuellt kidnappa någon som ska bo på Scandic Triangeln ett visst datum. Både Pakå B*kir och Shahin *miri bodde där den dagen. Och även Ahmad Q*sim och Milad S*fi som jag tolkar det.

Jag undrar om när kammaråklagare Lisa Åberg tog över som förundersökningsledare i det här målet, för jag tycker hon brukar vara duktig. Denna FUP är SÅ rörig och på tok för stor (3.300 sidor), det är SÅ mycket totalt ovidkommande saker som finns med som inte alls har med målet att göra enligt min mening. Hundratals sidor med chat-utskrifter med en massa dravel som inte alls har med målet att göra, en massa chattar med flickvänner där INGET vettigt framkommer. Varför har inte allt detta hamnat i slasken? De gör en stor grej att två av MGM varit och handlat godis och annat på en Ica, hämtar ut övervakningsfilmer på det visar i en massa förhör, men till vilken nytta? Mycket märkligt tycker jag.

Jaja, hursomhelst, jag är inte någon expert på bevisvärdering men som sagt är det klent med DNA-träffar på vapnen. Kh*ttab som hyrde lägenheten svart (det framgår tydligt i förhör med personen som har förstahandskontraktet) lär väl i alla fall åka på grovt vapenbrott p.g.a. det. Men övriga vetifan. En av dem (minns inte namnet nu) hade DNA på ett par kulor så han kanske också åker (det var inte Kh*ttab eller Bilal ElM utan någon som inte är känd för mig sedan tidigare).

Vad säger ni andra, någon som orkat plöja FUPen?
Citera
2022-08-03, 23:49
Medlem
Citat:

Gällande Alexander M*lik: han har tydligen figurerat i en utredning om ett mord i Malmö där Sayed ElM var inblandad. Folkbokförd i Gävle men har en adress i Nacka. Syns på bilder tillsammans med Alex Ceesay.

I chattar pratas det om att råna eller eventuellt kidnappa någon som ska bo på Scandic Triangeln ett visst datum. Både Pakå B*kir och Shahin *miri bodde där den dagen. Och även Ahmad Q*sim och Milad S*fi som jag tolkar det.

Jag undrar om när kammaråklagare Lisa Åberg tog över som förundersökningsledare i det här målet, för jag tycker hon brukar vara duktig. Denna FUP är SÅ rörig och på tok för stor (3.300 sidor), det är SÅ mycket totalt ovidkommande saker som finns med som inte alls har med målet att göra enligt min mening. Hundratals sidor med chat-utskrifter med en massa dravel som inte alls har med målet att göra, en massa chattar med flickvänner där INGET vettigt framkommer. Varför har inte allt detta hamnat i slasken? De gör en stor grej att två av MGM varit och handlat godis och annat på en Ica, hämtar ut övervakningsfilmer på det visar i en massa förhör, men till vilken nytta? Mycket märkligt tycker jag.

Jaja, hursomhelst, jag är inte någon expert på bevisvärdering men som sagt är det klent med DNA-träffar på vapnen. Kh*ttab som hyrde lägenheten svart (det framgår tydligt i förhör med personen som har förstahandskontraktet) lär väl i alla fall åka på grovt vapenbrott p.g.a. det. Men övriga vetifan. En av dem (minns inte namnet nu) hade DNA på ett par kulor så han kanske också åker (det var inte Kh*ttab eller Bilal ElM utan någon som inte är känd för mig sedan tidigare).

Behövs det så många vapen för och råna någon speciellt utanför Scandic Triangel, men tror snarare de skulle hända massaker sen vet man inte om de skulle råna dem hädan efter dem ligger livlösa! För denna Bilal ISak är känd för sånt här
Citera
2022-08-04, 01:36
Medlem
Citat:

Lär dröja ett tag innan jag tar den här. Verkligen full av skräp, vad det verkar. Malik har ju haft samverkan med SEM runt ett mord i Malmö (var väl Zaki Ensam där AMs kompis Samir sköt?) och även i övrigt stökat lite överallt, bla eldat lik åt Alex Ceesay i Knivsta och dessförinnan busat i Gävle. Lite osäker på det men undrar om han inte var på någon av sidorna när HH skulle skjuta gävlebor på Ayyes bröllop men torskade. I den här FUPen sägs han vara kusin med Alex C men enligt uppgifter i annan tråd är de styvbröder, vilket bör stämma då ACs biologiska mor synes vara gift med AMs biologiske far. Kanske stämmer bägge uppgifterna, vilket då vore intressant.

Förstår dock inte varför de baxar in AM i den här FUPen. Han fick ju iofs ett löjligt lågt straff för Knivsta så han var nog ute vid den här händelsen om han inte åkt in för annat.
Citera
2022-08-04, 07:18
Medlem
Går inte att öppna FUP via länken?
Citera
2022-08-04, 09:41
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Går inte att öppna FUP via länken?
Via dator eller telefon? Jag kan ladda upp på annat ställe, säg till vilket du vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in